Raiffeisen este bună de plată. Banca trebuie să returneze clienților 19 milioane de euro pentru dobânzile recalculate între 2006 și 2009

Publicat: 02 11. 2022, 19:40
Actualizat: 02 11. 2022, 19:56
Sursa foto: Shutterstock - caracter ilustrativ

Raiffeisen Bank este obligată să restituie clienților 19 milioane de euro pentru dobânzile recalculate în perioada 2006-2009, după ce Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a soluţionat definitiv cauza prin care se constatau practici comerciale incorecte ale băncii.

Potrivit ANPC, practicile afectau interesele financiare ale consumatorilor. Oficialii băncii au anunțat că au început să calculeze sumele pentru fiecare client și că vor restitui voluntar și dobânzile pentru banii datorați, calculate pe mai bine de 10 ani.

”Având în vedere pronunțarea sentinței definitive și motivarea acesteia, în Dosar 8763/2/2017, operatorul economic Raiffeisen Bank SA urmează să restituie sumele recalculate în raport cu cele încasate cu titlu de dobânzi, celor care au contractat credite în RON, EUR și CHF (franc elvețian), în perioada 2006-2009. Caracteristicile creditelor vizate sunt: o dobândă inițială care a fost menținută fixă timp de 1 an și care, începând cu al doilea an de creditare, a fost majorată de către bancă, având în vedere că, în contract, era stipulat că dobânda este/devine revizuibilă ”în funcție de evoluția pieței financiare”; credite active la data emiterii ordinului; credite în raport cu care nu există o hotărâre judecătorească individuală prin care instanța s-a pronunțat deja cu privire la dobândă.

Indiferent de situația actuală a raportului dintre creditor și debitor (credite închise, ajunse la maturitate, executate, restructurate, aflate în plată etc.), consumatorii persoane fizice și/sau moștenitorul/moștenitorii titularului/titularilor, acolo unde este cazul, au dreptul să primească sume de bani care vor fi calculate, de la caz la caz, în funcție de tipul de credit, suma și perioada de creditare.

Pentru a primi aceste sume, consumatorii trebuie să se adreseze operatorului economic, SC Raiffeisen Bank SA.

ANPC precizează faptul că diferențele de dobânzi care urmează să fie restituite consumatorilor se ridică la un cuantum de aproximativ 19 milioane de euro, fără dobânzile aferente încasării acestor sume pentru perioada mai sus menționată, ceea ce va face subiectul unor discuții separate, la nivel individual, caz cu caz.

În situația descrisă, se încadrează 9.155 de credite deschise la Raiffensen Bank”, informează ANPC într-un comunicat.

Citeste și:

EXCLUSIV | O clientă a Raiffeisen Bank a rămas fără 9.300 de euro din cont, deși a sesizat posibile tranzacții suspecte. „Am informat că există o breșă de securitate gravă, nimeni nu a reacționat”. Ce spune banca

EXCLUSIV | Val de sesizări de la clienți Raiffeisen care spun că au rămas fără bani în conturi. Transferuri suspecte pentru site-uri de pariuri și cheltuieli către falși beneficiari din mai multe state: „Sunt foarte îngrijorată pentru siguranța banilor mei”

EXCLUSIV | A luat un credit, dar a rămas și fără bani, și cu suma de rambursat, în urma unei tranzacții frauduloase. Cum răspunde Raiffeisen Bank în fața valului de sesizări – PROCEDURA OFICIALĂ