AVERTISMENT. După luni de izolare, copiii s-ar putea simți „abandonați” când părinții îi duc la grădiniță. Sfaturile psihologului

Publicat: 19 06. 2020, 07:19
Părinții și bunicii nu mai au voie în grădiniță! Ce prevede ghidul școlar în timp de panemie / Foto: Pexels.com
După trei luni de izolare, copiii se pot simţi „abandonaţi” când părinţii îi duc la grădiniţă, iar psihologii spun că părinţii trebuie să-i pregătească pe cei mici înainte de a-i lăsa în grija educatoarelor.
Creşele şi grădiniţele s-au deschis de câteva zile şi pentru mulţi copii acomodarea este grea, scrie Mediafax.
Dimineaţa a început cu lacrimi şi multă durere pentru Mayra, care s-a întors la grădiniţă după trei luni de stat acasă cu părinţii. Chiar şi aşa, tatăl o vede ca pe o mică eroină. Cu multă grijă, educatoarea o duce la asistenta care-i măsoară temperatura.
„Aici a fost neaşteptat de bine, a fost cel mai rezistent copil. A rezistat cel mai mult dintre copiii noi. Azi a plâns puţin. Cred că a început să înţeleagă unde vine”, spune tatăl Mayei, Răzvan Arhip.

„E a doua zi și ieri s-a simțit la fel de fericită”

Pentru Natalia în schimb, a fost mai uşor. Este a doua ei zi de grădiniţă şi s-a desprins mai repede de mama ei.
„E a doua zi şi ieri a fost la fel de fericită. A stat mai puţin decât ceilalţi copii, o oră, dar s-a integrat foarte repede”, a declarat Mădălina Vlad, mama acesteia.
Mălina, în schimb, se desparte cu greu de ai săi, când o conduc la grădiniţă. Alexandra Chivu, mama acesteia, spune că fetiţa se acomodează greu pentru că timp de trei luni a stat acasă, în izolare.
„Evident, copilul care trei luni de zile a stat acasă doar cu mami şi cu tati, acum înţelege foarte greu că trebuie să meargă din nou la creşă, deşi se bucură parţial, pentru că se joacă cu copiii şi a tânjit după asta trei luni de zile”, explică mama Mălinei.

Sfatul psihologului pentru părinți și educatori

Psihologii îi sfătuiesc pe părinţi să discute cu copiii, înainte de a îi duce la grădiniţă.
„Părinţii ar fi bine să pregătească copilul, prin povestiri pozitive, prin încurajare de a merge la grădiniţă. Iar educatorii trebuie să fie mult mai atenţi şi mai calzi”, a spus psihologul Keren Rosner.