Oamenii de știință au aflat cum ar arăta EXTRATEREȘTRII, de fapt. Sunt total diferiți de ce am văzut în filmele de la Hollywood!

SURSA FOTO: International Journal of Astrology
Publicat: 30/06/2023, 15:28

Cercetătorii au găsit „ingredientul” care ar face posibilă viața extraterestră pe luna Enceladus a planetei Saturn, pe care se află un ocean înghețat, dar nu sunt siguri cum ar putea arăta aceste forme de viață.

Se credea deja că luna Enceladus, conține cinci dintre cele șase elemente esențiale pentru supraviețuirea organismelor vii. Acum, datele de la sonda spațială Cassini de la NASA au identificat fosfații, prezenți în oceanul înghețat.

Frank Postberg, șeful Departamentului de Științe Planetare și Teledetecție la Freie Universität Berlin, a declarat pentru Newsweek că fosforul este văzut ca unul dintre cele șase elemente esențiale pentru viață.

„Este un element critic pentru ADN și se găsește și în ATP, centrul energetic al tuturor celulelor noastre”, a declarat el.

Postberg și echipa sa au reușit să detecteze semne de fosfor, sau, în general, fosfați, pe lumea oceanică înghețată, precizând că această descoperire a fost văzută ca ultima dovadă a ceea ce este necesar pentru viața extraterestră.

„Și acum am găsit-o. ! Și de aceea toată lumea este destul de încântată de asta”, spune cercetătorul.

Echipa și-a publicat cercetarea în revista Nature, la începutul acestei luni, raportând că elementul a fost găsit în apă.

„Este prima dată când fosfații au fost detectați în orice apă din afara Pământului. Vedem fosfați în rocile meteorice, de exemplu, dar viața așa cum o știm are nevoie de apă, nu se poate dezvolta în mineralele stâncoase. Încă nu știm sigur dacă viața extraterestră există cu adevărat pe Enceladus, dar această descoperire face din luna înghețată un candidat principal. Am găsit probabil cel mai locuibil loc din afara Pământului pe Enceladus, dar încă nu avem nicio idee dacă viața a folosit cu adevărat această oportunitate și a evoluat acolo”, spune Postberg.

Cum ar arăta extratereștrii?

O dată cu descoperirea fosforului pe Enceladus, întrebarea evidentă de pus este cum ar arăta de fapt potențialele forme de viață extraterestre?

Un răspuns poate veni într-o lucrare a cercetătorilor de la Universitatea Oxford, publicată în Jurnalul Internațional de Astrobiologie în 2017. Lucrarea, intitulată „Extereștrii lui Darwin”, subliniază modul în care aceleași modele de evoluție care sunt folosite pentru a explica viața pe Pământ ar putea poate fi folosit pentru a specula cum ar arăta viața de pe alte planete.

„Ceea ce argumentam a fost că putem folosi teoria evoluționistă pentru a face toate aceste predicții despre viața de pe alte planete înainte de a o găsi”, a declarat Sam Levin, CEO al start-up-ului biotehnologic MelonFrost și fost cercetător la Universitatea Oxford.

„Textura, culoarea și tipurile de organe senzoriale ar putea fi mai neobișnuite decât imaginația celor mai buni designeri de scene de filme SF, dar există aspecte în designul și funcția organismului care vor fi foarte familiare”, a spus el.

Viața de pe Enceladus și, într-adevăr, orice altă lună sau planetă, poate să fi evoluat cu o biochimie total diferită de ceea ce vedem pe Pământ. Poate nici măcar să nu fie alcătuit din ADN. Și totuși, Levin a spus că biologia evolutivă este adevărată independent de blocul de construcție de sub ea.

„Darwin, de exemplu, și-a format teoria evoluției fără să știe nimic despre ADN sau despre biochimia vieții”, a spus el. „Există o singură modalitate de a obține o viață complexă și aceasta este prin evoluție prin selecție naturală”, spune cercetătorul.

SURSA FOTO: International Journal of Astrology

„Octomite”, creatura care ar supraviețui pe Enceladus

„Una dintre cele mai interesante predicții pe care le putem face despre viața [potențial complexă] de pe Enceladus este că va exista și un tip similar de ierarhie interconectată de entități care vor fi grupate într-o structură mai mare în care toate părțile cooperează”, explică cercetătorii.

Folosind aceste reguli de cooperare și auto-replicare, Levin și West, împreună cu coautorii lor Thomas Scott și Helen Cooper, au reușit să facă predicții despre cum ar putea arăta de fapt un organism extraterestru.

Creatura descrisă în lucrarea lor, pe care au numit-o „Octomite”, seamănă cu un fel de tardigrad (nevertebrat de dimensiuni milimetrice) în devenire, sau micro-animal, pe steroizi. Este compus dintr-o ierarhie de entități cu interese evolutive aliniate în care fiecare parte este capabilă să se specializeze pe o anumită sarcină. Creatura se poate reproduce, de asemenea, prin înmugurirea unor creaturi mai mici, asemănătoare larvelor, care apoi înoată sau zboară pentru a începe o nouă viață în altă parte.

GALERIE FOTO. Cum arată Cernobîl și Pripiat la 38 de ani de la dezastrul nuclear...
Indicatorul rutier pe care puțini șoferi îl cunosc. Ce trebuie să faci și unde poate...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
O fetiță le-a spus părinților că are un monstru în cameră, dar ei nu au...
27 aprilie aduce cea mai bună veste pentru pensionarii din România
Regele Charles este într-o stare REA! S-au activat planurile de înmormântare!
Craterul din Slănic se măreşte, iar crăpăturile au ajuns la blocurile şi la casele din...
Ce plantă poate preveni cancerul? Are proprietăți miraculoase: elimină pietrele de la rinichi și tratează...
EXCLUSIV: 50 de lei o porție de hamsie la malul mării! Ce prețuri au restaurantele...
„Este foarte bolnav”. Îngrijorările cu privire la Regele Charles sunt din ce în ce mai...
RUINELE unui ORAȘ imens, găsite pe planeta Marte? Cercetătorii, ULUIȚI!
3.500 DE LEI în fiecare lună pentru aceşti români. KLAUS IOHANNIS a promulgat legea deja