Covid-19, un ghinion transformat în coșmar. Cercetătorii americani au descoperit că virusul SARS-CoV-2 nu avea forța să declanșeze o pandemie! / Sursa FOTO: pixabay.com
Publicat: 20/03/2021, 12:01

Covid-19, un ghinion transformat în coșmar. De ce ghinion? Pentru că asta arată datele colectate de cercetătorii americani de la Universitatea din Arizona. Virusul SARS-CoV-2 nu avea forța să declanșeze o pandemie, însă un cumul de factori și ghinionul teribil au aruncat omenirea în cea mai mare criză a ultimelor decenii.

Oamenii de știință americani studiază când și cum a apărut noul coronavirus în China. Ei au calculat că prima infectare la om s-a petrecut în octombrie 2019 și nu mai devreme de această dată.

Covid-19, un ghinion transformat în coșmar. „A fost furtuna perfectă”

În plus, din calculele cercetătorilor a reieșit că virusul SARS-CoV-2 avea șanse minime să declanșeze o pandemie! Și, totuși, a făcut-o. Cum? Cu ajutorul unui cumul de factori întâlnit în piața alimentară Huanan, din Wuhan (China) și al ghionului care au făcut ca virusul să primească impulsul necesar pentru a se răspândi la nivel global.

„A fost furtuna perfectă. Acum știm că virusul a avut nevoie de o breșă sau două pentru a se răspândi în toată lumea” – Michael Worobey, profesor de biologie evolutivă la Universitatea din Arizona.

„Dacă lucrurile ar fi fost cu foarte puțin diferite, dacă persoana care a dus virusul în piața din Wuhan ar fi decis să nu meargă în ziua aceea sau dacă ar fi fost prea bolnavă pentru a ieși din casă, probabil că răspândirea nu ar fi avut loc. Poate nici n-am fi știut vreodată despre virusul ăsta”, a mai completat profesorul.

Covid-19. Primele cazuri de infectări, nu mai devreme de octombrie 2019

Efectuând verificări moleculare și folosind rata de apariție a unor mutații pentru a calcula de cât timp există virusul, echipa de cercetători a descoperit că SARS-CoV-2 a infectat primul om nu mai devreme de octombrie 2019. „Studiul nostru a vrut să stabilească de când circulă virusul SARS-CoV-2 în China, înainte de a fi descoperit”, a declarat Joel Wertheim, profesor asociat de boli infecțioase la Universitatea din California.

„Pentru a răspunde la această întrebare, am combinat trei informații importante. Cum s-a răspândit virusul în Wuhan înainte de lockdown. Apoi, am ținut cont de diversitatea genetică a virusului în China și am cules date despre primele cazuri de Covid. Combinând aceste informații, am putut stabili mijlocul lui octombrie 2019 ca dată limită la care virusul a început să circule în provincia Hubei” – Joel Wertheim, profesor de boli infecțioase la Universitatea din California.

În plus, studiul a mai demonstrat că virusul a apărut în provincia Hubei din China și nu în altă parte de pe glob. Iar de la câteva cazuri răzlețe la sfârșitul lui 2019 a reușit să „explodeze”, atacând întreg mapamondul. 120 de milioane de cazuri de îmbolnăviri cu noul coronavirus și aproape 2,7 milioane de decese este bilanțul pandemiei Covid-19.

Covid-19. Șansă de una la trei pentru a avea o pandemie. Și o avem!

CDC – Centrul american pentru Controlul și Prevenirea Bolilor efectuează regulat tot felul de teste. Astfel, frecvent, specialiștii americani găsesc tulpini noi de gripă la oameni, mai cu seamă la cei care participă la târguri de animale și interacționează cu acestea. Totuși, până acum, niciuna dintre aceste infectări nu s-a transformat nici măcar într-o epidemie, deși Organizația Mondială a Sănătății a mai încercat să ne bage pe gât gripa aviară drept pandemie.

Pentru a avea o pandemie, este nevoie ca „subiectul”, persoana infectată, să aibă numeroase contacte cu alți oameni. Adică, să meargă într-o piață alimentară aglomerată. Cum e Huanan, din Wuhan. „Dacă virusul nu este atât de norocos să întâlnească aceste condiții, chiar și un virus bine adaptat poate dispărea”, afirmă profesorul Michael Worobey.

„Acest lucru îți dă o altă perspectivă. Astfel de evenimente probabil au loc mult mai des decât știm noi. Doar că pur și simplu nu au această finalitate și nu aflăm niciodată despre ele” – Michael Worobey, profesor de biologie evolutivă la Universitatea din Arizona.

Ghinionul și cumulul de factori  au făcut ca virusul SARS-CoV-2 să determine o pandemie. În modelele matematice ale cercetătorilor americani, un astfel de virus se dezvoltă în pandemie doar în 30% din simulări. În 70% din cazuri, el reușește să infecteze doar câțiva oameni, iar apoi dispare fără a lăsa vreo urmă.

„Ce s-a întâmplat aici. Virusul a infectat un număr mic de oameni în octombrie, noiembrie și decembrie 2019, până când a ajuns în piața alimentară din Wuhan. De acolo…” – Michael Worobey, profesor de biologie evolutivă la Universitatea din Arizona.

Temu şi Shein sunt verificate în România de ANPC. Ce trebuie să facă clienții înainte...
Ultimele cuvinte pe care Ana-Maria a reușit să le rostească mamei sale, înainte să fie...
FOTO. Ioana Țiriac a făcut ravagii într-un costum de baie spectaculos!
Ultimele ore de viață ale Corinnei, femeia găsită moartă în dulapul din dormitor. Poliția l-a...
Detalii explozive! Ce s-a întâmplat în apartamentul lui Mititelu jr, după miezul nopții. Beinur a...
Dieta lui Lili Sandu la 44 de ani | Alimentul la care a renunțat definitiv....
EXPERIMENT. Cum deosebim vopseaua naturală pentru ouă de cea clasică, plină de E-uri
Veste extraordinară despre pensiile românilor! Marcel Ciolacu a făcut anunțul
Ce au descoperit anchetatorii în mașina presupusului criminal din Orhei. Polițiștii au luat în calcul...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La ce viteză sar airbag-urile mașinii în caz de impact?
Vicepreşedintele Comisiei de Apărare: Rusia a urlat din toţi şoşocii în Parlamentul României
ANUL în care Pământul NU a avut VARĂ! Cum a fost posibil?
Decizie pentru cei care nu locuiesc la adresa din buletin. E OBLIGATORIU în 15 zile