Prima pagină » Economic » Guvernul vrea să reducă suma garanției și taxei de participare la licitația CFR Marfă, ca la Oltchim

Guvernul vrea să reducă suma garanției și taxei de participare la licitația CFR Marfă, ca la Oltchim

Guvernul vrea să reducă suma garanției și taxei de participare la licitația CFR Marfă, ca la Oltchim
Guvernul va relaxa semnificativ condițiile impuse eventualilor investitori la CFR Marfă legate de cuantumul garanției și al taxei de participare la licitația de privatizare, cum a procedat și în cazul Oltchim, solicitând în același timp dovezi privind experiența în domeniu și resursele financiare.

Guvernul va relaxa semnificativ condițiile impuse eventualilor investitori la CFR Marfă legate de cuantumul garanției și al taxei de participare la licitația de privatizare, cum a procedat și în cazul Oltchim, solicitând în același timp dovezi privind experiența în domeniu și resursele financiare.

Condițiile legate de cuantumul garanției și al taxei de participare percepute la licitația de privatizare a CFR Marfă au fost introduse într-un nou proiect al strategiei de vânzare a companiei, datat 24 septembrie, care diferă substanțial de forma lansată în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor la 11 septembrie, în ceea ce privește cele două condiții.

Guvernul intenționează să vândă prin licitație cu strigare un pachet de acțiuni reprezentând 100% din capitalul social al CFR Marfă, precum și pachetul care va fi deținut de stat în urma conversiei datoriilor societății în acțiuni și cel rezultat în urma compensării datoriilor CFR Marfă către CFR S.A.

În proiectul de strategie aflat încă pe site-ul ministerului de resort este prevăzut că garanția de participare la licitație care va fi impusă investitorilor interesați va reprezenta 20 % din valoarea nominală a pachetului de acțiuni scos la vânzare (52,7 milioane lei), iar taxa de participare la licitație pentru fiecare investitor/grup de investitori se va ridica la 5% (13,1 milioane lei, respectiv 2,9 milioane euro) din valoarea nominală a pachetului de acțiuni. Valoarea nominală a întregului pachet de acțiuni deținut de stat la CFR Marfă și oferit spre vânzare se cifrează la 263,9 milioane lei.

Aceste condiții au fost însă modificate în scădere drastică, iar noul proiect al strategiei de privatizare a CFR Marfă, obținut de MEDIAFAX, impune o garanție de participare cuprinsă între 3% și 20% din valoarea nominală a pachetului de acțiuni și o taxă de participare în sumă fixă de doar 20.000 euro.

O procedură similară a fost efectuată de Guvern și în cazul licitației pentru Oltchim, unde cuantumul garanției de participare a fost redus în două săptămâni de la 34,4 milioane lei, valoare similară capitalului social, la 564.303 lei, iar taxa de participare la licitație a fost fixată la doar 5.456 lei.

Pentru a fi admis la licitația CFR Marfă, investitorul va fi obligat să prezinte dovada că deține resursele financiare și organizatorice necesare pentru a-și îndeplini obligațiile individuale pe parcursul procesului de privatizare și postprivatizare.

Stadiul privatizării CFR Marfă a fost analizat în ședința de săptămâna trecută a Guvernului, la final anunțându-se că proiectul hotărârii de aprobare a strategiei se află încă în proces de avizare și urmează să fie transmis în final, după analizarea eventualelor observații, și Ministerului Justiției, „în formă refăcută”.

Inițial, ministrul de resort anunțase că strategia de privatizare a CFR Marfă va fi aprobată în ședința Guvernului din 26 septembrie.

Ministerul a anunțat că își asumă privatizarea CFR Marfă până în luna decembrie, obiectiv care va fi atins și în cazul celui mai pesimist scenariu.

Dan Diaconescu a câștigat licitația pentru preluarea a 54,8% din acțiunile Oltchim, după ce a oferit 203 milioane de lei, cel mai mare preț, pentru titlurile deținute de stat, până la această dată contractul nefiind însă semnat.

Diaconescu a declarat că este interesat și de preluarea CFR Marfă și a altor companii de stat.

Reprezentanții Ministerului Transporturilor au declarat însă că Dan Diaconescu nu va putea participa la privatizarea CFR Marfă, ca persoană fizică, ci doar asociat cu firme sau fonduri de investiții, care să îndeplinească criteriile impuse de Ministerul Transporturilor referitoare la capacitatea financiară sau operațională.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Un șofer din București a lovit un copac și două ambulanțe SMURD
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Povestea celui mai bogat sat din Ucraina, aflat la graniţa cu România. Paradoxul castelelor din Nyzhnia Apșa
Mediafax
AEP: Peste 2.2 milioane de alegători înscriși pentru alegerile locale parțiale de duminică
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Astronomii descoperă că o forță misterioasă influențează piticele albe