Prima pagină » Coronavirus » Studiu: O ceașcă de cafea pe zi poate scădea cu până la 10% riscul de a face COVID-19

Studiu: O ceașcă de cafea pe zi poate scădea cu până la 10% riscul de a face COVID-19

Studiu: O ceașcă de cafea pe zi poate scădea cu până la 10% riscul de a face COVID-19
Sursa foto - caracter ilustrativ: Shutterstock

Vești bune pentru iubitorii de cafea: un nou studiu arată că una sau mai multe cești pe zi pot scădea cu aproximativ 10% riscul de a contracta COVID-19.

Cafeaua este parte din rutina multor oameni, indiferent că este consumată dimineața, pentru un plus de energie, sau după-amiaza, iar studiile recente asociază această băutură cu mai multe beneficii pentru sănătate, informează Antena3.

Astfel, potrivit unui studiu realizat recent în Marea Britanie, consumul unei cești sau două de cafea pe zi poate duce la scăderea riscului  de infectare cu noul coronavirus.

Aceasta deoarece cafeaua conține antioxidanți și are proprietăți antiinflamatorii.

„Consumul de cafea este corelat în mod pozitiv cu biomarkeri antiinflamatorii precum interleukina şi citocine multifuncţionale (cu rol în întreţinerea, repararea şi întărirea celulelor)”, spun autorii studiului.

Legumele, un aliat în prevenirea COVID

Pe lângă consumul moderat de cafea, oamenii de știință spun că legumele joacă un rol esențial în creșterea imunității, și, prin urmare, în prevenirea infectării cu SARS-CoV-2.

Legumele crude sau gătite, cu excepția cartofilor, scad riscul de infectare. La polul opus, consumul de carne procesată (chiar şi câteva zeci de grame per porţie) este asociat cu un risc mai mare de contractare a virusului.

Cercetarea a fost realizată pe 40.000 de adulţi din Marea Britanie.

Autorii studiului arată, totodată, că există o legătură directă între consumul de cafea şi un risc mai scăzut de pneumonie la persoanele în vârstă.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Câți ani de necontributivitate sunt asimilați pentru pensionare
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Cum prepară Carmen Brumă înghețata cu cafea. Rețeta simplă, perfectă pentru zilele călduroase
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Alertă seismică în România! Un nou cutremur a fost înregistrat în Vrancea
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România