Facebook și Instagram, la un pas să fie închise în Europa. Avertismentul lui Mark Zuckerberg

Publicat: 07 02. 2022, 11:04
Actualizat: 07 02. 2022, 11:09
Sursa: Profimedia

Mark Zuckerberg și echipa sa iau în considerare închiderea Facebook și Instagram în Europa dacă Meta nu poate procesa datele europenilor pe serverele din SUA.

Dacă Meta nu are opțiunea de a transfera, stoca și procesa date de la utilizatorii săi europeni pe servere din SUA, Facebook și Instagram ar putea fi închise în toată Europa, a avertizat proprietarul giganților rețelelor sociale în Raportul său Anual, scrie City A.M.

Problema cheie pentru Meta o reprezintă transferurile transatlantice de date, reglementate prin așa-numitul Privacy Shield și alte modele de acorduri pe care Meta le folosește pentru a stoca datele de la utilizatorii europeni pe serverele americane. Acordurile actuale care permit transferurile de date sunt în prezent supuse unui control foarte riguros la nivelul UE.

În Raportul Anual depus de Meta la Comisia pentru Valori Mobiliare și Burse din SUA, compania avertizează că, dacă nu se adoptă un nou cadru legal, „probabil” nu va mai putea să ofere multe dintre produsele și serviciile sale, inclusiv Facebook și Instagram, în UE.

Procesarea datelor între țări și regiuni este esențială pentru furnizarea de servicii și publicitate direcționată, a subliniat Meta.

Până acum, compania a folosit, ca bază legală, Privacy Shield, dar acest tratat a fost anulat de Curtea Europeană de Justiție în iulie 2020, din cauza încălcării protecției datelor. De atunci, UE și SUA au subliniat că lucrează la o versiune nouă sau actualizată a tratatului.

În plus față de Privacy Shield, Meta folosește și așa-numitele modele de acorduri, sau Clauze Contractuale Standard, ca bază legală principală pentru prelucrarea datelor de la utilizatorii europeni pe serverele americane.

Aceste acorduri model sunt, de asemenea, supuse controlului la Bruxelles și în alte părți ale UE.

Contactat de City A.M., John Nolan, liderul în domeniul media tehnologic și al comunicațiilor publicitare din Meta, nu a negat aceste date din rapoartele Meta.