Majoritatea românilor care fac cumpărături online sunt mulțumiți de magazinele locale. Care sunt cei mai loiali clienți

Majoritatea românilor care fac cumpărături online sunt mulțumiți de magazinele locale. Care sunt cei mai loiali clienți
Publicat: 29/05/2014, 13:27

Serviciile de donații online și magazinele online de IT&C oferă cele mai bune servicii cumpărătorilor, înregistrând cel mai mare mare scor de satisfacție – 4,79 respectiv 4,78 din maxim 5. Pe de altă parte, magazinele online de modă, care de câțiva ani au cunoscut constant o creștere spectaculoasă, sunt cele care au investit cel mai mult în îmbunătățirea experienței de cumpărare, înregistrând cea mai bună evoluție a nivelului de satisfacție, de la 4.04 la 4.18.

Diferențierea dintre comercianții online nu se mai face prin gama de produse oferite, deoarece acestea sunt disponibile în majoritatea magazinelor. 40% dintre rspondenți sunt sensibili la calitatea site-ului și ușurința în utilizare, iar 50% țin cont de calitatea serviciilor suplimentare, precum cele de suport, respectarea timpului de livrare indicat, informațiile legate de stocuri sau promptitudinea în rezolvarea solicitărilor și incidentelor. De exemplu, în cazul cărților, clienții apreciază recenziile, posibilitatea de rasfoire online și detaliile complete despre produs. Acești clienți vor compara frecvent magazinele și vor schimba mai des furnizorii.

Scorurile primite de la clienți de magazinele online, în funcție de domeniu:

Sursa: PayU

Cei mai loiali față de un magazin online sunt clienții de produse IT&C. „Sunt foarte sensibili la modificările de preț și corectitudinea promoțiilor. Ei sunt, de asemenea, puternic influențați de prietenii experți și acordă o importanță mai mare brandului magazinului online”, se arată într-un comunicat PayU remis gândul.

Deși majoritatea cumpărătorilor apreciază facilitățile introduse de magazinele online și vor continua să cumpere online, majoritatea lor s-a confruntat cel puțin o dată cu incidente legate de oferirea unor servicii de bază. Astfel, peste 20% dintre cumpărători au declarat că au întâmpinat probleme legate de stocuri, peste 60% au fost nemulțumiți de calitatea serviciilor de suport și 70% s-au confruntat cu depășirea costurilor de livrare.

Studiul se bazează pe 4.000 de feedback-uri individuale și peste 26.000 de note, de la 1 la 5, acordate de către cumpărători unui număr de peste 500 de comercianți incluși în studiu.

Adrian Popa
Adrian Popa este Editor of the Day la Gandul.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Un român căutat de poliție a stat ascuns în Italia până când soția l-a dat...
Fiartă pe 700.000 de euro! Ce a putut să facă Bianca Drăgușanu, de mână cu...
FOTO. Cât de frumoasă e noua iubită cu care s-a cuplat la câteva zile după...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
S-a aflat motivul pentru care a murit Gabriela, micuța de 4 ani cu chip de...
ȘOCANT: ce conținea peștele macrou care i-a adus moartea fetiței de 4 ani din Călărași
Mesaje de Paște 2024. Urări calde și felicitări pentru cei dragi
Ce conținea peștele mâncat de fetița de 4 ani și bunica ei, decedate după ziua...
La ce oră ajunge Lumina Sfântă în România! Va fi adusă de la Ierusalim în...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La cât timp se face verificarea uleiului? Un detaliu foarte important
China a lansat o sondă pentru a colecta eşantioane de pe faţa ascunsă a Lunii
Descoperire ULUITOARE la polii Pământului! Se întâmplă chiar acum
Nu mai trec ITP-ul! Sunt vizate mașinile mai vechi de 12 ani din România
Eurovision 2024. Trei țări au șanse mari să câștige concursul muzical
Rezultatele tragerilor speciale Loto de Paști. Numerele câștigătoare de la 6/49, Joker, 5/40, Noroc, Super...
Se spală rufe azi, în Joia Mare? Ce spun preoții
Mioara Velicu rememorează copilăria autentică de la sat: „Am crescut într-o familie cu 8 copii....
Ce a declarat Florin Piersic de pe patul de spital: "Asta e cel mai important"
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
James Clerk Maxwell, omul de știință care a demonstrat pentru prima dată legătura dintre electricitate,...