CULISE. Legea RCA se modifică după doar trei ani de funcționare! Ce grupuri de interese trag sforile și cum acționează mafia așa-ziselor service-uri independente

CULISE. Legea RCA se modifică după doar trei ani de funcționare! Ce grupuri de interese trag sforile și cum acționează mafia așa-ziselor service-uri independente
Publicat: 04/06/2020, 12:47
Actualizat: 04/06/2020, 12:50

După numai trei ani de funcționare, în care a generat îmbogățiri spectaculoase pentru anumite grupuri de interese și politicienii afiliați acestora, legea RCA-ului se modifică din nou. În urmă cu trei ani, la presiunea transportatorilor, legea RCA i-a protejat pe aceștia de tendințele de majorare a tarifelor. Tendințe care au apărut după crearea de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a spațiului necesar în piață pentru ca firmele din asigurări să poată majora tarifele peste noapte, chiar și de zece ori.

La acea vreme, a fost un joc pus în scenă de președintele ASF, Misu Negrițoiu, care, prin introducerea în faliment a societăților Astra și Carpatica, a permis multinaționalelor rămase în piață să-și poată recupera pierderile generate de ani de practicare a unor prețuri nesustenabile în schimbul unei amăgitoare cote de piață. Lucru care s-a și întâmplat. Presiunea exercitată de protestele transportatorilor a obligat atunci Guvernul să ia măsuri de limitare a tarifelor de primă de asigurare, iar in final, Parlamentul să-l demită de la ASF pe Negrițoiu.

Oportunitatea a fost sesizată de gruparea unor politicieni care au interese în afacerile cu service-uri auto, astfel că grupul de lobby numit ASSAI (Asociația Societăților de Service Auto Independente) a fost prezent la redactarea legii și a reușit să strecoare clauze care să permită facturarea orei de manoperă chiar și cu 200 de Euro. În plus, să permită și aplicarea unor adaosuri comerciale de 100% la piesele de schimb și să închirieze, totodată, mașini cu 200 € pe zi. Niște prețuri pe care firmele oneste nici nu și le pot imagina! Acești antreprenori inventivi reușesc să înșele atât clienții, cât și societățile de asigurare: clienților le prezintă o poveste prin care aceștia nu trebuie să plătească nimic, iar în schimbul unor semnături în alb, service-urile inventive preiau o așa-zisă creanță de la client și apoi o recuperează de la societatea de asigurări.

Singurii păgubiți: plătitorii de RCA!

Așa cum arată și statisticile ASF-ului, aceste practici prin care o mână de antreprenori se îmbogățesc fără just temei au condus la pierderi pentru industria de asigurări. Multinaționalele din această piață au găsit un aliat în Comisia Europeană, care, evident, a cerut Guvernului României să modifice legea, astfel încât acestea să-și poată majora tarifele după bunul plac sau cel puțin să nu mai înregistreze pierderi. Adică, banii făcuți de service-urile așa-zis independente pentru politicieni trebuie recuperați de la cei 7-8 milioane de plătitori de RCA-uri prin dublarea tarifelor!

În același timp, a apărut în Parlament un proiect de modificare a aceleiași legi, prin care practicile frauduloase ale acestor service-uri ar fi fost oprite prin introducerea unui tarif de referință la reparații. Pericolul ca aceste service-uri să nu mai poată factura după bunul plac a fost imediat sesizat, iar gruparea ASSAI s-a mutat la COTAR (Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România), dar se găsește atât la ASF, cât și în Parlament, muncind la apărarea legii care îi imbogățeste atât pe membrii ei, cât și pe politicienii și angajații ASF care îi protejează. Este de notorietate faptul că fiica, dar și ginerele lui Vasile Ștefănescu de la COTAR lucrează la ASF. Dar ce face instituția care veghează la respectarea intereselor păgubiților și la stabilitatea pieței? ASF pune o societate de asigurare în administrare specială, iar după ce aceasta plătește milioanele cerute de service-uri protejate, procedura de administrare încetează.

Șapte milioane de alegători din cursele electorale, plătitori de RCA, se vor uita acum cu atenție la procesul legislativ! Dacă legea va permite în continuare ca aceste service-uri alese „pe sprânceană” să se îmbogățească fără just temei, cei șapte milioane de alegători vor avea încă o dovadă a intereselor pe care deputații și senatorii pe care i-au trimis în Parlament le reprezintă. Adică vor ști dacă aleșii lor lucrează pentru ei sau pentru mafie!

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O femeie bolnavă de cancer a decis să se mute împreună cu familia în „zona...
Ce secret a ascuns Prințul William de Kate Middleton. Nu a vrut să-și compromită căsnicia
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii...
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Unde este Fito? Povestea celui mai notoriu infractor din Ecuador, care a fugit din închisoarea...
Ce a pățit o moldoveancă de 39 de ani, după ce s-a cuplat cu un...
Face furori la aproape 60 de ani! Vedeta curtată de toți bărbații are un fizic...
ANIMAŢIE. Cum s-a produs accidentul înfiorător de pe A1, în care Valentin a fost străpuns...
"Am călătorit în timp". Un profesor ieșit din comă spune că a fost în anul...
Detalii halucinante au ieșit la iveală în cazul presupusului criminal din Orhei. Bărbatul este bănuit...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
Poate fi anulat ITP-ul dacă mașina scoate prea mult fum?
Biden a promulgat pachetul de ajutor pentru Ucraina
LAC de lavă SPECTACULOS, observat din satelit! Are peste 200 km lungime
Decizie finală pentru plata cu BANCNOTE. Noua regulă devine OBLIGATORIE
Lovitură grea pentru chef Richard. Juratul a pierdut un concurent după al treilea battle: „Am...
Turistă sfârtecată de urs pe Transfăgărășan! Scosese mâna pe geam ca să...
Gabriela Cristea, dezamăgită de lipsa de curaj pentru a-i refuza pe alții! Prezentatoarea TV și-a...
Lovitura dură pentru TikTok! Comisia Europene suspendă noul program al platformei: ”Există riscuri pentru sănătatea...
BANCUL ZILEI. Bulă: - Nevastă, dacă un arab ţi-ar da o mie de parai te-ai...
Recipientele de la una dintre cele mai populare cafenele din lume vor fi mai mici...