Al doilea cel mai lung POD RUTIER din România, de pe A7, prinde contur în apropiere de Buzău

Publicat: 02 08. 2023, 13:09
Actualizat: 02 08. 2023, 13:10

Unul dintre cele mai lungi poduri rutiere din țară prinde contur! Este vorba de cel de la Vadu Pașii, din apropierea municipiului Buzău, de pe Autostrada Moldovei. Structura are o lungime de 1.360 de metri și traversează albia majoră a râului Buzău.

Unul dintre cele mai lungi poduri rutiere din România se construiește pe Autostrada Buzău – Focșani, parte a Autostrăzii Moldovei (A7), care va lega cele două provincii istorice.

Pe primul lot – care măsoară 4,6 km lungime (plus aproximativ 8 km drum de legătură între DN 2-DJ203 K) – companiile lui Dorinel Umbrărescu ridică peste albia majoră a Râului Buzău un pod de 1.360 m, care capătă formă.

Potrivit informațiilor oferite de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) s-au executat două culei (n.red. – construcțiile de la capetele podului) și 14 pile.

În prezent, se lucrează cu patru utilaje de forat și mai multe utilaje (macarale și buldozere). Cea mai mare deschidere a podului va fi de 70 de metri de tablier metalic.

Cel mai lung pod rutier din România a fost construit tot de companiile lui Dorinel Umbrărescu

Cel mai lung pod rutier din România a fost construit tot de companiile lui Dorinel Umbrărescu, peste râul Olt, și are o lungime de 1.700 de metri. Acesta face parte din drumul expres DEx 12 Craiova-Piteşti.

În prezent, pe poziția secundă se află Viaductul Aciliu (între Apoldu de Jos și Săliște), de pe Autostrada Sibiu – Orăștie (parte din A1, în lungime de 82 km), care măsoară 1.100 m. Viaductul Aciliu este cel mai înalt viaduct rutier din România.

Conform contractului, lucrările pe lotul 1 al Autostrăzii Buzău-Focșani trebuie finalizate în 2024.

Toate cele patru tronsoane ale Autostrăzii Buzău – Focșani, câștigate de UMB, vor avea o lungime însumată de 82,44 km și vor realiza efectiv prima legătură rutieră de mare viteză dintre Muntenia și Moldova.

Primul pod de la Vasu Pașii – proiectat de Anghel Saligny – a fost dezafectat în anul 2005. Noul pod a fost dat în folosință în anul 2021, după 16 ani de așteptare. Podul pe care se circulă în prezent are o lungime totală de 689 m, din care 350 peste râul Buzău. Există și două rampe de acces de 161 și 178 m, două culei, cinci pile, iar podul are o lățime de 7,8 m.

Citește și:

VIDEO | Podul suspendat de la Brăila, un simbol național care necesită o identitate nocturnă. Au fost propuse trei variante pentru iluminare

Schimburi de noapte, soluția pentru finalizarea la timp a lucrărilor pe lotul 1 al A0. Cristian Pistol: ”Am solicitat creșterea ritmului de lucru”

EXCLUSIV | Bulgarii vor un al doilea pod peste Dunăre, la Giurgiu, iar BERD este interesată să investească. Cum este văzut proiectul de la București

EXCLUSIV | E oficial! A fost avizată varianta finală a traseului Autostrăzii Ploiești-Brașov, în valoare de 5,5 miliarde euro!