Autostrăzile din Spania au intrat ÎN FALIMENT. „Cererea a fost supraestimată”

Autostrăzile din Spania au intrat ÎN FALIMENT. Cererea a fost supraestimată
Publicat: 28/10/2012, 16:27
Actualizat: 05/07/2016, 21:23

Recesiunea din Spania a băgat în faliment companiile care administrează autostrăzile cu taxă din Peninsula Iberică.

Din cauza numărului redus de automobile care mai circulă pe autostrăzile cu plată, firmele care încasează taxele de autostradă au ajuns în imposibilitatea de a-și achita împrumuturile de sute de milioane de euro făcute la bănci, scrie AFP.

Autorul articolului compară actuala situație din acest domeniu cu criza imobiliară care a izbucnit în 2008.

„Suntem în situația de a nu ne putea rambursa datoriile la bănci”, a declarat Jose Antonio Lopez Casas, directorul unei companii care gestionează două autostrăzi majore în jurul Madridului și care a intrat în procedură de faliment.

Cele două autostrăzi pe care le administrează compania sa, Radial 3 și Radial 5, au fost deschise în anul 2004, în vârful boom-ului construcțiilor de autostrăzi din Spania. În prezent, firma sa datorează 660 milioane de euro la bănci, 340 de milioane de euro constructorilor și 400 de milioane de euro locuitorilor care au fost evacuați de pe traseul autostrăzii.

După ce autostrada Madrid-Toledo a intrat în procedură de faliment în luna mai, trendul s-a extins, alte cinci autostrăzi majore din Spania întrând în faliment.

„Nu este o surpriză. În Spania, la fel cum a existat un boom imobiliar, a existat, de asemenea, și un boom în infrastructură, unul dintre segmentele care s-a dezvoltat foarte mult fiind construcția de autostrăzi”, a declarat Paco Segura, un specialist în domeniul transporturilor.

„Au fost construiți mii și mii de kilometri de autostrăzi pe rute care nu au capacitatea de trafic pentru a le justifica”, a atras el atenția.

Autorul articolului scrie că „nebunia” construcțiilor a făcut ca Spania să bată recorduri: a devenit țara din Europa cu cei mai mulți kilometri de autostrăzi și aeroporturi comerciale internaționale și este a doua țară din lume, după China, în ce privește lungimea liniilor de tren de mare viteză.

Dar, în timp ce statul a aprobat toate aceste proiecte ale unor companii private, statul a dezvoltat, de asemenea, o rețea de autostrăzi fără taxe, și care sunt preferate, evident, de către conducătorii auto, scrie autorul articolului.

Traficul pe autostrăzile din Spania a ajuns la cel mai redus nivel din ultimii 14 ani

În primul trimestru al acestui an, din cauza recesiunii din Spania, traficul pe autostrăzile din această țară a scăzut cu 8,2 la sută, comparativ cu anul precedent, ajungând la cel mai scăzut nivel de după 1998, potrivit datelor făcute publice de Ministerul Transporturilor din Spania.

„Traficul în jurul Madridului a scăzut cu 15-20 la sută în ultimii cinci ani”, a spus Lopez. „În cazul nostru acesta a scăzut cu mult mai mult”, a spus el referindu-se la autostrăzile cu taxe pe care le administrează compania pe care o conduce.

„Cererea a fost supraestimată. Volumul real de trafic pe autostrăzi este aproximativ la un sfert din ceea ce a fost prognozat”, au precizat analiști citați de AFP.

În jurul Madridului, „aproape toate autostrăzile care sunt în faliment nu au obținut nici măcar 40 la sută din traficul planificat la momentul în care au fost construite”, a mai arătat un analist în domeniul transporturilor.

De exemplu, pe una dintre autostrăzile majore din apropierea Madridului, unde se estima un trafic de 35.000 de autovehicule pe zi, volumul traficului este de doar 10.000 de autovehicule pe zi”, a recunoscut șeful unei companii private care administrează două mari autostrăzi cu taxe.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O femeie de 60 de ani, cu un aspect uluitor de tânăr, a câștigat un...
Simona Halep, tot mai aproape de retragerea din tenis? Ce lovitură: a fost exclusă
FOTO. Face o avere din imaginile cu ea: apariție controversată a jucătoarei de fotbal!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Zanni este câștigătorul Survivor 2024?! Cum s-a dat de gol, după ce s-a întors din...
Adevărul despre DECESUL lui Naomi. Ce i-a adus sfârșitul. Dezvăluiri de ultimă oră
Elevă de 17 ani, violată de patru tineri într-un liceu din Dâmboviţa. Trei dintre ei...
Știrea momentului despre Iliescu! Breaking news!
Mesajul dureros al mamei care și-a pierdut fetița din cauza biluțelor magnetice: „Părinții să nu...
Wow sau Bau? Cât de mult le-a schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Încă o plamă grea din partea chinezilor! Au creat cel mai eficient motor din istorie!
USR a depus plângere pentru grup infracţional organizat împotriva „caracatiţei lui Piedone”
ADEVĂRUL despre specia Homo Sapiens, dezgropat într-un sit din...
Este complet interzis în România. Statul nu te iartă. Amendă 12.000 de lei
Lovitură grea pentru chef Richard. Juratul a pierdut un concurent după al treilea battle: „Am...
Turistă sfârtecată de urs pe Transfăgărășan! Scosese mâna pe geam ca să...
Getuța Sterp, mesaj pentru urmăritorii care spun că prețurile produselor de la stână sunt scumpe....
Cansu Dere, motivul pentru care a luat o pauză de la aparițiile pe micile ecrane
BANCUL ZILEI. Polițistul la stomatolog: - Măseaua este moartă! Îi punem coroană?
România și pierderea Dobrogei. Ionel Brătianu: „Soarta Dobrogei nu depinde de stipulațiile păcii de la...