George Simion și Victor Ponta sunt candidații cu cele mai mari șanse să ajungă în turul al doilea al alegerilor prezidențiale, arată rezultatele celui mai recent sondaj realizat de Sociopol, prezentat de România TV. Este primul sondaj realizat după startul oficial al campaniei electorale pe 4 aprilie.
Dacă duminica viitoare ar avea loc turul 1, George Simion ar obține 35%, iar Victor Ponta 23%, potrivit sondajului Sociopol

Sursa: România TV
Conform datelor prezentate, în eventualitatea unui tur 2 între cei doi, Victor Ponta ar obține 54%, iar George Simion 46%.

Sursa: România TV
Potrivit directorului Sociopol, Mirel Palada, datele nu diferă semnificativ față de cele din săptămânile anterioare și, cel mai probabil, vor rămâne constante până la finalul campaniei electorale.
„Rezultatele sunt asemănătoare cu ce am măsurat săptămâna trecută și acum două săptămâni. Avem o definire a comportamentului politic. Simion este relativ confortabil pe primul loc, pe locul 2 Ponta, care beneficiază atât de votul PSD, cât şi de o componentă din bazinul suveranist. E singurul candidat care trece, în turul 1, de 20% pentru a ajunge în turul 2.
Nicuşor Dan e tras puternic în jos de bazinul care-l sprijină, bazinul progresist, care a suferit un eşec la alegerile anterioare. În plus, acest bazin e împărţit cu Elena Lasconi, care ia 10%.
Crin Antonescu intră într-o logică Cătălin Cîrstoiu. Iată că alianţa PSD-PNL a rămas agăţată într-un candidat care nu e nici al PSD, nici al PNL. O parte din votanţii lor se vor duce către Nicuşor Dan, alţii către Ponta. Două treimi din pesedişti votează cu Ponta.
Elena Lasconi are în continuare un electorat fidel, mulți dintre votanți nu au uitat că Lasconi a reuşit să ajungă, în decembrie, în turul 3 cu Georgescu şi, în consecinţă, îi rămân fideli”, a explicat Mirel Palada la România TV.
Sociologul a vorbit și despre dinamica electorală generală:
„România are 4 bazine electorale. Cel mai important bazin îl reprezintă bazinul pesedist. Dacă Ponta intră în turul 2, atunci pesediştii vor fi tentaţi să voteze cu al lor. Dacă intră un progresist, atunci pesediştii, care sunt structural ideologic cu suveraniştii lui Simion, îl vor vota pe Simion.
Cei pe care-i identificăm ca vin la vot sunt 54% din întreaga populaţie. Din acest procent, sunt puţini nehotărâţi. Restul până la 100% din cei 54% sunt non-votanţi. Sunt mulţi care nu vin la vot şi puţini cei care sunt nehotărâţi şi nu vin la vot”, a spus Palada.
El consideră că perioada premergătoare sărbătorilor pascale va reduce eficiența campaniei electorale, atât în rândul alegătorilor, cât și al activiștilor de partid.
„Oricât de tare s-ar da volumul din punct de vedere al comunicării politice, oamenii tind să se concentreze mai degraba pe zona de pregatire spirituala a Pastelui. Ştim toată alergatura in perioada aceea.
Şi nu doar electoratul va fi mai ocupat, dar si activistii sunt mai greu de folosit si, în loc să umble cu fluturasi, mai degraba vor fi tentaţi să-şi vadă de Pastele lor. Avem, aşadar, o atenuare a eficientei campaniei electorale din două părţi”, a conchis sociologul Mirel Palda.
Sursa: România TV
Sursa FOTO: Mediafax – Alexandra Pandrea + Alexandru Dobre
CITEȘTE ȘI: