Reprezentanții platformei de mesagerie WhatsApp a anunțat luni, 16 iunie, că va urma introducerea unor spații publicitare. Dacă până acum, publicitatea pe WhatsApp era limitată la mesajele promoționale trimise prin intermediul WhatsApp Business doar utilizatorilor care și-au dat consimțământul, urmează o schimbare majoră în acest sens.
WhatsApp, care aparține de Meta, a anunțat că noile spații publicitare vor apărea exclusiv în fila „Noutăți”, care grupează „Stare” și „Canale”. Aceste noi funcții includ abonamente plătite la anumite Canale, promovarea Canalelor în directorul de descoperire și reclame integrate în Stare, echivalentul Instagram Stories.
„Vorbim de ani de zile despre intenția noastră de a crea o activitate care să nu întrerupă conversațiile personale și credem că fila Noutăți este locul potrivit pentru aceste noi instrumente”, a anunțat compania.
Cei care folosesc WhatsApp doar pentru a discuta cu prietenii și familia nu vor semnala nicio schimbare. De asemenea, această opțiune poate fi, de asemenea, dezactivată în setările lor.
„Vreau să fiu foarte clară: mesajele dumneavoastră personale, apelurile și actualizările de stare vor rămâne criptate end-to-end. Aceasta înseamnă că nimeni, nici măcar noi, nu le poate vedea sau asculta. Nu vor fi niciodată folosite pentru publicitate”, a subliniat Nikila Srinivasan, vicepreședinte la Meta, în timpul unei conferințe de presă.
Reprezentanții platformei WhatsApp au subliniat angajamentul companiei de nu partaja numere de telefon cu agenții de publicitate și a asigurat utilizatorii că informațiile din chat-urile personale, apelurile sau grupurile nu vor fi utilizate pentru direcționarea reclamelor.
Reclamele din fila „Noutăți” se vor baza exclusiv pe date de bază, cum ar fi locația aproximativă, limba telefonică și activitatea din această zonă a serviciului de mesagerie. Compania nu a anunțat când vor fi lansate noile funcții.
FOTO: Profimedia
Citește și: