Șeful Administrației Străzilor: „În martie vom deschide traficul pe Podul Grant, sensul Crângași – Turda. Lucrările sunt avansate”

Publicat: 09 02. 2024, 08:00

Traficul rutier pe Podul Grant urmează să fie deschis în luna martie, pe sensul de mers dinspre Crângași spre Turda, a declarat, pentru Gândul, Marian Bârgău, director al Administrației Străzilor București (ASB). Această bandă a fost închisă în toamna anului trecut, odată cu intrarea Podului Grant în reabilitare.

  • Traficul pe Podul Grant se deschide în martie;
  • Podul Grant a intrat în reabilitare în toamna anului trecut;
  • Reabilitarea Podului Grant costă 65 de milioane de lei;
  • Durata de execuție a lucrărilor la întregul pod este de 22 de luni.

Vești bune pentru șoferii care tranzitează frecvent Podul Grant. Sensul de mers dinspre Piața Crângași spre Turda, respectiv spre nordul Capitalei, urmează să fie deschis traficului din martie, potrivit directorului ASB.

„Lucrările la Podul Grant sunt destul de avansate, în principal pe partea de rulare, sensul Crângași – Turda. Constructorul își menține termenul de martie pentru a da drumul la traficul rutier pe acest sens. Așadar, din martie se deschide traficul rutier pe sensul Crângași – Turda”, a declarat, pentru Gândul, Marian Bârgău, șeful Administrației Străzilor.

Potrivit directorului ASB, stadiul lucrărilor ar fi în grafic și în ceea ce privește lucrările la bretele.

În prezent se montează noile șine de tramvai

„Pe partea de piloni, mulți dintre ei sunt reabilitați. Se lucrează la partea de parapeți.  În ceea ce privește partea de bretele, la fel, avem un stadiu avansat. Putem să spunem că sunten în grafic, chiar dacă pe parcurs au mai apărut mici probleme, adică au fost descoperite anumite aspecte care nu au fost luate în calcul. De exemplu, starea de sub asfalt a cimentului care exista, aici am fost nevoiți să mai frezăm cinci centimetri”, mai explică Marian Bârgău.

Șeful ASB mai precizează că în prezent se montează noile șine de tramvai pe sensul Crângași – Turda.

„Și calea de rulare a tramvaiului este destul de avansată, se lucrează la montarea șinelor. Per total, noi avem speranțe că vom finaliza reabilitarea și consolidarea acestui pod mai devreme de term, în funcție de condițiile meteo”, a conchis Marian Bârgău.

Lucrările de reabilitare la Podul Grant sunt extrem de necesare. Ultimele expertize au relevat că starea acestei construcții este nesatisfăcătoare.

Reabilitarea Podului Grant costă 65 de milioane de lei

Podul a intrat în reabilitare în toamna anului trecut, iar valoarea investiţiei este de 65 de milioane lei cu TVA inclus. Termenul de execuţie al întregii lucrări este de 22,5 de luni.

Închiderea sensului de mers spre nordul Capitalei a creat foarte multe neplăceri pentru șoferi. Municipalitatea a oferit, însă, mai multe rute ocolitoare.

Primăria Capitalei a început reparațiile Podului Grant în 2019. Lucrările au fost suspendate în 2020, la doar 33% execuție, pentru că municipalitatea a rămas fără fonduri.

Citește și:

Administrația Străzilor va schimba scările rulante de la Universitate cu patru milioane de lei. Director: „Se infiltrează apa, acolo este mai mult exterior, au fost puse scări de interior”

Pasajul Basarab, lăsat de izbeliște. Bucăți din tencuială au ajuns să cadă din el. Imaginile nepăsării, publicate de Gândul în 2011