Cercetătorii cred că au descoperit țestoase de Galapagos, specie considerată dispărută

Redactor:
Laura Holban

Cercetătorii de la Universitatea Yale din SUA cred că au dat de urmele unor exemplare de țestoase gigantice de Galapagos, specie considerată dispărută de mai bine de 150 de ani. Echipa de cercetători a găsit câteva țestoase hibrid care par să fie puii unor țestoase, unul dintre părinți fiind cel mai probabil țestoasa de Galapagos, notează BBC.

Specia Chelonoidis elephantopus, numită în prezent țestoase de Galapagos, a fost descoperită în secolul al XVI-lea de către exploratorii spanioli. Speciile de țestoase au fost colonizate pe diferitele insule din Oceanul Pacific și au evoluat în mod diferit. Țestoasele gigantice de Galapagos sunt renumite datorită mărimii lor, acestea putând să aibă până la 400 de kilograme în greutate și 1,8 metri în lungime, dar longevității, durata medie de viață fiind 100 de ani.

O echipă de cercetători de la Universitatea Yale a descoperit 84 țestoase hibrid pe insula Isabela, reptilele având semnalmente asemănătoare cu ale celor de Galapagos. Dat fiind că o treime dintre țestoasele descoperite nu par să aibă mai mult de 15 ani, părinții acestora sunt, cel mai probabil, în viață. „Dacă facem niște calcule, ne dăm seama că ar trebui să găsim niște elephantopus prin zonă, specimene care să le fi dat naștere acestor animale”, a explicat Gisella Caccone, doctor la Universitatea Yale.

„Ca să justificăm corect diversitatea genetică a hibrizilor, părinții ar trebui să fie circa 38 de țestoase”, a adăugat Caccone. Acest număr îi include atât pe masculi, cât și pe femele, dat fiind că hibrizii au și gene de elephantopus, pe care țestoasele le moștenesc exclusiv de la mame.

Diferitele forme ale țestoaselor gigantice de pe insulele arhipelagului Galapagos au reprezentat una dintre descoperirile care l-au determinat pe Charles Darwin să emită teoria evoluției prin selecție naturală.

×