Prima pagină » Actualitate » Calea ferată, cel mai lung drum din țară. Cu ce VITEZĂ circulă trenul în România

Calea ferată, cel mai lung drum din țară. Cu ce VITEZĂ circulă trenul în România

Anul trecut, toate companiile feroviare au adunat cu 3,4 milioane de călători mai puțin în comparație cu 2023. Sunt statisticile oficiale. Viteza redusă, întârzierile, condițiile proaste din vagoane și prețurile tot mai mari ale biletelor sunt principalele motive care îndepărtează pe clienți. În Uniunea Europeană trenul este principalul mijloc de transport, călători și mărfuri.

Sorin Grindeanu susține însă că transportul feroviar se va îmbunătăți în timp.

Companiile feroviare au avut anul trecut doar 70,8 milioane de pasageri, cu aproape 5% mai puțin decât în 2023, arată datele Institutului Național de Statistică. Sunt mai multe motive pentru care călătorii aleg alte mijloace de transport scumpirea.

Viteza melcului

Sindicaliștii de la calea ferată sunt de părere că transportul feroviar a pierdut călători din cauza investițiilor prea mici.

După revoluție și până în prezent, infrastructura feroviară a fost subfinanțată permanent, s-a degradat permanent și viteza comercială a scăzut permanent. La ora actuală avem o viteză comercială la transportul de călători de 40km/h și sub 15km/h la trenurile de marfă, în medie.

Avionul bate trenul

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu,  susține însă că transportul pe calea ferată se va îmbunătății în timp.

E o chestiune care încet-încet trebuie să fie remediată. Asta se poate face în două modalități cu investiții în infrastructură și cu trenuri noi. În total, sunt vreo 160 de garnituri de tren noi care trebuie să vină în anii viitori.

În timp ce transportul feroviar a pierdut călători, cel aerian a înregistrat o creștere anul trecut. Numărul pasagerilor care au ales să zboare cu avionul a fost mai mare cu șase procente decât în 2023, arată statisticile oficiale. Și volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut. Anul trecut a fost cu 12% mai mic în comparație cu 2023, mai arată statisticile oficiale.

Citiți și: La un an de când a venit primul tren de METROU Alstom în București, încă se mai aprind „martorii” în bord la noile garnituri aduse din Brazilia

Rene Pârșan a debutat în presă în 1992, reporter și redactor la Evenimentul Zilei. Între 1994 și 2010 a fost senior editor, editorialist, reporter și fotoreporter la ZIUA. A mai colaborat ca ... vezi toate articolele