19:32
Ministrul Educaţiei, Daniel David, face clarificări cu privire la motivele pentru care nu susţine organizarea de către ministerul pe care îl conduce a olimpiadelor pentru elevii claselor I-IV.
„Dacă ratăm acest lucru, atunci celelalte dezvoltări care se bazează pe el au de suferit. Am văzut în unele testări recente că unele forme de analfabetism funcţional identificate în clasa a IX-a au cauze identificabile chiar din clasa a V-a”, scrie Daniel David.
„Participarea la olimpiade organizate de minister aduce o greutate mai mare concursurilor, începând să stimuleze prea devreme o industrie a meditaţiilor şi focalizări prea timpurii pe anumite domenii, ignorându-se altele (tot de bază), ceea ce poate distorsiona dezvoltarea nivelului elementar al tuturor competenţelor cheie. Este important să fim congruenţi în politicile educaţionale, pentru a nu deruta copiii şi a nu avea politici cu efecte care se anulează reciproc. Am înlocuit la nivelul învăţământului primar evaluarea prin note cu evaluarea prin calificative tocmai în lumina lucrurilor descrise mai sus, pentru a nu produce prea devreme segregare între copii (şi şcoli) şi afectarea stimei de sine, important fiind aici să dezvoltăm nivelul elementar al tuturor competenţelor cheie, în ritmul personal al fiecărui copil, nu să facem diferenţieri prea fine (şi adesea nerelevante) şi prea devreme între copii”, adaugă ministrul.
„Aşadar, hai să ne focalizăm în clasele I-IV pe dezvoltarea riguroasă şi în ritmul personal, la cât mai mulţi copii, a tuturor aspectelor elementare necesare competenţelor-cheie, fără să distorsionăm acest proces prea devreme prin focalizarea pe olimpiade organizate de minister, cu accente prea timpurii pe anumite domenii, ignorându-se alte (ceea ce poate distorsiona dezvoltarea nivelului elementar al tuturor competenţelor cheie), dar lăsând şcolilor posibilitatea să facă comparaţii responsabile şi voluntare prin concursuri locale/regionale/naţionale ce pot intra într-un portofoliu educaţional extins”, conchide ministrul Educaţiei.