Prima pagină » Curatorial » Raluca Popa: „E foarte greu să lucrezi cu ceva legat de Brâncuși, mai ales în spațiul românesc”

Raluca Popa: „E foarte greu să lucrezi cu ceva legat de Brâncuși, mai ales în spațiul românesc”

Raluca Popa: „E foarte greu să lucrezi cu ceva legat de Brâncuși, mai ales în spațiul românesc”

Raluca Popa care expune zilele acestea la galeria bucureșteană Gaep vorbește într-un interviu acordat curatorial.ro despre practica sa artistică, despre cercetarea făcută pentru recentele lucrări, între care desene prin binoclu, fotografii cu intervenții transferate pe diapozitiv și un obiect bazat pe un sistem optic de camuflare, prin care redă ideea de serialitate, dar și de camuflare.

Ea a combinat o piesă creată de György Ligeti, compozitor maghiar originar din Transilvania, și o fotografie realizată de Constantin Brâncuși cu lucrări în propriul atelier în jurul anului 1920, dar a folosit și tehnica mezzotint pentru a reproduce două cadre care se înscriu ideii de ascundere.

Source”, a doua expoziție personală la Gaep a artistei Raluca Popa, stabilită de mai mulți ani la Berlin, e deschisă la galeria bucureșteană până pe 29 iulie. După ce a expus în același spațiu în 2019, acum a revenit cu lucrări recente, prezentate în premieră, dar și cu unele mai vechi.

Raluca Popa, născută în 1979, trăiește și lucrează în Berlin. A absolvit masterul în Arte Plastice la Byam Shaw, Central Saint Martins, University of the Arts London (2011), după studii de licență la Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca (2003). Printre expozițiile ei recente se numără „Time Lines” (expoziție online, gaepgallery.com, 2022), „22 Women Artists” (Stations, Berlin, 2022), „Goodbye, Sarotti!” (Soft Power Project Space, Berlin, 2021), „2012 Alphabet Book” (The Last Archive & Tranzit, București, 2020), „Viral Self-Portraits” (online, MG+MSUM, Ljubljana, 2020), „How to Disappear” (solo, Gaep, București, 2019), „Artistic Enquiries into Plants” (Tranzit, București, 2019), și „The Unknown Portrait of Brancusi” (solo, Europe House, Londra, 2016). A participat de două ori în bienalele de artă Sinopale (Sinop, 2022 și 2017) și Art Encounters (Timișoara, 2019 și 2017).

Citește continuarea pe Curatorial.ro.

Recomandarea video

Mediafax
Zilele cu dezlegare la pește rămase până la Crăciun
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
Alegeri Primăria București 2025. Capitala votează astăzi primarul general. S-au deschis secțiile de votare
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Camerele de „descărcare a furiei”, pe val. De ce majoritatea clienților sunt femei?