Prima pagină » Magazin » IMAGINI DE VIS cu linia ferată din Munții Alishan. Are peste 70 de kilometri și a fost lansată în urmă cu 106 ani

IMAGINI DE VIS cu linia ferată din Munții Alishan. Are peste 70 de kilometri și a fost lansată în urmă cu 106 ani

Călătoria cu trenul în munții Alishan, o experiență de neuitat. Vezi imagini de vis de pe traseul uneia din cele mai fascinante căi ferate istorice din lume

Trenul face turul vechii căi ferate din Pădurea Alishan, pe o distanță de 71,4 kilometri. Aventura se desfășoară în munții taiwanezi Alishan.

Finalizată în 1912 sub ocupație japoneză, calea ferată din Pădurea Alishan era folosită pentru transportul chiparoșilor taiwanezi, copaci în pericol de dispariție. După ce tăiatul pădurilor a fost interzis, trenul a rămas singurul mijloc de transport care îi duce pe oameni prin munți.

Astfel, a devenit una din cele mai fascinante căi ferate istorice din lume, care taie munții. Cea mai înaltă cale ferată din Taiwan se desfășoară între orașul Chiayi, de la o altitudine de 30 de metri, până în Chushan, unde altitudinea ajunge la 2.451 de metri.

Este cea mai înaltă linie ferată muntoasă din Asia, mai înaltă chiar decât linia himalayană Darjeeling, care face ascensiunea de la 100 metri la 2.200 metri, scrie CNN.

Multe aspecte ale căii feroviare Alishan au rămas ca acum 100 de ani. Traversele sunt realizate tot din lemn masiv și conductorii trebuie să coboare din tren pentru a schimba macazul.

„Este mai uman, spre deosebire de mașinăriile moderne insipide”, spune Liao Yuan-chiao, conductor al trenului roșu.

Un pasionat de trenuri, Liao a demisionat din funcția de lector în urmă cu șase ani pentru a deveni mecanic asistent pe tren, în Alishan Forest Railway.

„Îmi plac căile ferate, zgomotul motorului Diesel – poți sesiza schimbarea sunetului când locomotiva își modifică viteza. Pare viu. Din fericire, linia ferată din Alishan nu a fost înlocuită cu trenuri electrice. E paradisul meu”, adaugă Liao.

„Turul” este una din încercările de revigorare și conservare a liniei ferate din Alishan, întocmai ca mocănițele românești, sub un management administrat prin AFRCH (Alishan Forest Railway and Cultural Heritage Office) din cadrul Biroului Forestier.

Popularitatea căii ferate a scăzut după construcția Autostrăzii Alishan, în 1982. Funcționarea sa a fost întreruptă de mai multe ori de dezastre naturale și deraieri. AFRCH a închis linia timp de trei luni pentru mentenanță și verificări, înainte să o redeschidă publicului în iunie 2018.

„Alishan Forest Railway este o moștenire culturală de neprețuit a Taiwanului”, spune Tang Yu-chin, purtător de cuvânt al AFRCH. „Conservarea ține nu doar de turism, ci și de promovarea culturii”.

Tururile tematice se desfășoară în mod frecvent. Actualul tur are loc în fiecare miercuri, până la mijlocul lunii octombrie. În loc să se concentreze doar pe frumusețile Alishanului, călătoria face referire la istorie și cultură. Voiajul se încheie în satul Hinoki din apropierea gării Beimen – un sat cultural cu 28 de case construite în stil japonez, care au fost ocupate în trecut de oficialii niponi.

Cel mai popular loc de cazare este casa Alishan, veche de 103 ani, situată la o altitudine de 2.200 metri. Biletele pot fi cumpărate online cu 15 zile înainte de plecare sau la ghișeul gării din Pădurea Alishan sau de la Căile Ferate Taiwaneze.

Tariful este calculat în funcție de distanță (circa 0,3 dolari pe km). O călătorie de la Chiayi la Fenqihu costă circa 12 dolari. Biletele pentru Shenmu costă 3 dolari, iar cele pentru Zhaoping, 5 dolari. Biletele pentru Chushan costă 5 dolari și trebuie cumpărate cu o zi înainte, între 1-4 pm, la gara Chiayi. Și biletele de transfer pentru autobuze între Fenquihu și Alishan pot fi cumpărate din gara Chiayi.

foto: captură youtube.com

Recomandarea video

Mediafax
Marele pierzător al acestor alegeri
Digi24
George Simion: „Democrația a fost călcată în picioare”. Reacția liderului AUR după închiderea urnelor
Cancan.ro
Moartea Rodicăi Stănoiu, învăluită în mister! Semnul care a stârnit îngrijorare în rândul celor care o cunosc
Prosport.ro
FOTO. Parcă sunt surori! Cum arată mama Jaquelinei Cristian, jucătoarea română care a încasat peste 1 milion de dolari în 2025
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
EXIT-POLL Alegeri Primăria București 2025. CURS: Ciucu 32,7% Băluță 26,3% Alexandrescu 20,2% Drulă 12,8%. INSCOP: Ciucu: 31,7%, Băluță 26,1%, Alexandrescu 21,1%
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
AUR a recunoscut că Anca Alexandrescu a pierdut alegerile. Ce a spus Simion despre relația cu Georgescu
Cancan.ro
Motivul real pentru care Mirabela Grădinaru nu a votat. Răspunsul BIZAR oferit de Nicușor Dan
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Cel mai bătrân STRĂMOȘ al RECHINILOR înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Hortensia Papadat-Bengescu, tânăra educată la pension care a îngrijit mai apoi în gară soldaţii răniţi. Ulterior a devenit una dintre cele mai mari scriitoare