Quercitina, molecula naturală care omoară COVID-19. Cum explică specialiștii fenomenul / Sursă FOTO: Shutterstock
Publicat: 05/09/2020, 09:22

Quercetina, un compus natural, acționează ca un inhibitor specific al coronavirusului SARS-CoV-2. De fapt, substanța prezintă o acțiune destabilizantă asupra 3CLpro, una dintre proteinele cheie pentru replicarea agentului patogen.

Studiul, susținut de Fundația spaniolă HNA, este publicat în Jurnalul Internațional de Macromolecule Biologice. Institutul de nanotehnologie al Consiliului Național de Cercetare, CNR-Nanotec din Cosenza, a participat, de asemenea, la cercetare, transmite Il Messaggero.

Alături de dezvoltarea unui vaccin eficient, realizarea unor medicamente antivirale specifice pentru coronavirusul care declanșează boala COVID-19 este o altă cale prin care oamenii de știință se luptă cu virusul.

Quercitina, molecula naturală care omoară COVID-19

Noua studiu, condus de Bruno Rizzuti de la CNR-Nanotec, la care a lucrat un grup de cercetători din Zaragoza și Madrid, arată că quercetina, prin blocarea activității enzimatice a 3CLpro, este „letală” pentru Sars-CoV-2.

„Simulările pe computer au arătat că quercetina se leagă direct de partea activă a proteinei 3CLpro, împiedicând-o să-și îndeplinească corect funcția”, a explicat Rizzuti, autorul părții de calcul a studiului.

De asemenea, acesta a precizat că în prezent mai multe medicamente antivirale conțin quercitină, însă nu sunt aprobate ca tratamente.

Ce proprietăți are quercitina

Quercetina, explică reprezentanții CNR, are o serie de proprietăți originale și interesante din punct de vedere farmacologic: „Este prezentă din abundență în legumele obișnuite precum caperele, ceapa roșie și ridichile și este cunoscută pentru antioxidantul său, are proprietăți antiinflamatorii, antialergice și antiproliferative. Proprietățile sale farmacocinetice sunt, de asemenea, cunoscute și este bine tolerată de om”.

Mai mult decât atât, quercetina «poate fi ușor modificată pentru a dezvolta o moleculă de sinteză și mai puternică, datorită dimensiunii reduse și a grupurilor funcționale particulare prezente în structura sa chimică. Deoarece nu poate fi brevetată, oricine îl poate folosi ca punct de plecare pentru noi cercetări”.

„Studiul începe de la o caracterizare experimentală a 3CLpro, principala protează a Sars-CoV-2”, explică Olga Abian de la Universitatea din Zaragoza, autor principal al publicației.

„Această proteină are o structură dimerică, formată din două subunități identice, fiecare cu o parte activă esențială pentru activitatea sa biologică. Într-o primă fază a lucrării, sensibilitatea la diferite condiții de temperatură și pH a fost studiată cu diferite tehnici experimentale: un rezultat important, subliniază omul de știință, deoarece multe grupuri lucrează la 3CLpro ca posibilă țintă farmacologică, în virtutea faptului că este puternic conservat în toate tipurile de coronavirusuri. Pentru această proteină, moleculele au fost deja raportate în literatura de specialitate, care acționează ca inhibitori, dar nu pot fi utilizate ca medicamente din cauza efectelor lor secundare”, a mai explicat omul de știință.

Niște români s-au instalat confortabil în casa unei spaniole plecate la copii, în Canada, și...
Împăcarea anului la înmormântarea lui Costel Corduneanu! Ce jurământ i-au făcut Adrian și Petronel Corduneanu...
FOTO. Grațiela e văduva lui Costel Corduneanu. Femeia e cu 20 de ani mai tânără...
Marele absent de la înmormântarea lui Costel Corduneanu. Toți s-au mirat că nu l-au văzut:...
A văzut că ia brusc în greutate și a mers la medic. Ce avea femeia...
Investiţia de peste 1 miliard de euro pe care o fac arabii în România. Suma...
"Mă simt ciudat să spun cu voce tare: Am cancer la creier". Reacția tulburătoare a...
Au apărut primele imagini cu fiica lui Paris Hilton! „Nu m-am putut abține”. Ce anunț...
ProTV vs. Antena 1! Vedetele care au trădat şi s-au mutat de la un post...
Poți radia mașina dacă n-o mai folosești, fără s-o casezi?
UE are nevoie de gaz natural lichefiat rusesc pentru a evita un şoc energetic -...
L-au CREAT pe Dumnezeu! Inteligența Artificială Supremă este AICI?!
Regulă pentru toți proprietarii de terenuri din România. Legea spune foarte clar
Modificări mari în Codul Rutier. Ce se întâmplă cu permisul
„Nu mai e de trăit” O româncă stabilită în Italia este stupefiată de un nou...
Vreme ANORMALĂ în weekend! Ce se întâmplă în TOATĂ România!
Virginia, dezvăluiri despre o posibilă relație cu Patrick! Se simte Robi deranjat de apropierea dintre...
Reacția furibundă a lui Alexandru Ciucu după ce s-a scris ca ar avea o amantă...
BANCUL ZILEI. Ștrulă: - Bulă, care este poziția ta preferată în timp ce faci amor?
Hugh Grant a renunțat la procesul împotriva tabloidului The Sun