STUDIU. În plină pandemie de COVID-19, majoritatea românilor au cumpărat doar produse care să le acopere nevoile de bază care țin de supraviețuire, siguranță și sănătate

STUDIU. În plină pandemie de COVID-19, majoritatea românilor au cumpărat doar produse care să le acopere nevoile de bază care țin de supraviețuire, siguranță și sănătate
În plină pandemie de COVID-19, majoritatea românilor au cumpărat doar produse care să le acopere nevoile de bază, care țin de supraviețuire, siguranță și sănătate / Sursă foto: Pixabay / caracter ilustrativ
Publicat: 29/06/2020, 19:42
Actualizat: 29/06/2020, 19:51

De la decretarea stării de urgență, în contextul pandemiei de COVID-19, aproximativ 85% dintre români au achiziționat doar produse care să le acopere nevoile de bază care țin de supraviețuire, siguranță și sănătate.

În contextul priorităților emoționale, cei de la Aegon România care, de altfel, au și realizat studiul, au observat că majoritatea respondenților, 84%, a fost împărțită în mod egal între cei cu o mentalitate orientată spre depășirea greutăților și cei care au rămas în expectativă.

De altfel, rezultatele cercetării relevă că aproximativ 42% dintre respondenți s-au concentrat în această perioadă pe valori precum grija, stabilitatea și învățarea, iar alți 42% au adoptat o mentalitate bazată pe depășirea obstacolelor, explorare și divertisment, pentru a reuși să se detensioneze.

Principalele obiective ale cercetării au inclus determinarea modului în care românii s-au adaptat situației actuale, schimbările care au survenit în comportamentul lor de consum, percepția pe care respondenții o au cu privire la viitor, precum și identificarea nivelului de interes pentru asigurările de viață.

Necesitatea unei asigurări de viață în contextul pandemiei de COVID-19

Potrivit rezultatelor aceluiași studiu, declanșarea pandemiei de COVID-19 în România și îngrijorarea legată de starea de sănătate și de stabilitatea locurilor de muncă i-au determinat pe 55% dintre cei intervievați să ia în calcul încheierea unei asigurări de viață.

Din totalul participanților la studiu, ideea de a avea o asigurare de viață a suscitat cel mai ridicat interes pentru persoanele cu vârste cuprinse între 25 și 44 ani, cu studii medii sau superioare, venituri medii sau mari și cu copii de până în 14 ani.

Astfel, 62% dintre respondenții care provin din această categorie consideră necesară încheierea unei asigurări de viață. Această percepție este împărtășită și de 63% dintre adulții de vârstă mijlocie, necăsătoriți și fără copii.

Studiul a evidențiat o deschidere semnificativă către cumpărarea de asigurări online și după ridicarea restricțiilor. De altfel, 43% dintre respondenți menționează că ar prefera să achiziționeze o asigurare de viață online. Femeile s-au arătat interesate de achiziționarea asigurărilor online
într-un procent de 48%. Totodată, 4 din 10 respondenți ar prefera în continuare să meargă la sediile băncilor sau brokerilor, în special bărbați (45%).

„(…) Momentan, românii se limitează la achiziții care vizează produse de strictă necesitate. Mă bucură, totuși, să văd că oamenii încearcă să rămână optimiști și că tot mai mulți încep să înțeleagă că suntem fragili, că viața așa cum o știam ni se poate schimba într-o secundă și că este important să ne pregătim cât de bine putem pentru neprevăzut”, a precizat Sînziana Maioreanu, CEO al sursei citate.

Riscurile asociate COVID-19, o preocupare pentru aproape jumătate dintre români

Criza generată de COVID-19 a dus la apariția unei noi nevoi, potrivit realizatorilor studiului. Vorbim în acest caz de acoperirea riscului de îmbolnăvire cu noul coronavirus. Concret, aproximativ 45% dintre respondenți consideră că este necesar ca o asigurare de viață să acopere și această eventualitate și au declarat că vor urmări existența acestui beneficiu pentru o perioadă de timp mai lungă, nu doar pentru următoarele luni.

Studiul a fost realizat prin intermediul chestionarelor online, pe un eșantion reprezentativ de peste 1.000 de persoane, format din bărbați și femei cu vârste de peste 18 ani, care provin din mediul urban.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
VIDEO Secunda care i-a salvat viața lui Trump: Fostul președinte întoarce capul spre un lunetist...
Actor celebru, găsit mort în mașină! Starul de doar 46 de ani, răpus de caniculă...
FOTO. Lili Sandu, fosta iubită a lui Bogdan Stelea, e strălucitoare la 45 de ani,...
Betty Salam rupe tăcerea după ce s-a spus că și-ar fi înșelat soțul cu Iuly...
VIDEO&FOTO Cele mai spectaculoase ținute de la „nunta anului”. Fiul celui mai bogat om din...
Halucinant! Ce ar fi făcut prietenul Mariei Diana, când a atacat-o ursul. Un martor a...
Cele mai sexy femei din lume! Dieta MINUNE pe care o ține ocupanta primului loc!...
A fost identificat atacatorul lui Donald Trump. Cine este tânărul care a încercat să-l asasineze...
Spectatorul mort a fost împușcat în cap! Declarațiile șocante ale martorilor
Diana Maria Cazacu, fata de 19 ani atacată de urs, a fost îngropată azi: Aceasta...
Cod roşu de senzualitate! Vedetele au făcut spectacol în public pe plajele din România
Mașinile diesel, interzise în mai multe orașe. Unde nu mai poți circula cu mașina pe...
UPDATE: Atacatorul de la mitingul lui Trump, identificat / Trump, văzut ieşind din avion după...
A fost DESCOPERITĂ cea mai PERICULOASĂ SUBSTANȚĂ din lume! Este atât de PUTERNICĂ încât...
Reguli pentru absolut TOȚI ANGAJAȚII din România. Trebuie respectate în mod OBLIGATORIU
Ce români pot avea un concediu prelungit. Drepturile de care beneficiază
Cum arată în interior Biserica Visarion, locul în care Ianis Hagi și Elena își unesc...
Momentul când bărbatul care a vrut să-l asasineze pe Trump e ÎMPUȘCAT de un lunetist
Ce părere are Monica Tatoiu despre femeile care își acoperă capul? „Nu are nicio treabă...
Cine sunt părinții mirilor de la nunta secolului din India
BANCUL ZILEI. Bulă: - M-am dus la bunăciunea asta în bar şi, după ce am...
Secretele unui vechi cult egiptean, dezvăluite cu un crocodil mumificat
×