Adrian Popa
19.05.2014
IT&C

TOPUL celor mai bine plătite LIMBI STRĂINE din call centerele din România. Ce trebuie să vorbești pentru un salariu net de 4.000 de lei pe lună

TOPUL celor mai bine plătite LIMBI STRĂINE din call centerele din România. Ce trebuie să vorbești pentru un salariu net de 4.000 de lei pe lună
Cei care cunosc limbi „exotice" pot câștiga salarii foarte bune într-un call-center din România.

Locurile de muncă din call centere sunt foarte căutate de români. Într-un top realizat de eJobs.ro, care descrie cele mai ofertante specializări din 2014, în fruntea clasamentului se află domeniul vânzărilor, cu aproape 5.000 de locuri de muncă la nivel național, urmat de call-center (relații cu clienții), cu peste 3.600 de posturi scoase la bătaie.

În prima parte a acestui an, românii au trimis peste 45.000 de CV-uri pentru posturile din call centere disponibile pe eJobs. În acest moment, aproximativ 30.000 de persoane lucrează în România în call centere și BPO (Business Process Outsourcing).

Gândul a vorbit cu mai mulți reprezentanți și angajați din call centerele care activează pe piața românească, pentru a vedea care sunt cel mai bine plătite limbi străine din România.

În majoritatea call centerelor care oferă servicii pentru companii străine, limba engleza (scris și vorbit) este probă eliminatorie pentru toți candidații (cetățeni români sau străini).

Vă prezentăm, mai jos, topul celor mai bine plătite 7 limbi în call centerele locale:

TOP 7 cel mai bine plătite limbi în call center:

1. Farsi (se vorbeste în Iran): salarii cuprinse între 2.700 lei – 4.000 lei net

2. Rusa: salarii cuprinse între 1.900 – 2.800 lei net (cea mai cautată limbă străină pe piața de call center din Capitală)

3. Franceza: salarii cuprinse între 1.900 – 2.800 lei net

4. Polona: salarii cuprinse între 2.000 – 2.700 lei net

5. Spaniola: salarii cuprinse între 1.700 – 2.700 lei net

6. Tagalog (Filipine): salarii cuprinse între 2.000 – 2.500 lei net

7. Sârba: salarii cuprinse între 1.800 – 2.500 lei net

La call centerul HP Global e-Business Operations Center, un vorbitor de germană câștigă peste 2.500 de lei net pe lună, iar unul de olandeză în jur de 3.000 de lei. Salariul de încadrare este de 1.700 – 1.800 de lei pe lună.

Angajații sunt încadrați pe postul de agent servicii clienți sau agent vânzări. Bonusurile se acordă în funcție de performanțe: numărul de vânzări (pentru agenții de vânzări) sau numărul de apeluri rezolvate (pentru agenții de servicii clienti).

„Referitor la limbile farsi, tagalog, sârbă și rusă, companiile sunt nevoite să caute cetățeni din alte țări, cărora le intocmesc autorizație de muncă. Procedura durează 40-60 de zile; costurile pentru fiecare angajat sunt de aproximativ 350 de euro”, a declarat pentru gândul un reprezentant al unui call center.

Printre companiile care caută cel mai des candidați pentru engleză și rusă se numără IBM, BitDefender, Lenovo, CGS și Conectys.

Salariile scad considerabil în limba română

Pentru cei care vorbesc doar limba română, principalele oferte de joburi în call center le au marii operatori telecom de pe piața locală. Aici, majoritatea salariilor sunt cuprinse, din informațiile obținute de la angajați de gândul, între 1.100 – 1.400 de lei.

De exemplu, la Orange, un angajat care se ocupă de relații cu clienții în call center câștigă 1.200-1.350 de lei, plus alte beneficii, precum bonurile de masă, telefon de serviciu și abonament. La Vodafone, salariile sunt similare. În prima lună de la angajare, salariul este, în ambele companii, de obicei, mai mic de 1.000 de lei pe lună. Cei care lucrează prin subcontractori sunt plătiți mai prost. Salariul mediu este, în acest caz, de aproximativ 800 de lei pe lună plus bonuri de masă.

În Cosmote, salariul pentru cei angajați direct de companie este de circa 1.100 de lei plus bonuri de masă. După trei luni vechime, angajații devin eligibili pentru bonusuri, care pot fi de maximum 150 de lei pe lună. La aceste salarii se mai adaugă și alte beneficii, precum telefon de serviciu cu minute incluse și internet.

Toate aceste date au fost obținute de gândul de la reprezentanți și angajați ai companiilor, sub protecția anonimatului.

Inchide