Presa ungară: Daimler evaluează costurile unei fabrici în România, după amânarea extinderii în Ungaria

Presa ungară: Daimler evaluează costurile unei fabrici în România, după amânarea extinderii în Ungaria
Publicat: 03/06/2013, 19:22
Actualizat: 06/02/2016, 20:49

Grupul Daimler, producătorul Mercedes, a făcut mai multe studii privind construcția și cheltuielile cu logistica pe care le-ar presupune deschiderea unei fabrici de autoturisme în România, după ce ar fi amânat dublarea capacității la uzina de la Kecskemét, Ungaria, scrie presa ungară, citând surse.

„Se pare ca la sediul central al companiei s-au facut și studii referitoare la construcția, respectiv cheltuielile cu logistica în România”, a declarat o sursă pentru portalul ungar Index.

Decizia de a amâna cu unul sau mai mulți ani extinderea fabricii din Ungaria ar fi fost determinată de politicile economice imprevizibile și agresive față de multinaționale ale gvernului de la Budapesta, condus de Viktor Orban. Un purtător de cuvânt al Daimler a declarat cotidianului Portfolio că grupul german nu a luat nicio decizie privind capacitatea fabricii din Ungaria.

Fabrica grupului german Daimler de la Kecskemét are în prezent o capacitate anuală de 150.000 de unități, scrie cotidianul Portfolio.
Grupul produce la Kecskemét modelul Mercedes-Benz B-Class, iar din ianuarie 2013 a început să fabrice și noul CLA compact Coupé cu patru uși, prima serie de modele planificată a fi produsă exclusiv în Ungaria, potrivit site-ului Daimler.

Producătorul german a ales în 2008 Ungaria pentru noua fabrică Mercedez-Benz, în condițiile în care pe lista posibilelor amplasamente din Europa de Est s-au aflat și România și Polonia.

Deși grupul este mulțumit de fabrica profitabilă din Ungaria, acesta va amâna investiția de la Kecskemét din cauza incertitudinilor privind politicile economice ale Ungariei, a declarat o sursă pentru portalul Index. Compania a analizat costurile de construcție și logistice ale unui site de producție în România, a spus sursa citată de Index.

O altă sursă a declarat, tot pentru Index, că politica guvernului ungar nu are nicio legătură cu decizia amânării și că aceasta ar fi fost determinată de situația dificilă a industriei auto europene și de declinul cererii.

Daimler a negat informațiile apărute în presa ungară privind planurile legate de creșterea capacității fabricii de la Kecskemét.

„Negăm speculațiile apărute în presă că extinderea fabricii Mercedes-Benz din Kecskemét a fost planificată pentru 2013 și a fost acum amânată. Daimler a confirmat la inaugurarea fabricii în martie 2012 că există potențial pentru o extindere la Kecskemét. Totuși, nu a fost luată nicio decizie în acest sens, astfel că nu există nici o amânare”, a declarat un purtător de cuvânt al grupului german.

Construcția noii linii de producție a fabricii ar fi trebuit să înceapă în 2013, urmând ca aceasta să devină operațională în 2015, a scris presa ungară. Proiectul ar beneficia probabil și de ajutor din partea guvernului de la Budapesta, notează Portfolio.

Guvernul ungar, condus de premierul Viktor Orban, a introdus în ultimii ani o serie de taxe asupra companiilor din mai multe sectoare economice, pentru a consolida finanțele statului. Industria auto nu a fost vizată, însă taxele, care au afectat inclusiv companii germane active în alte domenii, și retorica agresivă a executivului la adresa multinaționalelor au afectat încrederea investitorilor străini în politicile economice ale Budapestei.

Daimler a anunțat, la sfârșitul lunii aprilie, că va investi peste 300 milioane euro în România pentru extinderea producției de cutii de viteze, destinate Mercedes-Benz, la subsidiara locală Star Transmission din Sebeș, județul Alba.

Star Transmission a fost înființată în anul 2001 și are 800 de angajați la capacitățile de producție din localitățile Cugir și Sebeș (județul Alba), unde produc componente pentru motoarele și cutiile de viteze destinate Mercedes-Benz, atât pentru modele actuale cât și pentru modele mai vechi, asigurând disponibilitatea pieselor de schimb.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Cine a ucis-o pe Karen în 1966? Misterul a fost elucidat abia acum, iar descoperirea...
De necrezut! Pe ce dată pică Paștele în 2025? Se întâmplă asta o dată la...
FOTO. Cât de frumoasă e noua iubită cu care s-a cuplat la câteva zile după...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Unei femei i s-a cerut să se târască și să mugească la interviul pentru job....
Fiartă pe 700.000 de euro! Ce a putut să facă Bianca Drăgușanu, de mână cu...
ȘOCANT: ce conținea peștele macrou care i-a adus moartea fetiței de 4 ani din Călărași
Mesaje de Paște 2024. Urări calde și felicitări pentru cei dragi
Ce conținea peștele mâncat de fetița de 4 ani și bunica ei, decedate după ziua...
Program Metrorex și STB de Paște 2024. Cum vor circula mijloacele de transport în Capitală,...
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
La cât timp se face verificarea uleiului? Un detaliu foarte important
China a lansat o sondă pentru a colecta eşantioane de pe faţa ascunsă a Lunii
SURPRIZĂ de PAȘTE: o frumoasă PLOAIE de METEORI!
Credincioșii au primit INTERZIS. Anunț pentru români în noaptea de Înviere
Încă trei zile libere pentru bugetari, după minivacanța de 1 Mai și Paști
Rezultatele tragerilor speciale Loto de Paști. Numerele câștigătoare de la 6/49, Joker, 5/40, Noroc, Super...
Georgiana Lobonț a izbucnit în plâns! "Bebelușii mei..."
Gabriela Cristea, mesaj pentru cei care nu vor primi cozonacii săi de Paște. Care este...
Ce a declarat Florin Piersic de pe patul de spital: "Asta e cel mai important"
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
Victoria, Regina cu cei mai mulți copii