Ambasadorul SUA critică „legea Dragnea”: „Ne opunem legilor care interzic exprimarea ofensatoare cu prețul libertății de exprimare”

Ambasadorul SUA critică „legea Dragnea: „Ne opunem legilor care interzic exprimarea ofensatoare cu prețul libertății de exprimare
Publicat: 15/02/2016, 12:19
Actualizat: 12/10/2016, 11:30

„Referitor la proiectul legislativ cu titlul ‘Proiect de Lege privind promovarea demnității umane și toleranței față de diferențele de grup’, politica Guvernului Statelor Unite ale Americii este clară. Protejarea libertății de exprimare, chiar și în cazurile în care exprimarea aleasă ofensează, este un aspect fundamental al unei societăți democratice sănătoase”, își începe argumentarea ambasadorul SUA la București.

Acesta arată că politicile anti-discriminare sunt de mare interes și în America, însă statul condamnă legile care, practic, instigă la cenzură. În declarația de presă este citată și o afirmație a președintelui Barack Obama care susține că cea mai bună soluție împotriva discursului provocator este dialogul, care prin înțelegere și respect, luptă împotriva fanatismului.

„Condamnăm discriminarea și ura, dar, în același timp, ne opunem legilor care interzic exprimarea ofensatoare cu prețul libertății de exprimare. Așa cum a declarat președintele Obama: ‘Cea mai puternică armă împotriva discursului instigator la ură nu este reprimarea, ci libertatea de exprimare, voci ale toleranței care se ridică împreună împotriva bigotismului…”, încheie Hans Klemm.

Legea inițiată de Liviu Dragnea prevede că în cadrul Consiliului Național pentru Combarerea Discriminării se va înființa Departamentul pentru Promovarea Demnității Umane și Toleranței care va avea rol de prevenire și sancționare a defăimării sociale, definită ca „fapta sau afirmația prin care o persoană este pusă în situație de inferioritate pe temeiul apartenenței sale la un grup social”.

Deputații juriști au decis ca sancțiunile aplicate de acest Departament să fie cele prevăzute în Ordonanța Guvernului 137/2000, adoptând un amendament depus chiar de Liviu Dragnea. „ (1) Contravențiile prevăzute la art. 2 alin. (2), (4), (5) si (7), art. 6-9, art. 10, art. 11 alin. (1), (3) și (6), art. 12, 13, 14 și 15 se sancționează cu amendă de la 1.000 lei la 30.000 lei, dacă discriminarea vizează o persoană fizică, respectiv cu amenda de la 2.000 lei la 100.000 lei, dacă discriminarea vizează un grup de persoane sau o comunitate”, se arată la Articolul 26 al Ordonanței de Guvern menționate.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Niște români s-au instalat confortabil în casa unei spaniole plecate la copii, în Canada, și...
Împăcarea anului la înmormântarea lui Costel Corduneanu! Ce jurământ i-au făcut Adrian și Petronel Corduneanu...