He Xiaopeng, cofondatorul și CEO-ul Xpeng Motors, unul dintre cei mai inovatori producători chinezi de vehicule electrice, afirmă că industria auto din China a înregistrat o evoluție fulminantă în ultimul deceniu în ceea ce privește tehnologiile avansate de asistență pentru șofer.
Potrivit unei declarații recente publicate de revista Fortune, Xiaopeng susține că numărul de autoturisme electrice noi, echipate cu funcții care permit conducerea fără mâini, vândute în China, a crescut rapid și a depășit deja performanțele obținute de competitorii occidentali.
Aceste funcții avansate – cunoscute în industrie sub acronimul ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) – permit vehiculelor să se deplaseze autonom în anumite condiții, fără intervenția constantă a șoferului. Xpeng, Tesla China, Nio și alți producători locali au integrat astfel de tehnologii în modelele lor, ceea ce a transformat China într-un lider global în domeniul conducerii autonome.
„În ultimii 10 ani, dezvoltarea sistemelor inteligente de conducere în China a depășit toate așteptările”, a declarat He Xiaopeng. „În prezent, vânzările de vehicule echipate cu funcții de conducere fără mâini le depășesc pe cele din Statele Unite și Europa.”
Această ascensiune rapidă se datorează atât investițiilor masive în cercetare și dezvoltare, cât și infrastructurii digitale bine puse la punct din marile orașe chineze. În plus, consumatorii chinezi sunt deschiși la noile tehnologii, iar reglementările guvernamentale favorizează inovația în domeniul mobilității electrice și autonome.
În timp ce companiile occidentale, precum Tesla, Mercedes-Benz sau BMW, continuă să îmbunătățească funcțiile de conducere autonomă, Xpeng și alte branduri chineze mizează pe implementarea rapidă și pe testarea intensivă în medii reale, având ca obiectiv final obținerea unei adevărate autonomii de nivel 4 sau 5 în următorii ani.
Declarațiile lui He Xiaopeng confirmă faptul că viitorul mobilității electrice și autonome ar putea fi scris din ce în ce mai mult în laboratoarele și pe șoselele din China.
He a reușit să lanseze producătorul de vehicule electrice XPeng, cu banii câștigați din vânzarea furnizorului de browsere mobile UCWeb către Alibaba, gigantul retailer online. Situația este similară cu cea lui Elon Musk, care și-a investit câștigurile din vânzarea PayPal către eBay în compania de vehicule electrice, Tesla, în 2004.
Foto: Profimedia
Citește și: