În cadrul unei ediții transmise live de Gândul, în emisiunea „Cu Gândul la București”, Ionel Scrioșteanu, noul secretar de stat la Ministerul Transporturilor, a oferit noi detalii cu privire la stadiul lucrărilor infrastructurii rutiere din jurul Capitalei, în contextul inaugurării ultimului lot al Autostrăzii A0 Sud. Urmăriți aici, integral, emisiunea.
La întrebarea moderatorului, Ionel Scrioșteanu a oferit un termen estimativ de încheiere a lucrărilor pe centura Jilavei. Acesta estimează că acest lot de centură să fie finalizat în toamna anului viitor, sau cel târziu în primăvara anului 2027. Invitatul susține că lucrările sunt de amploare și, dat fiind complexitatea acestora, alege să nu ofere o dată exactă.
„Eu vreau ca anul viitor, în toamnă, cel târziu în 2027, în primăvară, să fie în trafic. Avem de realizat primele trei pasaje pe trei niveluri. Și aici îmi iau o marjă să zic de siguranță, de câteva luni până în 2027, în primăvară, pentru că sunt totuși de realizat trei pasaje pe trei niveluri. Adică și pasajul de la Măgurele, și pasajul de la Bragadiru, și pasajul de la Jilava vor fi pe trei niveluri. Centura trece în subteran la Măgurele și la Bragadiru, și se mai creează încă un pasaj peste cel existent la Jilava.”
De asemenea, Ionel Scrioșteanu adaugă că lucrările pot fi îngreunate de mai mulți factori. Acesta menționează faptul că, pe parcursul lucrărilor, traficul va rămâne în circulație, dar și multitudinea de lucrări de pe centura București, precum și din proximitate, amintind de Prelungirea Ghencea, lucrarea de la Mogoșoaia și lucrarea de la Popești-Leordeni.
„Chiar dacă traficul va fi mai subțire, vom lucra tot sub trafic, adică nu închidem centura Capitalei. Și mai mult de atât, sunt foarte multe utilități, specificul lucrărilor pe centura Capitalei și în proximitate, cum e lucrarea de la Prelungirea Ghencea, lucrarea de la Mogoșoaia, și lucrarea de la Popești-Leordeni. Sunt foarte multe rețele, pentru că tot ce intră și ce iese din Capitală, de principiu, este pe lângă drumul național sau paralel cu drumul național și conductele mari de gaz, și din rețelele de curent, și tot ce intră sau iese din Capitală. Și mai sunt unele care sunt și circulare.”