Hotelul Intercontinental, la un pas de închidere. Protecția Consumatorului a găsit mai multe nereguli: „Alimente expirate, prize desprinse din perete, cabluri neizolate, geamuri crăpate”

Hotelul Intercontinental, la un pas de închidere. Protecția Consumatorului a găsit mai multe nereguli: „Alimente expirate, prize desprinse din perete, cabluri neizolate, geamuri crăpate”
FOTO- Arhivă
Publicat: 24/05/2022, 15:59
Actualizat: 24/05/2022, 16:00

Celebru Hotel Intercontinental din București este la un pas de închidere, după ce inspectorii de la Protecția Consumatorului au găsit mai multe nereguli. „S-a ajuns la amenzi de 100.000 de lei”, afirmă ei.

Echipe ale Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București (CPCMB) au realizat o acțiune de control, pe 19 mai 2022, la Compania Hotelieră Intercontinental România.

„În urma verificărilor, au fost aplicate 6 amenzi contravenționale în valoare totală de 50.000 lei și s-au dispus măsurile complementare de

  • oprire definitivă de la comercializare a produselor la care s-au înregistrat nereguli
  • oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor a bucătăriei
  • oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor a 10 camere verificate și a centrului SPA propunerea sancțiunii complementare de închidere temporară a unității pe o durată de cel mult 6 luni”, conform unui comunicat de presă al Autorității pentru Protecţia Consumatorilor.

Abaterile constate de inspectorii de la Protecția Consumatorului

  • utilizarea unor produse din carne și pește fără elemente de identificare și caracterizare și dată limită de consum, elemente fără de care nu se poate stabili conformitatea acestora
  • utilizarea unor produse refrigerate cu data durabilității minimale schimbată o altă dată de expirare (produse cărora li s-a schimbat starea termică prin congelare)
  • folosirea, atât în blocul alimentar, cât și în minibarurile din camere, a unor produse cu data limită de consum depășită
  • existența unor preparate finite calde depozitate la temperatura mediului ambiant sau în spatii frigorifice, fără respectarea condițiilor de temperatură, conform legii
  • utilizarea, la bucătărie, a unor legume cu modificări organoleptice, precum și a unor produse congelate, cu arsuri de congelare
  • nerespectarea vecinătăților produselor alimentare, în spațiile frigorifice, precum și depozitarea băuturilor direct pe paviment
  • existența unor condiții igienice necorespunzătoare atât în camerele de hotel, cât și în centrul SPA
  • lipsa informații privind utilizarea electronicelor
  • condiții deficitare de amenajare a spațiilor de cazare, care pot pune în pericol viața sau sănătatea consumatorilor (tencuială exfoliată, prize desprinse din perete, cabluri neizolate, geamuri crăpate, protecția unei trepte de la scara de acces la saună deteriorată).
Sursa: Facebook

A urmat un al doilea control

În ziua următoare, au fost verificate măsurile dispuse către operatorul economic cu o zi înainte și, în urma constatării faptului că nu au fost remediate problemele (condițiile igienice și de amenajare deficitare din camere, precum și utilizarea produselor alimentare expirate fiind în continuare întâlnite de echipa de control), comisarii CPCMB au decis extinderea verificării la toate camerele libere ale hotelului.

Astfel, sancțiunile adăugate sau rămase în vigoare în a doua zi de control au fost:

  • alte 4 amenzi contravenționale în valoare de 35.000 lei
  • menținerea măsurii de oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor pentru bucătărie, centrul SPA și 10 camere de cazare, cărora li s-au adăugat încă 20 de camera (măsura aplicându-se, în total pentru 30 de camere
  • precum și propunerea de închidere temporară a unității pe o durată de cel mult 6 luni.

Protecția consumatorului a verificat din nou hotelul

Aceeași situație s-a întâmplat o zi mai târziu, comisarii constatând din nou neîndeplinirea măsurilor și găsind, în continuare:

  • materii prime expirate, în spațiul de depozitare al produselor alimentare,
  • preparate finite neetichetate
  • materii prime congelate cu data limită de consum schimbată
  • preparate gata montate pe farfurii pentru a fi servite, deși bucătăria era oprită de la funcționare
  • 2 camere oprite de la funcționare, ocupate.

„Ca atare, a mai fost aplicată o sancțiune contravențională în valoare totală de 15.000 lei – ajungându-se, astfel, la un total de 100.000 lei, amenzi, – și s-a propus sancțiunea complementară de închidere definitivă a hotelului”, a conchis ANPC.

Otilia Serescu
Absolventă a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, Otilia Serescu a debutat în presă la televiziunea locală Iași TV Live și la săptămânalul 7Est, în anul 2010. Ulterior, citeste mai mult