Primul METROU Alstom din Brazilia este în București! Trenul „Giurgiu” ajunge miercuri în depoul Metrorex

Publicat: 23 04. 2024, 08:00
Actualizat: 23 04. 2024, 19:48

Primul tren de metrou construit de Alstom în Brazilia se află deja în București, în depoul Deutsche Bahn (compania feroviară germană), care se află în Berceni, lângă depoul Metrorex. Trenul „Giurgiu” va ajunge miercuri în depoul Metrorex, gata asamblat. Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație (CA) Metrorex, a declarat, pentru Gândul, că de pe data de 14 mai, 20 de mecanici vor face instructajul pentru noile trenuri.  

„Trenul Giurgiu va fi primit miercuri în depoul Metrorex. El se află în prezent la transportatorul german. Acolo va fi asamblat și adus întreg la noi. Recepția trenului se va face după rodajul de 10.000 de kilometri”, a spus Mihai Barbu, pentru Gândul.

Potrivit președintelui CA Metrorex, la jumătatea lunii mai va începe instructajul mecanicilor pentru noile trenuri.

„De pe data de 14 mai, 20 de mecanici și 10 tehnicieni vor fi instruiți de Alstom, timp de o lună, pentru a putea conduce noile trenuri. După aceea va începe rodajul primului tren”, a precizat Mihai Barbu.

Între timp, al doilea tren Alstom a plecat din Brazilia spre România și ar putea ajunge în București în jurul datei de 18 mai.

Gândul a publicat în premieră, în septembrie anul trecut, imagini VIDEO cu noile metrouri.  Imaginile pot fi vizionate AICI.

Noile metrouri cumpărate de Metrorex vor circula pe Magistrala Drumul Taberei

Noile vagoane, care vor ajunge în România cu foarte mare întârziere, ar urma să intre în circulație anul acesta, pe Magistrala Drumul Taberei.

Fiecare tren are șase vagoane, 114 metri lungime și o capacitate de 1.200 de pasageri.

Alstom ar fi trebuit să livreze prima garnitură către Metrorex, din cele 13 rame, în iunie 2023. Acestea vor ajunge cu o întârziere foarte mare.

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

„Aceste trenuri vor circula pe recent inaugurata Magistrală 5. Conform cerinţelor beneficiarului, trenurile au o configuraţie specifică, personalizată pentru metroul din Bucureşti. Au caroserie din oţel inoxidabil, 114 metri lungime şi 3 metri lăţime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren.

Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală. Asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi. Configuraţia finală, culorile şi finisajele vor fi complet personalizate în conformitate cu cerinţele clientului, în etapa de proiectare”, spunea Gabriel Stanciu, director general Alstom România, în 2020.


CITEȘTE ȘI:

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Metroul bucureștean în 2024, marile obiective. Mihai Barbu, Metrorex: „Începem lucrările pentru Otopeni, așteptăm trenurile din Brazilia”

Salariul mediu net la metrou va depăși 7.400 de lei de la 1 noiembrie. Mihai Barbu, Metrorex: „Au avut loc 26 de runde de negocieri”