Prima pagină » Diverse » STUDIU. Românii sunt mai obosiți dar mai relaxați. Asta după o perioadă cu un nivel ridicat de furie

STUDIU. Românii sunt mai obosiți dar mai relaxați. Asta după o perioadă cu un nivel ridicat de furie

STUDIU. Românii sunt mai obosiți dar mai relaxați. Asta după o perioadă cu un nivel ridicat de furie

Luna trecută, românii s-au declarat mai obosiți, dar mai relaxați, după o perioadă cu un nivel ridicat de furie, conform rezultatelor unui tracker dezvoltat de Reveal Marketing Research.

Experții sursei citate susțin că, după o perioadă cu un nivel ridicat de furie (60% în aprilie 2020), scăderea incidenței acestei stări, alături de cea de energie/optimism sunt normale.

Luna trecută, românii s-au plasat încă într-un moment de furie, dar mai temperată (51% dintre intervievați), urmată pe locul II de oboseală și liniște – 38%, tradusă printr-o detașare de problemele din contextul actual.

motivația și bucuria românilor respondenți la studiu au înregistrat un nivel de 10% în aprilie, iar în mai doar 7% / Sursă foto: Reveal Marketing Research

Tot în acest context, rezultatele spun că motivația și bucuria românilor respondenți la studiu au înregistrat un nivel de 10% în aprilie, iar în mai doar 7%.

La fel, stările de relaxare și de liniște, la fel ca și în cazurile motivației și bucuriei, nu au înregistrat diferențe semnificație, în primul caz vorbind de 3% în aprilie, respectiv 4% în mai.

După o perioadă cu un nivel ridicat de furie, pentru români a crescut în importanță relațiile sociale

Creșterea în importanță a relațiilor sociale (de la 11% la 23%) poate fi explicată și prin încetarea stării de urgență și posiblitatea oamenilor de a se conecta cu ceilalți, susțin specialiștii.

Ierarhia teritoriilor se păstrează (față de aprilie 2020), cu diferențe nesemnificative între depășirea obstacolelor și stabilitate/ responsabilitate.

Nevoia de stabilitate este pe primul loc

Același studiu relevă faptul că rolul cumpărăturilor este încă, în principal, legat de baza piramidei (supraviețuire, siguranță). Cresc însă în importanță nevoile din vârful piramidei.

„Acest lucru se întâmplă într-o perioadă în care mulți oameni își reiau activitatea și speră să poată din nou cheltui și pentru altceva, nu doar pentru produse și servicii de absolută necesitate.

Rolul stimei de sine devine acum aproape la fel de important ca cel al siguranței”, precizează specialiștii sursei citate.

Profilul românilor

Cei care au realizat studiul, au observat câteva diferențe semnificative în funcție de profilul românilor. Mai exact, cei mai plictisiți sunt tinerii fără partener (49% față de 39% la nivel național).

De asemenea, tinerii carieriști sunt cei mai mulțumiți cu privire la starea lor generală de spirit (18% se declară foarte mulțumiți față de 14% la nivel național). Tot ei declară că au făcut mai multe cumpărături ce acoperă nevoi de bază (51% față de 41% la nivel național).

Depășirea obstacolelor este în top priorități pentru familiile moderne (43% față de 36% la nivel național).

În plus, rezultatele indică faptul că că aceștia au făcut mai multe cumpărături ce acoperă nevoi din vârful piramidei (41% față de 33% la nivel național).

Totodată, românii din familiile tradiționale sunt cei mai nemulțumiți de relația pe care o au cu partenerul de viață (15% se declară nemulțumiți față de 11% la nivel național).

Maturii fără partener sunt cei mai liniștiți și calmi (9% față de 4% la nivel național). Ei au făcut mai multe cumpărături ce acoperă nevoia de stimă (52% față de 40% la nivel național).

Pentru seniorii pensionari, menținerea relațiilor sociale este mai importantă decât pentru ceilalți (33% față de 23% la nivel național).

Înțelegerea consumatorilor

„Românii AZI” este un tracker dezvoltat de Reveal Marketing Research și funcționează ca instrument de punere în context a cercetărilor de piață implementate pentru partenerii din portofoliul companiei.

El are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp. Astfel, toate studiile pornesc de la înțelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici.

Brandurile învață cum trebuie să comunice cu publicul-țintă, pornind de la emoțiile și motivațiile dominante din societatea româneasca din acea perioada.

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview).

Studiul este reprezentativ național urban, completat de 1.010 respondenți (în lunile aprilie, respectiv mai) și marja de eroare este de +/-3%.

Recomandarea video

Mediafax
Un șofer din București a lovit un copac și două ambulanțe SMURD
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Povestea celui mai bogat sat din Ucraina, aflat la graniţa cu România. Paradoxul castelelor din Nyzhnia Apșa
Mediafax
AEP: Peste 2.2 milioane de alegători înscriși pentru alegerile locale parțiale de duminică
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Astronomii descoperă că o forță misterioasă influențează piticele albe