STUDIU. În plină pandemie de COVID-19, majoritatea românilor au cumpărat doar produse care să le acopere nevoile de bază care țin de supraviețuire, siguranță și sănătate

STUDIU. În plină pandemie de COVID-19, majoritatea românilor au cumpărat doar produse care să le acopere nevoile de bază care țin de supraviețuire, siguranță și sănătate
În plină pandemie de COVID-19, majoritatea românilor au cumpărat doar produse care să le acopere nevoile de bază, care țin de supraviețuire, siguranță și sănătate / Sursă foto: Pixabay / caracter ilustrativ
Publicat: 29/06/2020, 19:42
Actualizat: 29/06/2020, 19:51

De la decretarea stării de urgență, în contextul pandemiei de COVID-19, aproximativ 85% dintre români au achiziționat doar produse care să le acopere nevoile de bază care țin de supraviețuire, siguranță și sănătate.

În contextul priorităților emoționale, cei de la Aegon România care, de altfel, au și realizat studiul, au observat că majoritatea respondenților, 84%, a fost împărțită în mod egal între cei cu o mentalitate orientată spre depășirea greutăților și cei care au rămas în expectativă.

De altfel, rezultatele cercetării relevă că aproximativ 42% dintre respondenți s-au concentrat în această perioadă pe valori precum grija, stabilitatea și învățarea, iar alți 42% au adoptat o mentalitate bazată pe depășirea obstacolelor, explorare și divertisment, pentru a reuși să se detensioneze.

Principalele obiective ale cercetării au inclus determinarea modului în care românii s-au adaptat situației actuale, schimbările care au survenit în comportamentul lor de consum, percepția pe care respondenții o au cu privire la viitor, precum și identificarea nivelului de interes pentru asigurările de viață.

Necesitatea unei asigurări de viață în contextul pandemiei de COVID-19

Potrivit rezultatelor aceluiași studiu, declanșarea pandemiei de COVID-19 în România și îngrijorarea legată de starea de sănătate și de stabilitatea locurilor de muncă i-au determinat pe 55% dintre cei intervievați să ia în calcul încheierea unei asigurări de viață.

Din totalul participanților la studiu, ideea de a avea o asigurare de viață a suscitat cel mai ridicat interes pentru persoanele cu vârste cuprinse între 25 și 44 ani, cu studii medii sau superioare, venituri medii sau mari și cu copii de până în 14 ani.

Astfel, 62% dintre respondenții care provin din această categorie consideră necesară încheierea unei asigurări de viață. Această percepție este împărtășită și de 63% dintre adulții de vârstă mijlocie, necăsătoriți și fără copii.

Studiul a evidențiat o deschidere semnificativă către cumpărarea de asigurări online și după ridicarea restricțiilor. De altfel, 43% dintre respondenți menționează că ar prefera să achiziționeze o asigurare de viață online. Femeile s-au arătat interesate de achiziționarea asigurărilor online
într-un procent de 48%. Totodată, 4 din 10 respondenți ar prefera în continuare să meargă la sediile băncilor sau brokerilor, în special bărbați (45%).

„(…) Momentan, românii se limitează la achiziții care vizează produse de strictă necesitate. Mă bucură, totuși, să văd că oamenii încearcă să rămână optimiști și că tot mai mulți încep să înțeleagă că suntem fragili, că viața așa cum o știam ni se poate schimba într-o secundă și că este important să ne pregătim cât de bine putem pentru neprevăzut”, a precizat Sînziana Maioreanu, CEO al sursei citate.

Riscurile asociate COVID-19, o preocupare pentru aproape jumătate dintre români

Criza generată de COVID-19 a dus la apariția unei noi nevoi, potrivit realizatorilor studiului. Vorbim în acest caz de acoperirea riscului de îmbolnăvire cu noul coronavirus. Concret, aproximativ 45% dintre respondenți consideră că este necesar ca o asigurare de viață să acopere și această eventualitate și au declarat că vor urmări existența acestui beneficiu pentru o perioadă de timp mai lungă, nu doar pentru următoarele luni.

Studiul a fost realizat prin intermediul chestionarelor online, pe un eșantion reprezentativ de peste 1.000 de persoane, format din bărbați și femei cu vârste de peste 18 ani, care provin din mediul urban.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O profesoară s-a dus în Dubai ca să mediteze copiii miliardarilor. Un băiat i-a făcut...
Scandal în familia lui Mădălin Păduran, după înmormântare. Narcisa, iubita tânărului, acuzată că a deschis...
FOTO. Imagini incendiare cu Cristina ICH! S-a răzbunat pe Piți jr. și s-a pozat într-un...
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Misterul unei crime a fost elucidat după 56 de ani. Cum s-a dat de gol...
Când și unde va fi înmormântat Costel Corduneanu. Familia interlopului a stabilit toate detaliile
Vești TRISTE despre Kate Middleton! Starea de sănătate a Prințesei de Wales nu este deloc...
O nouă taxă ar putea mări preţul biletelor de avion. Pasagerii ar primi în schimb...
Mireasa de 38 de ani a murit la propria ei nuntă, într-o tragedie care a...
Nivelurile apei din barajele din Istanbul se ridică la peste 81%! Ce spun experții despre...
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
Poate fi anulat permisul auto dacă nu ai condus mașina mai mult de 2 ani?
Sutienele sunt o necesitate de bază care ar trebui să fie scutite de TVA, spun...
EȘEC răsunător pentru cea mai AȘTEPTATĂ misiune de la NASA
Fumatul este INTERZIS la 5 m de altă persoană! Noua regulă intră în vigoare
ȘOC ÎN PNL. A fost găsit spânzurat în casă
Ramore și soția lui divorțează la doar 2 luni de la nuntă. Câștigătorul sezonului 13...
Cine este tânărul de 23 de ani care a încetat din viață într-un cumplit accident...
Patrick nu crede în atracția lui Robi față de Julia! Ce au spus Virginia și...
"Mie nu îmi place să ling, după ce am scuipat o dată". Gheorghe Turda, despre...
BANCUL ZILEI. Polițistul către Bulă: - De ce mergeți cu 160 km la oră?
Microsoft pariază pe Inteligența Artificială și investește într-o companie din Abu Dhabi