Blocajul Sectorului 1. Radu Dinulescu, avocat: „Clotilde Armand eludează principiile administrației locale. Trebuie să explice bugetul” | EXCLUSIV

Publicat: 22 03. 2023, 08:00
Actualizat: 22 03. 2023, 12:08

Avocatul Radu Dinulescu, fost șef al Departamentului Juridic din Primăria Capitalei, a explicat, pentru Gândul, care pot fi repercusiunile faptului că Sectorul 1 nu are încă un buget aprobat. Potrivit lui Radu Dinulescu, cea mai bogată administrație din București nu poate face investiții fără un buget aprobat, iar de vină pentru această situație ar fi primarul Clotilde Armand, care a propus bugetul, dar „nu vrea să-l explice” în fața Consiliului Local.

Miercuri este convocată o nouă ședință extraordinară a Consiliului Local Sector 1 pentru aprobarea bugetului administrației pe anul 2023, după șapte eșecuri.

Consilierii PNL și PSD au refuzat în ședințele anterioare să dezbată proiectul de buget, pe motiv că primarul Clotilde Armand nu le-ar permite directorilor să explice sumele pe care le cer în bugetul pe anul 2023.

Toate această criză a bugetului are și repercusiuni din punct de vedere administrativ.

Radu Dinulescu: „Suntem în situația în care la Sectorul 1 nu se pot face investiții”

Principiile bugetare sunt clare. Dacă nu există buget aprobat, în fiecare lună se va cheltui o doisprezecime din bugetul executat anul trecut. Suntem în situația în care la Sectorul 1 nu se pot face investiții și, evident, nu se pot semna contracte noi. Se poate face doar o cheltuială de regie pentru ceea ce există. Se merge pe ideea de a se plăti contractele în curs, atât cât se poate, pentru că în cazul contractelor multianuale au de multe ori sume diferite, de la an la an”, a explicat pentru Gândul Radu Dinulescu, fost șef al Departamentului Juridic din Primăria Capitalei.

Potrivit lui Radu Dinulescu, penalitățile pentru întârzierile la plăți ar trebui recuperate de la cei care au creat criza bugetului.

„Fără un buget aprobat, anumite sume nu se pot plăti și astfel apar întârzieri la plata obligațiilor contractuale, cu penalități, care în final trebuie plătite de către sector, dar ele trebuie recuperate, în baza unui raport al Curții de Conturi, de la cei care sunt vinovați pentru această situație. Și principalul vinovat acolo este primarul”, precizează Radu Dinulescu.

„Clotilde Armand nu participă, din ce am văzut, la ședințele Consiliului Local”

Avocatul este de părere că edilul Sectorului 1 trebuie să explice principalele capitole din proiectul de buget pe care îl propune.

Primarul nu participă, din ce am văzut, la ședințele Consiliului Local, când propune bugetul, nu dă explicații, cerute în mod necesar, corect și legal de către consilieri. Consilierii nu pot vota în orb un buget, mai ales că este vorba de cel mai mare buget local de sector din București. Vorbim de sute de milioane de euro, și nu se poate abroba un buget fără o listă clară a explicațiilor pentru fiecare prevedere bugetară. Din ce am înțeles, principalul motiv pentru care nu se aprobă acest buget este lipsa de fundamentare și de explicare a aumitor capitole bugetare extrem de importante”, a declarat Radu Dinulescu pentru Gândul.

Avocatul este de părere că edilul Sectorului 1 face o administrație cu „cuțitul pe masă”.

„Administrația, la fel ca politica, se face pe o artă a diplomației, a compromisului. Acum se face o administrație prin care se pune cuțitul pe masă, în care cineva care este pus efemer în funcția de execuție, și mă refer la primarul Clotilde Armand, consideră că dacă are această calitate de ordonator principal de credite poate dispune asupra sectorului ca și cum ar fi o societate cu răspundere limitată cu sediul în apartamentul ei. Principiile administrative sunt foarte clare, dar Clotilde Armand le eludează permanent. În fiecare zi asistăm la o eludare fantastică a principiilor generale ale administrației publice locale”, a mai precizat Radu Dinulescu.

Buget de 2,1 miliarde lei

Bugetul Sectorului 1 ar putea fi anul acesta de 2,1 miliarde de lei, dacă va fi aprobat în forma actuală.

Și bugetul pentru anul 2022 al Primăriei Sectorului 1 a fost votat cu o întârziere de două luni, pe data de 1 aprilie, după 11 ședințe.