Învățământul din România, realitate cruntă în timpul pandemiei: ”Un milion de copii nu au avut acces la educație”

Publicat: 14 11. 2020, 09:04
Actualizat: 14 11. 2020, 09:13
Învățământul din România, realitate cruntă în timpul pandemiei: ”Un milion de copii nu au avut acces la Educație”

Pandemia de coronavirus a afectat, grav, învățământul din România, închiderea școlilor și cursurile online scoțând în evidență carențe indiscutabile. Un număr îngrijorător de mare de copii nu au putut avea acces la educație, în astfel de condiții, infrastructura necesară nefiind pusă la punct.

Un document de lucru al guvernului condus de Ludovic Orban – Planul Național de Reziliență și Redresare – va fi prezentat Comisiei Europene, în baza negocierea pentru proiecte de finanțare în urma cărora România ar trebui să primească peste 30 de miliarde de euro.

Numai că, potrivit informațiilor apărute în media, un milion de copii, adică unul din trei elevi, nu au avut acces la educația online în urma deciziei de a se închide școlile, și asta fiindcă nu au avut condițiile necesare pentru școala online, notează Realitatea Plus.

”Comisia Europeană confirmă că apelurile noastre pentru redeschiderea școlilor au fost justificate și că încăpățânarea Guvernului Orban de a închide toate școlile din România riscă să compromită total educația elevilor și să agraveze inegalitățile sociale dintre elevii din țara noastră. Este o palmă usturătoare pe care Comisia Europeană i-o dă lui Ludovic Orban, care a generalizat închiderea tuturor școlilor din România, chiar în ziua în care OMS Europa recomanda statelor UE să nu închidă școli, pentru a nu risca să aibă „o generație covid pierdută”!”, a scris Gabriela Firea pe pagina sa de socializare.

”Au fost cumpărate echipamentele necesare, lipsește infrastructura de bază”

În teorie, școala online este alternativa în timpul acestei pandemii de coronavirus care a declanșat o criză medicală fără precedent și care amprentează negativ la toate nivelurile.

Numai că, în lipsa infrastructurii necesare – chiar dacă echipamentele există – totul se dovedește a fi o muncă de Sisif, iar foarte mulți copii nu au, practic, acces la educație.

Au existat nenumărate semnale de alarmă din care a reieșit că infrastructura de bază, din acest punct de vedere, lipsește în țara noastră, chiar Comisia Europeană semnalând, la rândul său, că trecerea învățământului în sistem online, în România, va amplifica și mai mult inegalitățile deja existente.

Potrivit unui studiu recent, cele mai dezavantajate unități de învățământ din România se află în Tulcea, Vaslui, Covasna și Mureș.