Dacia și-a oprit producția din cauza crizei de semiconductori

Publicat: 08 02. 2021, 14:01

Săptămâna aceasta, producția Dacia se oprește. Acest lucru se întâmplă din cauza crizei de cipuri și semiconductori. În plus, Renault anunță că va suspenda producția “pentru câteva zile” și la o fabrică din Franța, precum și în Maroc.

Nu e prima dată când se înptâmplă asta. La data de 1 februarie, producția Dacia a fost de asemenea oprită, din aceeași cauză, transmite Reuters, potrivit rfi.ro.

Stellantis, producătorul auto născut din fuziunea PSA Peugeot-Citroen cu Fiat-Chrysler, este chiar mai afectat. Vineri a fost oprită fabrica Opel din Germania, dar și cea Citroen, de la Zaragoza (Spania).

Potrivit Reuters, Stellantis are în plan să reducă producția și la uzina sa din Melfi (Italia) și să trimită șapte mii de angajați în concediu.

Dacia nu este singură afectată de lipsa de cipuri și semiconductori. Ford, Toyota Motor și Volkswagen, au fost, de asemenea, afectați de lipsa semiconductorilor.

Criza a intervenit pe fondul unei scăderi a vânzărilor și a cererii de autoturisme, anul trecut, concomitent cu o creștere a vânzărilor de laptopuri, telefoane mobile și electronice. Peste acestea s-au suprapus sancțiunile impuse de SUA (în timpul administrației Trump) unor furnizor chinezi de componente.

Dacia Sandero, „Mașina Anului 2021” în Marea Britanie! (Revista WHATCAR) – VIDEO

Jurnaliștii de la WHATCAR au condus cele mai noi mașini, pentru a alege „Mașina Anului 2021” și verdictul a fost clar: Dacia Sandero!

Este vorba de DACIA SANDERO 1.0 TCe 90 Comfort. Cea mai ieftină mașină nouă din UK este „Mașina Anului”, pentru cei de la WHATCAR.

„BMW Seria 4, Fiat 500, Kia Sorento, toate au stabilit noi standarde în ultimele 12 luni. Să nu mai vorbim de Porsche Taycan, Skoda Octavia iV și Volkswagen ID.3”, scriu cei de la whatcar.com.

Ei au lăudat în trecut și vechiul Sandero, pentru prețul bun, dar au recunoscut că s-a făcut rabat la calitate și dotări. Iată însă că nu mai e cazul noului Sandero, care este și foarte echipat, foarte spațios, fiind un rival de cinste, susțin jurnaliștii auto.