O reclamă aparent inocentă la blugi produsă de American Eagle, o companie americană care vinde blugi, jachete din denim, tricouri polo, boxeri, costume de baie, a devenit controversată, fiind acuzată pentru actrița americană Sydney Sweeney, a devenit controversată.
Reclama la cei mai noi blugi în care apare Sydney Sweeney, contribuind la relansarea brandului aflat în declin, este boicotată de mulți internauți pentru că ar promova „eugenismul”, „rasismul”, „supremația albă”, „fascismul” și chiar „trumpismul”. Președintele Donald Trump susține promovarea produselor de fabricație americană, deși n-a purtat blugi de 30 ani.
Acțiunile companiei American Eagle au explodat cu 10% pe bursă după campania publicitară provocatoare la blugi, alături de actrița din „Euforia”. Majoritatea internauților au considerat campania ca fiind un manifest „anti-woke”, care contrastează tendințele anterioare din publicitate ce promovau diversitatea, scrie Le Figaro. Noile clipuri publicitare au fost descrise de publicațiile din SUA drept „îndrăznețe”, „senzuale” și „incendiare”.
:format(webp):quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.gandul.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F07%2Fprofimedia-1024972289-998x1280.jpg)
În cazul celei mai noi reclame de la American Eagle, o companie retail din SUA care a fost înființată în 1977 de către frații Jerry și Mark Silverman ca o filială a Retail Ventures, a început să facă încasări uriașe după ce a promovat o reclamă la blugi. Reclama a fost apreciată de internauții conservatori, dar boicotată de internauții „woke” și de cei de culoare.
În cea mai nouă campanie de modă pentru blugi, frumoasa actriță blondă cu ochii albaștri în vârstă de 27 ani, care a jucat în serialele „Grey’s Anatomy”, „Euphoria” și „The White Lotus” apare îmbrăcată cu blugi largi, evazați, desculță, cu o jachetă din denim (sau tuxedo canadian), descheiată, prin care evidențiază un decolteu generos.
Până aici nu pare nimic ieșit din comun, până când actrița vorbește:
„Nu sunt aici să-ți spun să cumperi blugi de la American Eagle, dar pot să spun că sunt cei mai confortabili blugi pe care i-am purtat vreodată. Sau că îți fac fundul să arate uimitor. De ce aș avea nevoie? Dar dacă spui că vei cumpăra blugii, nu te voi opri. Dar să fie clar, nu sunt eu cea care îți spune să cumperi blugi de la American Eagle”.
Naratorul spune „Sydney Sweeney are blugi grozavi”, la care ea adaugă „ Vezi ce am făcut aici, da?”.
Actrița strigă „hei, privirea sus!”, iar camera se focusează pe chipul și ochii ei albaștri, în timp ce actrița zâmbește.
Într-un alt clip publicitar, Sydney Sweeney apare culcată pe spate. Își îmbracă blugii și se închide la șliț, apărând topless, îmbrăcată într-o geaca de blugi descheiată, și spune:
„Genele se transmit de la părinți către urmași, determinând adesea trăsături precum culoarea părului, personalitatea, culoarea ochilor. Blugii mei sunt albaștri!”.
De la acest joc de cuvinte, mulți internauți s-au înfuriat pe actriță pentru că promovează „eugenismul” și „supremația albă”.
Internauții o acuză că a făcut special un joc de cuvinte: cuvântul din limba engleză care înseamnă blugi = jeans, la pronunție poate fi confundat ușor cu „genes”, care înseamnă gene, adică genele ADN. Potrivit Daily Mail , actrița s-a apărat, spunând că reclamele ei nu promovează „supremația albă”, fiind doar „o campanie publicitară la denim, nu un manifest!”.
Într-un alt clip publicitar, îmbrăcată în totalitate în denim, ea aranjează un afiș pe care apare scris „Sydney Sweeney are gene grozave”, dar cuvântul gene este tăiat și înlocuit de „jeans”. Formularea „gene albastre” s-ar traduce în „sânge albastru” (sânge regal).
The Sun a scris într-un articol intitulat „Zip it, wookies, Sydney Sweeney „ucide publicitatea woke” , cum noua campanie publicitară „sexy” la blugii de la American Eagle a marcat „sfârșitul epocii woke”. Totuși, reclama i-a dat un „boost” de peste 330 milioane de dolari companiei. Internauții indignați au scris pe paginile YouTube, Instagram și TikTok ale companiei American Eagle:
„Bine ați revenit în Germania anilor 1930”;
„Deci Sydney (și American Eagle) se așteaptă cumva ca publicul să nu interpreteze această imagine ca pe un eufemism pentru eugenie și supremația albă?”;
„Campania publicitară Sydney Sweeney American Eagle este doar propagandă nazistă modernă. De parcă ar fi incredibil cât de flagrantă este”;
„Cea mai nazistă parte a reclamei Sydney Sweeney pentru mine a fost utilizarea cuvântului „descendent”;
„Blugii (Genele) sunt transmise de la părinte la descendent. Blugii mei (genele) sunt albaștri (albastre). Sydney Sweeney are blugi (gene) grozavi (grozave)”, a comentat ironic un internaut;
„Nu e o coincidență, asta e eugenie”;
„Faptul că este lăudată pentru genele ei minunate, având părul blond, pielea albă și ochii albaștri reprezintă una dintre cele mai puternice și mai evidente fluierături rasiale pe care le-am văzut și auzit în ultimul timp”;
„Această campanie publicitară a fost atât de prinsă în acest joc de cuvinte „inteligent” și în această cascadorie încât oamenii din cameră au ratat ceea ce era atât de evident pentru oricine este de culoare”;
„Asta e o campanie atât de nașpa”;
„Nu voi mai face niciodată cumpărături de la American Eagle”;
„Reclamele astea cu Sidney Sweeney la American Eagle sunt ciudate, ciudat de fasciste, propagandă nazistă. Ar trebui să fim surprinși, dat fiind denumirea companiei? Despre sexualizarea excesivă nu vreau să vorbesc”, a spus o altă internaută susținătoare a ideologiei progresiste.
În ultimii ani, American Eagle a realizat clipuri și imagini publicitare care ilustrau în mare parte modele de culoare și supraponderale, probând blugi de mărimi mari.
American Eagle ads, 2019 vs 2025. Woke is dead. pic.twitter.com/TGbP0B50ee
— End Wokeness (@EndWokeness) July 24, 2025
Vloggerii conservatori, precum Asmongold, au sărit în apărarea actriței și a reclamei la blugii americani.
„Nu cumva America a învins fascismul în al Doilea Război Mondial? (…) Gena fiecărei persoane chiar contribuie biologic la frumusețea aspectului”, a reamintit Asmongold.
Blugii – sau „blue blue jeans” – au evoluat odată cu America, fiind pantaloni, salopete, paltoane de culoare albastră și alte articole vestimentare confecționate din denim (bumbac) pentru mineri. Primii blugi în forma cunoscută au apărut în 1871, când Jacob W. Davis le-a adăugat buzunare și nasturi din cupru. Blugii au fost brevetați de Davis și Levi Strauss în 1873.
Blugii au devenit popularizați în rândul bărbaților în perioada Războiului Rece, fiind purtați de actori ca Marlo Brando în „The Wild One” și James Dean în „Rebel Without a Cause”. Ulterior, au devenit un simbol al rebeliunii în rândul adolescenților.
După anii 1960-1970, și femeile au început să poarte blugi confecționați de mărci ca Levi’s, Lee și Wrangler. Au devenit popularizate jachetele din blugi sau din denim. De asemenea, au fost popularizate și salopetele cu mânecile lungi, devenite un simbol al feminismului și emancipării femeilor. De 40 ani, blugii sunt vânduți pe toată planeta, exceptând Coreea de Nord, care a interzis purtarea blugilor, considerați un simbol al „globalismului american”.
Sursa Foto: Profimedia
Autorul recomandă: Heidi Klum – Apariții FOTO incendiare în blugi și bikini: Actrița, care a împlinit 52 ani, impresionează cu colecția ținutelor de vară