Quercitina, molecula naturală care omoară COVID-19. Cum explică specialiștii fenomenul / Sursă FOTO: Shutterstock
Publicat: 05/09/2020, 09:22

Quercetina, un compus natural, acționează ca un inhibitor specific al coronavirusului SARS-CoV-2. De fapt, substanța prezintă o acțiune destabilizantă asupra 3CLpro, una dintre proteinele cheie pentru replicarea agentului patogen.

Studiul, susținut de Fundația spaniolă HNA, este publicat în Jurnalul Internațional de Macromolecule Biologice. Institutul de nanotehnologie al Consiliului Național de Cercetare, CNR-Nanotec din Cosenza, a participat, de asemenea, la cercetare, transmite Il Messaggero.

Alături de dezvoltarea unui vaccin eficient, realizarea unor medicamente antivirale specifice pentru coronavirusul care declanșează boala COVID-19 este o altă cale prin care oamenii de știință se luptă cu virusul.

Quercitina, molecula naturală care omoară COVID-19

Noua studiu, condus de Bruno Rizzuti de la CNR-Nanotec, la care a lucrat un grup de cercetători din Zaragoza și Madrid, arată că quercetina, prin blocarea activității enzimatice a 3CLpro, este „letală” pentru Sars-CoV-2.

„Simulările pe computer au arătat că quercetina se leagă direct de partea activă a proteinei 3CLpro, împiedicând-o să-și îndeplinească corect funcția”, a explicat Rizzuti, autorul părții de calcul a studiului.

De asemenea, acesta a precizat că în prezent mai multe medicamente antivirale conțin quercitină, însă nu sunt aprobate ca tratamente.

Ce proprietăți are quercitina

Quercetina, explică reprezentanții CNR, are o serie de proprietăți originale și interesante din punct de vedere farmacologic: „Este prezentă din abundență în legumele obișnuite precum caperele, ceapa roșie și ridichile și este cunoscută pentru antioxidantul său, are proprietăți antiinflamatorii, antialergice și antiproliferative. Proprietățile sale farmacocinetice sunt, de asemenea, cunoscute și este bine tolerată de om”.

Mai mult decât atât, quercetina «poate fi ușor modificată pentru a dezvolta o moleculă de sinteză și mai puternică, datorită dimensiunii reduse și a grupurilor funcționale particulare prezente în structura sa chimică. Deoarece nu poate fi brevetată, oricine îl poate folosi ca punct de plecare pentru noi cercetări”.

„Studiul începe de la o caracterizare experimentală a 3CLpro, principala protează a Sars-CoV-2”, explică Olga Abian de la Universitatea din Zaragoza, autor principal al publicației.

„Această proteină are o structură dimerică, formată din două subunități identice, fiecare cu o parte activă esențială pentru activitatea sa biologică. Într-o primă fază a lucrării, sensibilitatea la diferite condiții de temperatură și pH a fost studiată cu diferite tehnici experimentale: un rezultat important, subliniază omul de știință, deoarece multe grupuri lucrează la 3CLpro ca posibilă țintă farmacologică, în virtutea faptului că este puternic conservat în toate tipurile de coronavirusuri. Pentru această proteină, moleculele au fost deja raportate în literatura de specialitate, care acționează ca inhibitori, dar nu pot fi utilizate ca medicamente din cauza efectelor lor secundare”, a mai explicat omul de știință.

Planul lui Victor Orban în România funcţionează! Adevărul despre locul în care Ungaria investeşte milioane...
Medicii au rămas șocați! Ce și-a introdus o femeie în organul genital întrece orice imaginație
FOTO. Cum arată Loredana Chivu, după operația care a nenorocit-o! Dezvăluirile șocante ale asistentei TV
„Scutul” natural împotriva ţânţarilor. Top 11 plante care alungă ţânţarii din casă
SOC TOTAL! Theo Rose în filme pentru adulți??? I-a lasat pe toti MUȚI: „O sa...
Simona Halep a radiat de fericire la petrecerea de logodnă! Cum a fost surprinsă alături...
Raluca Pastramă lovitură uriaşă după divorţul de Pepe. Uluitor ce se întâmplă acum în viaţa...
Avertisment al Chinei pentru G7: Zilele în care grupurile „mici” de ţări decideau soarta lumii...
BANCUL ZILEI – Amantul soției vrea o mărire
Previziune sumbră a unui medic cardiolog în cazul Eriksen: „A murit pentru câteva minute”
Noi tensiuni între MARILE PUTERI! Incidentul aerian dintre SUA și RUSIA care dă FIORI alianței...
Vine URGIA. Alertă de cod roşu în Ilfov, Prahova şi Dâmboviţa. Capitala, sub cod portocaliu
Eliminare surpriză la Survivor România. A început să plângă după anunțul lui Daniel Pavel
Kanye West a și uitat-o pe Kim Kardashian. Este uluitor cui i-a furat iubita!
Vestea ȘOC a momentului în România: A fost găsită moartă