Prima pagină » IT&C » STUDIU. Jumătate din firmele românești folosesc zilnic rețelele de socializare pentru promovare

STUDIU. Jumătate din firmele românești folosesc zilnic rețelele de socializare pentru promovare

STUDIU. Jumătate din firmele românești folosesc zilnic rețelele de socializare pentru promovare
Aproape jumătate (49%) din firmele românești publică zilnic ceva pe o rețea de socializare online cu scopul de a se promova, potrivit studiului „Social media și mediul de afaceri românesc" al companiei de consultanță și audit Ernst & Young.

Aproape jumătate (49%) dintre firmele românești publică zilnic ceva pe o rețea de socializare online cu scopul de a se promova, potrivit studiului „Social media și mediul de afaceri românesc” al companiei de consultanță și audit Ernst & Young România. Totodată, cercetarea arată că 78% dintre companiile românești utilizează rețelele sociale pentru promovarea companiei, iar mai mult de jumătate dintre companii utilizează marketing-ul pe rețelele de socializare de 1-3 ani.

„Faptul că 78% dintre respondenți utilizează rețelele de socializare pentru promovarea companiei arată un nivel mare de conștientizare a potențialului acestor canale de comunicare și a favorabilității pe care o poate genera pentru produsele/serviciile companiei. Totuși acest nivel se situează sub cel la nivel mondial, care se apropie de 100%”, potrivit spune Elenei Badea, Director de Marketing la EY România.

Cele mai utilizate rețele de socializare sunt Facebook (cu 93% rată de utilizare), YouTube (43%), LinkedIn (41%) și Twitter (26%). Majoritatea respondenților alocă pentru marketingul pe social media între 1-5 ore, în timp ce 30% alocă peste 10 ore în fiecare săptămână. Frecvența publicării de conținut nou variază și ea, cu 49% dintre respondenți postând zilnic, 15% o dată la 2-3 zile, 21% săptămânal, iar 15% lunar sau o dată la câteva luni.

Pentru a se promova în social media, 39% dintre companiile românești respondente au deja un departament special pentru comunicarea prin social media, deoarece consideră în proporție de 83% rețelele sociale ca fiind o modalitate foarte rapidă și eficientă de a prezenta noile produse și servicii.

Studiul analizează răspunsurile a 173 de reprezentanți ai unor companii românești din diverse industrii cu privire la modul în care abordează marketing-ul prin intermediul rețelelor de socializare și impactul pe care acesta îl are în prezent în activitatea lor.

Chestionarul a fost aplicat în perioada 22 august – 10 octombrie 2013, iar 79% dintre respondenți sunt reprezentanți ai unor companii cu venituri anuale care depășesc 10 milioane de euro.

Recomandarea video

Mediafax
Un șofer din București a lovit un copac și două ambulanțe SMURD
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Povestea celui mai bogat sat din Ucraina, aflat la graniţa cu România. Paradoxul castelelor din Nyzhnia Apșa
Mediafax
AEP: Peste 2.2 milioane de alegători înscriși pentru alegerile locale parțiale de duminică
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Astronomii descoperă că o forță misterioasă influențează piticele albe