Virusul care provoacă tulpina SARS-CoV-2 acumulează mutații genetice. Aproape toate cazurile din SUA, din primul val al pandemiei, au fost cauzate de tulpina contagioasă

Virusul care provoacă Covid-19 acumulează mutații genetice. Aproape toate cazurile din SUA, din primul val al pandemiei, au fost cauzate de tulpina contagioasă. Foto: Unsplash/ caracter ilustrativ
Publicat: 02/11/2020, 22:36
Actualizat: 06/04/2021, 14:38

De când a început pandemia de coronavirus, oficialii din domeniul sănătății au fost avertizați cu privire la un nou val al bolii la sfârșitul anului. Cercetătorii din Texas spun că pe măsură ce apar aceste cazuri, aproape toate aparțin unei tulpini mai contagioase de SARS-CoV-2, virusul care cauzează COVID-19.

Virusul care provoacă Covid-19 acumulează mutații genetice, dintre care una l-ar fi făcut mai contagioasă, spune un studiu care a implicat peste 5.000 de pacienți din SUA. Cu toate acestea, unii oameni de știință au sugerat o altă explicație, numită „efectele fondatorului”. În acest scenariu, mutația D614G ar fi putut fi mai frecventă la primii virusuri care au sosit în Europa și America de Nord, oferindu-le în esență un avans pe alte tulpini, potrivit cercetătorilor.
Cercetarea, publicată în revista mBIO, nu a constatat însă că aceste mutații au făcut ca virusul să fie mai mortal sau să fi schimbat rezultatele clinice

„Virusul se mută datorită unei combinații de derive neutre – ceea ce înseamnă doar modificări genetice aleatorii care nu ajută sau rănesc virusul – și presiunii din sistemul nostru imunitar”, spune într-un comunicat Ilya Finkelstein de la Universitatea Texas din Austin. .

Potrivit oamenilor de știință de la UT Austin și Houston Methodist Hospital, 71% din cazurile de infecție din primul val al pandemiei au fost cauzate de D614G. Această mutație a coronavirusului a devenit tulpina dominantă a virusului în această vară. Studiul a peste 5.000 de pacienți cu COVID-19 din zona Houston arată că acest număr a explodat la 99,9 la sută din cazuri în al doilea val al pandemiei.

Cercetătorii spun că munca lor asupra pacienților americani se potrivește cu studiile făcute în întreaga lume. Echipa din Austin subliniază o revizuire a 28.000 de secvențe de genom în iulie, care a dezvăluit că a durat doar o lună pentru ca D614G să devină tulpina dominantă a SARS-CoV-2.

De ce D614G bate celelalte tulpini de coronavirus?

Gândul predominant despre D614G este că această mutație a virusului o face mai contagioasă. SARS-CoV-2 folosește acest vârf pentru tăierea celulelor deschise și deturnarea lor pentru reproducerea virusului. Cercetătorii spun că oamenii de știință britanici au testat peste 25.000 de secvențe de genom și au descoperit că D614G tinde să transmită mai repede decât tulpina originală.

„Nu e bine deloc”. Starea de sănătate a Regelui Charles s-ar fi înrăutățit. Palatul Buckingham...
Chirie de 30 de bani pe zi în locul din România cu priveliște de vis!...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
Doi angajați de la o bancă din București au văzut că un client avea o...
Ce a pățit o româncă, după ce a cumpărat o caserolă cu aripioare de pui...
Regele Charles este într-o stare REA! S-au activat planurile de înmormântare!
Craterul din Slănic se măreşte, iar crăpăturile au ajuns la blocurile şi la casele din...
Cine este Ramona, tânăra de 28 de ani care ar fi căzut în gol de...
EXCLUSIV: 50 de lei o porție de hamsie la malul mării! Ce prețuri au restaurantele...
„Este foarte bolnav”. Îngrijorările cu privire la Regele Charles sunt din ce în ce mai...
Un veteran NASA a descoperit o nouă FORȚĂ a naturii, neștiută până acum
Regulă pentru absolut toți șoferii din România. Se pedepsește cu închisoarea de la 2 la...
Cât costă cea mai ieftină înmormântare organizată de „Regina Întunericului”. Suma este accesibilă pentru toate...
Regele Charles în stare gravă! Se pregătește înmormântarea!
Leo de la Roșiori a făcut mărturisiri emoționante despre momentele de marginalizare pe care le-a...