Prima pagină » Economic » Șeful Michelin Group: România ne place, dar economia nu este acolo unde am vrea să fie

Șeful Michelin Group: România ne place, dar economia nu este acolo unde am vrea să fie

Șeful Michelin Group: România ne place, dar economia nu este acolo unde am vrea să fie
Din acest an, divizia din România a grupului francez a devenit centru regional pentru Europa Centrală și de Sud, coordonând activitatea din 12 țări.

„România, Serbia și Ungaria au încă potențial, chiar semnificativ, nu neapărat în această ordine, dar am un sentiment foarte puternic vizavi de potențialul acestei zone. România ne place, nu suntem din întâmplare pe această piață. Ne place pentru că oamenii sunt foarte loiali, conștiincioși și lucrează foarte bine. Economia nu este acolo unde am vrea să fie, dar nici în Franța nu este, dar potențialul este acolo (pe piața românească, n.r.)”, a spus Senard, directorul executiv al grupului francez Michelin, la summitul global Michelin Challenge Bibendum, organizat în orașul Chengdu din China.

Michelin Group este prezent în România din anul 2001, unde deține trei fabrici, două la Zalău, județul Bihor (una produce cord melatic, utilizat la producerea anvelopelor, iar alta anvelope auto) și una la Florești (județul Prahova), tot de anvelope, investițiile pe piața locală – modernizare fabrici și training și dezvoltarea angajaților – ridicându-se la 300 milioane de euro. Michelin România are 3.000 de angajați.

Compania a mai cumpărat, la începutul anului trecut, un teren de 20 de hectare în Zalău, pentru care nu a anunțat încă vreun plan de investiții.

Pe de altă parte, Michelin a decis în acest an să închidă fabrica din Budapesta, unde lucrează 512 oameni, iar producția sub brandurile Taurus, Riken and Kormoran va fi relocată în România (Zalău), Polonia (Olsztyn) și Germania (Karlsruhe și Homburg).

În schimb, grupul a realizat o investiție de 170 milioane de euro în Serbia.

Lansat în 1998, Michelin Challenge Bibendum reunește reprezentanți din domeniul auto, factori decizionali din sfera politică, și oameni de știință, care încearcă să găsească soluții la provocările pe care le implică mobilitatea sustenabilă. În acest an, la Michelin Challenge Bibendum au participat 150 de companii și parteneri, la eveniment fiind lansată o Carte Verde, cuprinzâd cinci elemente care trebuie implementate pentru a răspunde provocărilor ridicate de mobilitatea urbană.

Evenimentul din acest an are loc într-un context în care companiile vin cu soluții noi de mobilitate dar și într-un moment în care poluarea a crescut în mediul urban pe întreg globul, în primul rând ca urmare a creșterii înregistrate în sectorul transportului și a numărului de mașini aflate în trafic.

Din 2011, comportamentul și așteptările populației s-au schimbat. În plus, utilizarea tehnologiilor digitale este din ce în ce mai spontană și naturală, transformare care constituie o sursă importantă de progres. În aceste condiții în doar câțiva ani, noi companii din domeniul tehnologiei au devenit jucători importanți în sectorul transportului.

Având în vedere aceste evoluții, Michelin și partenerii săi propun în Cartea Verde mai multe măsuri care să rezolve cerințele populației în ceea ce privește mobilitatea, care trebuie să fie mai ușoară, mai ecologică și mai plăcută. Aceste cerințe trebuie soluționate rapid, în special în ceea ce priveștesiguranța rutieră, emisiile de bioxid de carbon, congestia urbană și accesul la mobilitate.

„Mobilitatea va crește foarte mult în următorii ani. Suntem parte din această mobilitate. Trebuie să mergi după cerere, altfel volumele scad. În ultimii 20 de ani ne-am concentrat pe dezvoltarea de soluții de mobilitate sustenabilă. Am investit doar în ultimii trei ani, două miliarde de euro în activitatea de cercetare dezvoltare. Nu ne permitem să fim în urma avansului tehnologic, să alergăm după el, ci trebuie să fim înaintea lui”, a explicat Senard.

Din acest an, divizia din România a grupului francez a devenit centru regional pentru Europa Centrală și de Sud, coordonând activitatea din 12 țări.

Michelin România a raportat anul trecut afaceri de 2,12 miliarde lei, în stagnare. În 2010, grupul francez și-a stabilit pentru România o țintă de crește a afacerilor cu 50% până în 2020.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Bolojan despre Crăciun: Ce își dorește, ce face și ce mănâncă
Digi24
EXCLUSIV Avertismentul lui Diaconescu, după ce serviciile secrete americane au dezvăluit planul lui Putin în Europa: „Rusia nu neagă”
Cancan.ro
Ce au putut face Andra și Cătălin Măruță în avion, în fața tuturor pasagerilor. 'Eu făceam plângere la compania aeriană'
Prosport.ro
FOTO. Antrenoarea de tenis care predă în rochii îndrăznețe și pantofi cu toc a atras atenția tuturor
Adevarul
Judecătorul care a desființat decizia CCR de anulare a alegerilor din 2024, prezent la discuțiile cu Nicușor Dan. Ce a propus la Cotroceni
Mediafax
Ce promite Ilie Bolojan pentru anul viitor. Vești bune despre inflație și economie, dar și o condiție pusă de premier
Click
Motivul pentru care e bine să pui un bănuț în bradul de Crăciun. Tradiția păstrată din generație în generație
Digi24
Prima reacție a Rusiei la dezvăluirile serviciilor secrete americane privind planul lui Putin de a ataca alte țări din Europa
Cancan.ro
Cutremur în lumea interlopă! Elvis Pian a fost eliberat din închisoare
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Fabrica din România care a produs 1 milion de anvelope în 2025. Este singura din lume cu zero emisii de CO2
Descopera.ro
Ceva s-a prăbușit pe Lună! Momentul a fost înregistrat
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Soțul tău are o amantă tânără! Îmi pare rău!
Descopera.ro
„Cel mai sângeros an”: Record de execuții în Arabia Saudită