EXCLUSIV. Statul a făcut plăți de peste 400 de milioane de lei pentru angajații în șomaj tehnic și liber-profesioniștii afectați de COVID-19

Redactor:
Madalina Prundea
EXCLUSIV. Statul a făcut plăți de peste 400 de milioane de lei pentru angajații în șomaj tehnic și liber-profesioniștii afectați de COVID-19
PSD vrea să se instituie un stimul de reinserţie de 1000 lei/lună pentru persoanele cărora li s-au suspendat raporturile de muncă pe perioada stării de urgenţă

Agențiile teritoriale ale ANOFM și ANPIS au virat suma totală de 402.057.979 de lei angajaților aflați în șomaj tehnic și categoriilor profesionale care pot beneficia de indemnizație de sprijin COVID-19, au transmis reprezentanții Ministerului Muncii și Protecției Sociale, la solicitarea Gândul.ro.

Potrivit Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS), la nivelul agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială/a municipiului București s-au înregistrat 78.510 solicitări de acordare a indemnizaţiei de sprijin COVID -19, din care au fost validate 54.591 de cereri, se arată în răspunsul trimis Gândul.ro.

„Până la data de 27 aprilie au fost efectuate plăți în valoare de 93.699.417 lei pentru un număr de 49.566 de solicitanți care au transmis documentația așa cum este prevăzută în OUG nr. 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificările și completările ulterioare, precum și în Ordinul ministrului muncii și protecției sociale nr. 740/2020”, au comunicat reprezentanții Ministerului Muncii.

Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială asigură prin agențiile sale teritoriale plata indemnizaţiei de sprijin COVID -19 pentru:

  • persoane fizice autorizate (PFA), întreprinderi individuale (II) și familiale (IF), profesii liberale (PF);
  • persoanele fizice care obțin venituri exclusiv din drepturile de autor și drepturile conexe;
  • persoanele care își desfășoară activitatea în baza contractelor de activitate sportivă;
  • persoanele care au încheiate convenții individuale de munca în baza Legii nr.1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației.

De asemenea, conform Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), până la data de 28 aprilie, angajatorii au transmis către AJOFM-uri și AMOFM București un număr de 55.430 de solicitări valide pentru acordarea șomajului tehnic în baza OUG 30/2020, modificată și completată prin OUG 32/2020, pentru un număr de 482.769 de angajați.

Prezentanții Ministerului Muncii au precizat că suma transmisă până la aceeași dată către angajatori a fost de 308.358.562 lei.

Numărul contractelor suspendate, în continuare peste un milion

Conform informării de miercuri a Ministerului Muncii, la data de 29 aprilie, erau 1.027.117 de contractelor de muncă suspendate (șomaj tehnic)/încetate, înregistrate la Inspecția Muncii: Dintre acestea, 327.181 sunt din industria prelucătoare, 185.335, din comert cu ridicata și cu amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor și 114.792, din domeniul Hoteluri și restaurante.

Conform reglementărilor, angajatul în șomaj tehnic va primi 75% din din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut, și în perioada de șomaj tehnic îi vor fi achitate  CAS, CASS și impozitele aferente.

Condiția de bază pentru primirea banilor de către celelalte categorii este întreruperea activității ca urmare a stării de urgență determinată de COVID 19. Cuantumul ce va fi acoperit din bugetul de stat, în cazul sportivilor este de 75% din drepturile în bani aferente contraprestației activității sportive, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut.

Ministerul Muncii și Protecției Sociale a anunțat, miercuri, că documentele necesare pentru obținerea șomajului tehnic, vor fi transmise, începând de vineri, 1 mai 2020, prin Registratura electronică pusă la dispoziție de Guvernul României prin Autoritatea pentru Digitalizarea României.

„Transmiterea documentelor prin Registratura electronică va asigura procesarea mai rapidă a documentelor, o evidență mai bună a actelor transmise și va facilita accesul la formularele ce trebuie completate. De asemenea, cererile vor fi editate în format inteligent pentru a ajuta angajatorii să calculeze indemnizația solicitată și vor fi limitate erorile cu privire la datele firmei, numărul contului bancar, CNP, etc”, a comunicat MMPS.

Inchide