Prima pagină » Diverse » Un zbor de rutină, transformat într-un DEZASTRU pentru aviația civilă. Anchetatorii s-au îngrozit, când au aflat cauza accidentului cu sute de morți

Un zbor de rutină, transformat într-un DEZASTRU pentru aviația civilă. Anchetatorii s-au îngrozit, când au aflat cauza accidentului cu sute de morți

Un zbor de rutină, transformat într-un DEZASTRU pentru aviația civilă. Anchetatorii s-au îngrozit, când au aflat cauza accidentului cu sute de morți
Rămășițele aeronavei China Airlines

Un dezastru aviatic a șocat lumea, pe 25 mai 2002. În dimineața acelei zile, un Boeing 747-209B, al companiei China Airlines, s-a dezintegrat în aer la scurt timp după decolare, iar fragmente din aparatul de zbor s-au împrăștiat pe o suprafață de peste 20 de kilometri pătrați, potrivit EVZ.ro.

Aeronava, la bordul căreia se aflau aflau 206 pasageri și 19 membri ai echipajului, majoritatea fiind cetățeni taiwanez, efectua un zbor obișnuit de la Taipei la Hong Kong.

Zborul China Airlines 611 nu a prezentat probleme vizibile înainte de plecarea de pe Aeroportul Internațional Taoyuan din Taipei, piloții nu au raportat nicio defecțiune, iar condițiile meteorologice erau favorabile.

După decolare, echipajul a stabilit contactul cu controlul traficului aerian și a început urcarea spre altitudinea de croazieră de peste 10.000 de metri.

Totul părea normal, dar apoi, brusc, fără avertismente sau apeluri de urgență, aeronava s-a dezintegrat brusc în aer, iar rămășițele au căzut în Marea Chinei de Est. Cei 225 de pasageri nu au avut nicio șansă de supraviețuire.

Controlorii de trafic aerian au pierdut contactul cu avionul la ora 15:33 și, inițial, s-a crezut că este o problemă de comunicație, dar foarte curând au apărut rapoarte despre fragmente căzute din cer.

Căutările au confirmat cel mai negru coșmar. Un nou dezastru aviatic afectase aviația comercială, punând sub semnul întrebării siguranța operațiunilor de întreținere.

Ancheta oficială, începută imediat după prăbușire, a scos la iveală probleme grave, potrivit sursei citate. Acest accident aviatic nu a fost cauzat de condițiile meteorologice sau de o eroare umană în timpul zborului, ci de o greșeală de întreținere din trecut.

Experții au analizat rămășițele și au descoperit o problemă structurală gravă. Se pare că fuselajul avionului cedase din cauza unei reparații defectuoase efectuate cu peste douăzeci de ani înainte.

În 1980, același avion fusese implicat într-un incident pe Aeroportul Internațional Kai Tak din Hong Kong. La aterizare, coada aeronavei lovise pista, provocând daune semnificative.

Dar, în loc să fie înlocuită întreaga secțiune afectată, tehnicienii au ales să facă o reparație locală, care nu respecta pe deplin standardele impuse de producător.

Fisura formată în urma impactului din 1980 a rămas ascunsă timp de decenii. Și, zbor după zbor, presurizarea și depresurizarea avionului au făcut ca fisura să se extindă treptat.

În cele din urmă, structura fuselajului nu a mai putut rezista și la peste 10.000 de metri altitudine. avionul s-a rupt în mai multe bucăți, confirmând că tragedia fusese doar o chestiune de timp.

Echipele de investigație au recuperat rămășițele avionului și au analizat în detaliu fiecare componentă, iar datele din cutia neagră nu au oferit indicii despre o eroare a echipajului.

Nu existau semne de explozie sau atac terorist, iar experții au concluzionat rapid că acest dezastru aviatic fusese provocat de o defecțiune structurală.

Examinarea fragmentelor a arătat că fisura fuselajului fusese acoperită cu un panou suplimentar în timpul reparației din 1980. Tocmai acest lucru a făcut ca fisura să nu fie vizibilă la inspecțiile obișnuite.

În loc să fie identificată și reparată corespunzător, problema a fost ascunsă sub un strat de metal. După 22 de ani, slăbiciunea fuselajului a dus la un accident aviatic fără precedent pentru China Airlines.

Sursa foto: Bureau of Aircraft Accidents Archives

Recomandarea video

Mediafax
O japoneză s-a „căsătorit” cu un personaj AI creat cu ChatGPT
Digi24
Vladimir Putin a fost scos din sărite de întrebările unui jurnalist de la BBC: „Ce prostie”
Cancan.ro
Ce boală are Dan Petrescu, de fapt? Motivul real pentru care s-a topit pe picioare
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Astrolog, la Interviurile Adevărul: 2026 ar putea aduce schimbări de Guvern în România. „Va fi un an al revoltelor. Se cere vărsare de sânge”
Mediafax
Temperaturi mai scăzute și precipitații ușor excedentare în mai multe regiuni ale țării în următoarele patru săptămâni
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Reacția Turciei după ce forțele sale aeriene au doborât o dronă care a încălcat spațiul aerian
Cancan.ro
Meteorologii Accuweather, anunț de ultimă oră: Pe ce dată vine iarna în București, de fapt
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Prima întâlnire cu extratereștrii! Un astronom dezvăluie totul
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
O descoperire despre modul în care dinozaurii își creșteau puii schimbă tot ce știam până acum