Planșeul Unirii, din nou pe ordinea de zi. Daniel Băluță prezintă luni stadiul avizelor. Ce mai trebuie să semneze Nicușor Dan

Publicat: 09 02. 2025, 16:28
Actualizat: 09 02. 2025, 16:35

Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, prezintă, luni, stadiul proiectului de refacere a Planșeului Unirii, după ce anul trecut obiectivul de infrastructură a rămas blocat în probleme birocratice.

„Luni, 10 februarie a.c., primarul Sectorului 4 al Municipiului București, Daniel Băluță, va susține o conferință de presă cu privire la situația actuală a proiectului de refacere din temelii a Planșeului Unirii, obiectiv de infrastructură critică, încadrat în clasa tehnică IV – nesatisfăcător, cu zone considerate de către experți ca fiind un pericol public iminent”, se arată într-o informare transmisă duminică de Primăria Sectorului 4.

Potrivit surselor Gândul, Daniel Băluță va anunța care este stadiul proiectului în ceea ce privește avizele solicitate de Primăria Capitalei.

Unul dintre avizele care încă mai lipsește este cel de la Comisia Tehnică de Circulație, din cadrul Primăriei Capitalei, și care trebuie semnat chiar de către Nicușor Dan.

„Avizul de circulație din partea noastră este deja pregătit, va fi semnat de mine săptămâna asta și o să fie transmis la Primăria Sectorului 4. Mai departe, imediat după, așteptăm ca Primăria Sectorului 4 să vină cu toate celelalte avize ca noi să dăm autorizație”, spunea Nicușor Dan la sfârșitul lunii ianuarie.

Potrivit surselor Gândul, avizul de circulație încă nu a ajuns la Primăria Sectorului 4.

Planșeul din Piața Unirii se poată prăbuși la un cutremur de intensitate medie

Guvernul a decis, în aprilie 2023, suplimentarea cu 750 de milioane de lei a fondurilor din Programul „Anghel Saligny”, pentru reabilitarea și consolidarea Planșeului de la Piața Unirii.

Planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care trece Râul Dâmbovița, este în prezent într-o stare de degradare foarte mare, iar ultima expertiză tehnică a arătat că structura are un risc seismic gradul I.

Potrivit specialiștilor în construcții, care au verificat planșeul, acesta se poate prăbuși în cazul unui seism de intensitate medie, iar problema uriașă este că pe sub Dâmbovița (și pe sub planșeu) se află pasajul de la metrou, dintre Unirii 1 și Unirii 2.

Pe de altă parte, pe deasupra planșeului este organizată circulația rutieră din Piața Unirii. Practic, la această structură trebuie să se intervină de urgență, pentru a se evita o tragedie.

Gândul a publicat încă din martie 2021 imagini în premieră de sub planșeu, care arată starea deplorabilă a construcției. Imaginile pot fi văzute AICI.

Acestea sunt deficiențele grave identificate la Planșeul Unirii:

  • armături corodate, beton exfoliat, reduceri de secțiune, vegetație acvatică pe fața betonului și defecte de față văzută la riglele cadrelor;
  • grinzi secundare (nervuri) demolate, zone care se presupune că au fost refăcute în cofraj metalic nerecuperat și care sunt într-o stare avansată de coroziune;
  • grinzi secundare (nervuri) cu secțiune de rezistență puternic afectată, console scurte la cadrele de rost distruse în întregime ca urmare a infiltrațiilor de apă în rosturi;
  • beton exfoliat, armături corodate și infiltrații locale în placa de beton a planşeului;
  • defecte de execuție și lucrări executate necorespunzător cu ocazia diverselor intervenții la planșeu;
  • degradări la partea carosabilă a străzilor de deasupra planşeului, guri de scurgere, borduri, trotuare pietonale și parapete.

CITEȘTE ȘI:

Daniel Băluță, despre reabilitarea PLANȘEULUI Unirii: „Nu se va bloca toată circulația în Piața Unirii.

Specialiștii propun DEMOLAREA completă a planșeului din Piața Unirii și refacerea lui de la zero