VEȘTI PROASTE. Cum explică premierul Orban noua întârziere de la metroul Drumul Taberei. „Cine se frige cu ciorbă, suflă şi-n iaurt”

Publicat: 22 06. 2020, 17:51
Ministrul Transporturilor, despre întârzierea recepției de la Magistrala M5 : Fac un apel public la Gabriela Firea să sprijine toate activitățile necesare / Sursă Foto: MEDIAFAX FOTO.

Premierul Ludovic Orban, împreună cu ministrul Transporturilor, Lucian Bode, s-au aflat luni pe șantierul metroului Drumul Taberei și au venit cu noi vești proaste pentru bucureșteni: din păcate, termenul asumat anterior, darea în folosință pentru 30 iunie a metroului, „nu poate fi respectat”.

Oficialii guvernamentali au recunoscut că darea în funcțiune a metroului din Drumul Taberei va fi întârziată încă o dată din cauza problemelor de la o centrală de ventilație și a unei alte probleme tehnice. Anterior, termenul avansat de autorități pentru punerea în funcțiune era „sfârșitul verii”.

La opt ani după începerea lucrărilor, au avut loc zilele trecute primele teste la metroul din Drumul Taberei, pe Magistrala 5, potrivit Clubului Feroviar. Proiectul a trecut prin multiple promisiuni neonorate și sincope. În iulie 2019 ministrul Transporturilor de la acea vreme, Răzvan Cuc, promitea că pe Magistrala 5 de metrou, tronsonul Eroilor-Râul Doamnei, se va circula în luna decembrie a anului trecut.

Acum, premierul Ludovic Orban a evitat să prezinte un termen clar pentru finalizarea magistralei de metrou M5, însă a dat asigurări că acest lucru va avea loc în cursul acestui an. „Cine se frige cu ciorbă, suflă şi-n iaurt. Când va fi, din punct de vedere tehnic, posibil de pus în circulaţie, va fi pus în circulaţie. Acest termen va fi cel mai rapid termen posibil”, a declarat premierul Orban, citat de Mediafax.

Orban: „Nu există riscul să nu fie gata până la finalul anului”

„Eu zic că nu există acest risc. Nu există cu siguranţă. Va fi gata din punct de vedere tehnic. Am evaluat, am analizat care sunt problemele… de fapt sunt două probleme tehnice care pot fi realizate. Din păcate nu se poate aplica o tehnologie mecanică de săpare pentru gura de ventilare. După părerea mea se poate realiza într-o lună şi jumătate, maxim două”, a mai spus Orban.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a spus că, „din păcate, termenul asumat neforţat, darea în folosință pentru 30 iunie, nu poate fi respectat”.

„Suntem în iunie 2020 şi constatăm următoarele – structurile şi finisajele pentru M5 sunt finalizate. Eventual putem vorbi de mici retuşuri. Din păcate, termenul asumat, neforţat, de către antreprenori, consultanţi şi beneficiari, anume darea în folosinţă cu călători la 30 iunie 2020 nu poate fi respectat. Vreau să-mi cer scuze în numele celor 17 miniştri şi opt directori generali care au condus MT şi Metrorex din 2011 până în prezent”, a spus Bode.

Promisiuni ferme de la Metrorex

Pe data de 28 mai, oficialii Metrorex au anunțat că Magistrala 5 va fi gata ”până la sfârșitul verii”. Declarația a fost făcută atunci la Radio România Actualități de Constantin Mustățea, director de investiții la Metrorex: ,,Lucrările sunt aproape de final, la partea de structură acestea sunt peste 99%, iar la finisaje și instalații 97%. Noi estimăm că probele dinamice vor începe luna viitoare”.

Întrebat dacă sunt șanse mai mari pentru jumătatea verii sau pentru sfârșit de vară, responsabilul Metrorex a răspuns că totul depinde de rezultatele probelor dinamice care se fac cu trenurile de metrou în mișcare, potrivit sursei citate.

Acum, că au avut loc primele teste la metroul din Drumul Taberei, rămâne de văzut care va fi noul termen pentru punerea în funcțiune.