Cursa pentru Oscar, o afacere de multe milioane de dolari pentru studiourile de la Hollywood

Redactor:
Florin Badescu
Cursa pentru Oscar, o afacere de multe milioane de dolari pentru studiourile de la Hollywood
Cât valorează un Oscar? Pentru Sony Pictures - care tocmai a lansat filmul „The Social Network" pe DVD și va beneficia, fără îndoială, de o creștere a încasărilor, după ce a primit, în urmă cu două zile, opt nominalizări la premiile Academiei americane

Cât valorează un Oscar? Pentru Sony Pictures – care tocmai alansat filmul „The Social Network” pe DVD și va beneficia, fărăîndoială, de o creștere a încasărilor, după ce a primit, în urmă cudouă zile, opt nominalizări la premiile Academiei americane -răspunsul este următorul: câteva zeci de milioane de dolari.Potrivit Reuters, pentru Fox Searchlight, care a dat dovadă demultă intuiție alegând să aștepte până pe 20 ianuarie pentru alansa drama „Black Swan” pe plan internațional, răspunsul laîntrebarea de mai sus ar putea fi următorul: 100 de milioane dedolari în box office-ul mondial sau chiar 150 de milioane dedolari, dacă Natalie Portman va primi pe 27 februarie Oscarulpentru cea mai bună actriță în rol principal.
În ceea ce o privește pe Natalie Portman, o victorie la galapremiilor Oscar ar propulsa-o pe protagonista din „Black Swan” încategoria actrițelor de la Hollywood plătite cu cel puțin 10milioane de dolari pentru un rol, precum Reese Whiterspoon și HalleBerry. Natalie Portman a avut un onorariu de șase cifre pentrurolul din filmul regizat de Darren Aronofsky, realizat cu un bugetde producție de doar 13 milioane de dolari.
În aceeași situație s-a aflat Halle Berry în urmă cu câțiva ani,ale cărei onorarii au început să depășească 10 milioane de dolaripe film, după ce actrița americană a primit Oscarul pentru roluldin „Puterea dragostei/ Monster’s Ball”.
Evident, cei care vor avea cel mai mult de câștigat suntnominalizații și viitorii laureați. Însă cursa pentru un Oscar adat naștere unui veritabil „ecosistem” financiar, ale căruitentacule se întind cu mult dincolo de concurenți și chiar dincolode Academia de film americană – care va încasa 65 de milioane dedolari în acest an de la postul ABC pentru drepturile de televizarea galei. Potrivit presei americane, acest post va taxa în 2011 cu1,7 milioane de dolari fiecare spot publicitar de 30 de secunde,după ce, în 2010, prețul unei jumătăți de minut de publicitate erade 1,3-1,5 milioane de dolari.
Specialiștii în premiile Oscar, precum compania de PR „42West”, potîncasa între 10.000 de dolari și 15.000 de dolari pe lună pentrufiecare campanie de promovare a unui film.
În acest an, această companie se ocupă de campaniile de presă alemultor filme celebre la Hollywood – „The Social Network”, „TheGhost Writer” și „I Am Love”.
Însă și companiile mai mici de PR și producătorii filmelor străineau șansa de a se descurca destul de bine din acest punct de vedere,în special dacă sunt nominalizate sau triumfă la Oscar, bonusurileprimite de acestea putând să varieze între 5.000 de dolari și20.000 de dolari.
Alți beneficiari ai cursei pentru Oscar sunt agențiile depublicitate care realizează designul pentru afișele și spoturile TVale filmelor concurente. Încasările acestor companii pot ajungepână la câteva sute de mii de dolari.
În cazul filmului „Rețeaua de socializare/ The Social Network”, unnou spot TV inclus într-o campanie de promovare a filmului, creatăspecial cu scopul de a mări șansele acestui film la premiile Oscar,poate costa între 10.000 de dolari și 40.000 de dolari.

Inchide