ANAF și CFR Marfă vor prelua datorii CFR SA în valoare de peste 162 de milioane de euro

ANAF și CFR Marfă vor prelua datorii CFR SA în valoare de peste 162 de milioane de euro
Publicat: 09/04/2013, 14:58
Actualizat: 30/07/2014, 15:31

ANAF va prelua un debit restant, în cuantum de 119 milioane lei, pe care CFR SA îl înregistrează la AVAS, iar ulterior CFR Marfă va prelua o datorie de 605,9 milioane lei pe care CFR SA o are la ANAF, scăzută din sumele datorate de transportatorul de marfă administratorului rețelei feroviare, scrie Mediafax.

Astfel, CFR SA va fi scutită de la plata unor datorii totale în valoare de circa 725 de milioane de lei, echivalentul a 162,8 milioane de euro, la un curs mediu de 4,45 lei/euro.

Prevederile sunt incluse într-un proiect de ordonanță de urgență pentru reglementarea unor măsuri financiar fiscale, elaborat de Ministerul Transporturilor.

„Având în vedere că reducerea arieratelor către bugetul general consolidat este una dintre țintele convenite prin Scrisoarea de intenție și Memorandumul tehnic de înțelegere din Aranjamentul Stand-by de tip preventiv dintre România și Fondul Monetar Internațional, pentru asigurarea încadrării în acest obiectiv este necesară promovarea măsurilor propuse prin prezentul act normativ. Neîncadrarea în ținta de reducere a arieratelor convenită cu acesta ar avea drept consecință derularea cu dificultate a Aranjamentului Stand-by”, se spune în nota de fundamentare a proiectului.

Caracterul de urgență este justificat de necesitatea adoptării acestei măsuri în vederea stingerii creanțelor către bugetul de stat, atenuând astfel și impactul social al proceselor de restructurare și reorganizare a societăților comerciale, arată autorii documentului.

Intrarea în vigoare a acestui act normativ va conduce la diminuarea datoriilor CFR Marfă către CFR SA și ale CFR SA către Agenția Națională de Administrare Fiscală, potrivit notei de fundamentare.

Sursele guvernamentale au declarat vineri agenției MEDIAFAX că CFR Marfă va prelua datorii bugetare de 606 milioane lei de la CFR SA, prin compensarea unei părți din sumele pe care operatorul feroviar de marfă le are la compania de infrastructură, iar creanțele bugetare vor fi convertite în acțiuni, astfel că veniturile din privatizarea transportatorului feroviar de marfă vor intra la buget.

„Va fi o ordonanță de urgență prin care CFR Marfă va prelua datoria de 606 milioane lei pe care CFR Infrastructură (CFR SA, n.r.) o are la ANAF. Prin această operațiune, ANAF va descărca pe CFR Infrastructură de creanță, iar CFR Marfă își va stinge parțial datoria pe care o are la CFR Infrastructură. În pasul al doilea, statul va putea transforma datoriile preluate în acțiuni, în vederea privatizării. Prin această procedură se scad semnificativ și arieratele companiilor de stat monitorizate de FMI, și se completează și veniturile bugetare”, au afirmat sursele.

Potrivit strategiei de privatizare a CFR Marfă, aprobată de Guvern în luna februarie, CFR Marfă înregistra datorii totale de 1,8 miliarde lei, dintre care circa 600 milioane lei la buget și 600 milioane lei către CFR Infrastructură, restul reprezentând penalități de întârziere și restanțe către furnizori privați.

Anunțul de privatizare publicat vineri de Ministerul Transporturilor stabilește că licitația pentru pachetul de 51% din acțiunile CFR Marfă va porni de la un preț de 798,05 milioane lei (180 milioane de euro), iar câștigătorul va fi stabilit la jumătatea lunii iunie.

Potrivit ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, evaluarea companiei a avut în vedere transformarea în acțiuni a tuturor datoriile pe care compania le are la stat, până la privatizare.

El a adăugat că datoriile CFR Marfă se ridică la 1,5 miliarde lei, iar Comisia Europeană consideră transformarea obligațiilor financiare în acțiuni ajutor de stat, care nu este permis decât în contextul privatizării.

CFR SA a anunțat, luni, că în urma efectuării plăților pentru contribuțiile obligatorii către bugetul consolidat, și-a redus datoriile cu 13% în primul trimestru, de la 620 milioane lei la 540 milioane lei.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O femeie și-a reclamat soțul pentru ce a forțat-o să facă în dormitor. Dar un...
Ce a pățit acest pensionar italian de 79 de ani, după ce s-a cuplat cu...
FOTO. Ce transformare pentru femeia care l-a înnebunit pe Gigi Becali! A făcut avere din...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Ucis pentru că a refuzat să fie evacuat din calea „orașului viitorului”. Sate întregi au...
Anunțul făcut de Nicolae Bacalbașa despre Florin Piersic. Ce se întâmplă acum cu actorul: 'O...
Experții au dat verdictul: care sunt momentele ideale pentru o partidă de AMOR. Așa veți...
Urmează 48 de ore critice pentru Florin Piersic. Medic: "Depinde şi de sistemul imunitar, depinde...
Cine e, de fapt, soția lui Florin Piersic
Ce a făcut Sorinel Copilul de Aur cu primii lui bani din cântări: „A cumpărat...
Ce bust, ce posterioare! Divele sunt bine tare din cap până în picioare
Cât costă Dacia Logan în 2024? Mai este o mașină LOW COST?
Raportul lui Blinken este aşteptat să critice Israelul şi nu ar încălca termenii referitori la...
A fost găsit LOCUL de VECI al unui MARE filosof! „Era chiar sub nasul tuturor”
Este interzis pentru cei care stau la parter. Decizie pentru proprietarii de apartamente
Ce a putut să găsească Mihai Morar într-o casă abandonată din Maramureș. A publicat imaginile...
Când vine vara în România! Anunțul ANM
Cum a aflat Monica Tatoiu recent că mai are frați de pe urma tatălui: „I-a...
Ce tematică deosebită au ales Oana Mosneagu și Vlad Gherman pentru nunta lor: "Suntem absolut...
BANCUL ZILEI. Bulă: - M-am învățat minte... de azi nu mai conduc cu viteză. Ștrulă:...
Ce se întâmplă pe piaţa medicamentelor din România?