Anunțul autorităților la 10 zile de la dispariția planorului în Bucegi. Unde vor continua căutările de luni înainte

Anunțul autorităților la 10 zile de la dispariția planorului în Bucegi. Unde vor continua căutările de luni înainte
Publicat: 16/08/2015, 19:27

Potrivit Ministerului Afacerilor Interne (MAI), au fost finalizate căutările extinse pe traseele și zonele montane din județele Brașov, Prahova, Argeș, Buzău, Dâmbovița, Sibiu, Bacău, Covasna și Harghita, stabilite împreună cu reprezentanții tuturor forțelor implicate în misiune și piloții civili ai aerodromului.

„În această seară va avea loc o ședință operativă privind misiunile desfășurate până în prezent, iar începând de mâine, căutările pilotului aeroplanului dispărut pe data de 6 august a.c. vor trece în faza de misiune permanentă asigurată de către structurile de jandarmerie montană și salvamont, în colaborare cu vânătorii de munte și lucrătorii ocoalelor silvice. Totodată, coordonarea misiunilor de căutare va fi preluată de la Centrul mobil înaintat din Predeal la nivelul Departamentului pentru Situații de Urgență, prin Centrul Național de Coordonare și Conducere a Intervenției. Toate informațiile și indiciile, referitoare la dispariția acestui planor, vor fi verificate în continuare”, arată MAI.

Reprezentanții ministerului precizează că, pentru căutarea pilotului aeroplanului dispărut, în ultimele 10 zile au fost mobilizate, zilnic, aproximativ 900 de forțe, ajungând în unele perioade la peste 1.350 de pompieri, jandarmi, salvamontiști, polițiști, militari și voluntari, care au avut la dispoziție peste 180 de mijloace de căutare terestre – autospeciale de teren, ATV-uri și șenilate, dar și mijloace aeriene asigurate de elicoptere ale MAI și MApN, avioane aparținând Aeroclubului României și drone performante puse la dispoziție de către voluntari din sectorul privat.

Au fost parcurse peste 300 de trasee și zone montane, iar aria de căutare aeriană a cuprins aproximativ 46.100 de kilometri pătrați, incluzând și căutările punctuale în diferite alte zone, pe baza datelor primite, arealul de căutare fiind unul foarte mare din cauza lipsei unor informații relevante privind traseul de deplasare al planorului, timpul de zbor sau existența vreunui sistem de localizare a respectivului aparat de zbor.

Căutările s-au concentrat inclusiv în zona de acoperire a celulei GSM care a înregistrat ultimul semnal al telefonului pilotului, în ziua de 6 august, în jurul orei 13.06, dar și în zonele indicate de către cei care au oferit informații Poliției sau care au sunat la 112, peste 50 de apeluri telefonice fiind primite, analizate și verificate.

În toată această perioadă s-a ținut permanent legătura cu membrii familiei pilotului, care au participat inclusiv la misiunile de căutare, mai spun reprezentanții MAI.

Ei mai spun că, în situația în care condițiile meteorologice vor pune în pericol continuarea acțiunilor de căutare, acestea vor fi sistate temporar și reluate ulterior, când vremea o va permite, având în vedere relieful zonei, gradul de dificultate al acesteia și riscul pentru echipele de salvatori.

Familia pilotului Mircea Crăciun a creat pagina de Facebook „Să-l găsim pe Mircea Crăciun”, unde colegii acestuia să poată posta opinii referitoare la traseele pe care ar putea fi căutat, arătând că „omul pasăre trebuie să se întoarce la familia și prietenii lui”.

Mircea Crăciun, care a dispărut cu planorul în 6 august, după ce a decolat din Masivul Postăvarul, este considerat cel mai bun pilot de planor de distanță din România, el pregătindu-se pentru a atinge un record mondial de 1.000 de kilometri în zbor liber.

Planorul era închiriat de la o firmă din străinătate de către Mircea Crăciun, care îl testa pentru prima dată după asamblare. Aeroclubul Brașov l-a ajutat să se înalțe pentru a-și lua zborul din Masivul Postăvarul.

Comandantul Aeroclubului Brașov, Stelian Cojocaru, spunea, în 6 august, că atunci când planorul a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav, pilotul Mircea Crăciun a spus că intenționează să zboare aproximativ două-trei ore, fiind vorba despre un zbor de „verificare după asamblare”, potrivit ROMATSA.

Procurorii Parchetului Curții de Apel Brașov s-au sesizat din oficiu, pe rolul acestei unități constituindu-se din 6 august un dosar penal cu privire la faptul că în aceeași zi planorul, care a decolat fără un plan de zbor la ora 12.30, a dispărut, iar pilotul, singura persoană aflată la bord, nu a mai contactat reprezentanții Aeroclublului Ghimbav sau familia și nu a mai revenit la bază.

ROMATSA anunța că Mircea Crăciun a folosit ultima dată telefonul mobil în 6 august, la ora 13.06, în timp ce traversa stațiunea Predeal.

Ministerul Transporturilor investighează motivele pentru care dispariția planorului a fost anunțată cu întârziere. Aparatul de zbor a plecat joi 6 august, la amiază, de la Ghimbav, iar autoritățile au fost anunțate după nouă ore că nu a revenit la bază.

Planorul pilotat de Mircea Crăciun zbura într-o zonă de clasa G, adică spațiul aerian liber, iar pilotul era singurul responsabil cu navigația și cu păstrarea legăturii cu organele de trafic, a declarat, pentru MEDIAFAX, directorul general al Aeroclubului României, George Rotaru.

Directorul general al Aeroclubului României a spus că, potrivit legislației în vigoare, reprezentanții Aerodromului Ghimbav nu aveau obligația să monitorizeze zborul planorului, întrucât era un zbor privat, pentru care s-a asigurat doar tractarea, după aceea pilotul comandant fiind singurul responsabil de menținerea legăturii cu organele de trafic.

George Rotaru a mai spus că Aeroclubul României face o cercetare internă în acest caz.

Tags:
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Temu şi Shein sunt verificate în România de ANPC. Ce trebuie să facă clienții înainte...
Ultimele cuvinte pe care Ana-Maria a reușit să le rostească mamei sale, înainte să fie...
FOTO. Ioana Țiriac a făcut ravagii într-un costum de baie spectaculos!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Ultimele ore de viață ale Corinnei, femeia găsită moartă în dulapul din dormitor. Poliția l-a...
Detalii explozive! Ce s-a întâmplat în apartamentul lui Mititelu jr, după miezul nopții. Beinur a...
Dieta lui Lili Sandu la 44 de ani | Alimentul la care a renunțat definitiv....
EXPERIMENT. Cum deosebim vopseaua naturală pentru ouă de cea clasică, plină de E-uri
Veste extraordinară despre pensiile românilor! Marcel Ciolacu a făcut anunțul
Ce au descoperit anchetatorii în mașina presupusului criminal din Orhei. Polițiștii au luat în calcul...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La ce viteză sar airbag-urile mașinii în caz de impact?
Vicepreşedintele Comisiei de Apărare: Rusia a urlat din toţi şoşocii în Parlamentul României
ANUL în care Pământul NU a avut VARĂ! Cum a fost posibil?
Decizie pentru cei care nu locuiesc la adresa din buletin. E OBLIGATORIU în 15 zile
Luna plină din 24 aprilie influențează anumite zodii. Cine va cunoaște succesul după acest fenomen
Amenzi de 2900 de lei pentru ȘOFERII care fac această greșeală în trafic
Cum era Corneliu Vadim Tudor în rolul de părinte? Cum se impunea fostul politician în...
”Petrecere Hawaii de 38 de ani” Ce surprinză i-a pregătit Dinu Maxer Magdalenei Chihaia de...
BANCUL ZILEI. Bula îsi întreabă dirigintele: - Dom’ profesor, care e diferența dintre bărbați și...
Patru sulițe aborigene, returnate Australiei după 250 de ani