CFR Marfă, reacție la afirmațiile premierului. DATORIILE se datorează ajutorului de stat considerat nelegal acordat în urma privatizării eșuate
Conducerea Societății Naţională de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă S.A. a reacționat, miercuri, la declarațiile recente ale premierului Ilie Bolojan referitoare la necesitatea unei abordări ferme față de companiile de stat care înregistrează pierderi, implicit față de datele apărute în spațiul public privind situația financiară a acestora.
Directorul general al CFR Marfă, Radu Copae, detaliază, în informarea trimisă presei miercuri, situația financiară a operatorului național de transporturi feroviare, al cărui acționar unic este statul român, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
Informarea vine după declarațiile șefului Guvernului.
Compania a înregistrat profit operațional în fiecare an
Potrivit șefului companiei, CFR Marfă nu beneficiază de alocări de fonduri din bugetul de stat, ci societatea își finanțează integral activitatea din surse proprii.
„Datoriile CFR Marfă se datorează ajutorului de stat considerat nelegal acordat în urma privatizării eșuate derulate în anul 2013, proces ce a implicat majorarea capitalului social prin conversia în acțiuni a obligațiilor fiscale gestionate de ANAF (1.001.200.000 lei). Totodată, CFR Marfă a preluat obligații fiscale ale CFR SA către ANAF (1.618.070.000 lei), în contul datoriilor proprii către administratorul infrastructurii feroviare. Nerecuperarea acestor sume în termen a generat, în timp, acumularea unor dobânzi și penalități semnificative”, a transmis conducerea CFR Marfă.
Radu Copae precizează că, în perioada 2022 – 2025, CFR Marfă își desfășoară activitatea de exploatare independent de datoriile istorice pe care le are de achitat și a înregistrat profit operațional în fiecare an.
„În prezent, ca urmare a neîndeplinirii obligației de recuperare a ajutorului de stat în termenul stabilit, precum și a acumulării continue de pierderi generate în principal de amortizarea unor mijloace fixe neutilizate în activitatea curentă – active repartizate companiei în urma reorganizării fostei SNCFR din anul 1998 – CFR Marfă va intra în insolvență și va ieși treptat de pe piață. Această tranziție are loc în paralel cu operaționalizarea completă a Carpatica Feroviar România SA, noul operator național de transport feroviar de marfă”, a conchis directorul general al companiei.
RECOMANDAREA AUTORULUI: