Comarnic-Brașov, repusă pe tapet. CNADNR reia licitația pentru 10 kilometri din autostrada spre munte

Comarnic-Brașov, repusă pe tapet. CNADNR reia licitația pentru 10 kilometri din autostrada spre munte
Publicat: 16/07/2015, 12:48

CNADNR a publicat în sistemul electronic de achiziții publice un anunț de licitație deschisă pentru proiectarea și execuția a două segmente din autostrada Comarnic-Brașov (53 de kilometri).

Cele două segmente au în total 10 kilometri, iar suma totală pentru investiție estimată de CNADNR este de circa 400 de milioane de lei, echivalentul a 90 de milioane de euro.

Mai exact este vorba de lotul 1, de 4 kilometri, între Comarnic și Predeal și lotul 2, de 6,3 kilometri, între Predeal și Cristian, plus un drum de legătură.

Durata contractului aferentă celor două loturi este de 72 luni din care 24 luni perioada de proiectare și execuție și 48 luni perioada de garanție a lucrărilor, finanțarea proiectului urmând a fi realizată din fonduri de la bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite, potrivit companiei de autostrăzi.

Termenul limită de depunere a ofertelor este 2 septembrie, ofertele urmând să fie deschise în aceeași zi.

Procedura pentru atribuirea concesiunii pentru construcția autostrăzii Comarnic-Brașov a fost anulată în iunie, fiind cel de-al treilea eșec al autorităților de a demara construcția autostrăzii spre munte.

Motivele anulării contractului de concesiune

În iunie CNADNR a precizat motivele pentru care a denunțat înțelegerea cu asocierea Vinci – Strabag – Aktor pentru construirea prin concesiune a autostrăzii Comarnic-Brașov. Cei 53 de kilometri ar fi costat 8,5 miliarde de euro, bani necesari pentru constructia, intreținerea și operarea autostrăzii pe 26 de ani.

Depășirea țintei de deficit bugetar. CNADNR arăta în iunie că, având în vedere costul semnificativ al proiectului, dacă ar fi încheiat contractul de concesiune cu ofertantul declarat câștigător, acest lucru ar fi putut duce la nerespectarea angajamentelor pe care România le-a încheiat cu CE, FMI, Banca Mondială în privința țintei de deficit bugetar și a datoriei publice.

Asocierea Vinci-Strabag-Aktor nu a reușit implicarea BEI, BERD IFC în finanțarea proiectului. Compania de drumuri menționa în iunie că unul dintre motivele anulării contractului este că ofertantul declarat câștigător – asocierea Vinci-Strabag-Aktor – nu a reușit să obțină implicarea instituțiilor financiare internaționale – BEI, BERD, IFC – în finanțarea proiectului de concesiune.

„Pe de altă parte, în ipoteza unei finanțări acordate exclusiv de finanțatori privați, costurile de finanțare pentru realizarea proiectului ar crește”, arăta CNADNR, într-un comunicat, în luna iunie.

Finanțele au refuzat emiterea unei scrisori de susținere a proiectului. Ministerul Finanțelor Publice a refuzat să emită o scrisoare de susținere a proiectului și al suportării costurilor aferente contractului de concesiune din bugetul de stat în condițiile unei clasificări „onGovernment balance sheet” a proiectului, date fiind riscurile cu privire la depășirea țintei de deficit bugetar stabilită și calificarea scrisorii de susținere ca o garanție de stat, potrivit CNADNR.

Ofertantul câștigător a solicitat modificări de clauze contractuale. Mai mult, după desemnarea ofertantului câștigător, acesta, alături de potențialii finanțatori privați, au solicitat unele modificări ale unor clauze ale contractului de concesiune. „Acceptarea acestor solicitări ar fi însemnat chiar modificarea procedurii de atribuire și a condițiilor care au stat la baza depunerii ofertelor”, informează CNADNR.

Reacția negativă a publicului. Un alt motiv invocat atunci de CNADNR a fost „prezentarea publică a proiectului, care a generat o puternică reacție negativă, mai ales în privința costurilor prezentate”.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O regină a frumuseții a fost găsită de mafioți după ce a dezvăluit pe Instagram...
Îl recunoşti? Da, e chiar EL! Suferinţa şi-a pus amprenta pe chipul său
Soția fotbalistului s-a urcat beată la volan și a făcut praf un Ferrari Portofino de...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Un român a vrut să fure bani dintr-un bancomat din Italia și a rămas fără...
Ce a putut să scrie o tânără din Gorj pe salata boeuf, de Paşte? Au...
Meniu de Paște al Nadiei Comăneci. Ce nu lipsește niciodată de pe masa de sărbătoare:...
Cine este poliţistul mort în accidentul de motocicletă din Galaţi. Deviza în viață a lui...
Ce conținea peștele mâncat de fetița de 4 ani și bunica ei, decedate după ziua...
Cum arată și cât costă casa lui Nea Florică, celebru pentru replica „Mi-a dat pachet”!...
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
La cât timp se face verificarea uleiului? Un detaliu foarte important
Macron îl îndeamnă pe Netanyahu să ajungă la un acord de armistiţiu cu Hamas
Omul care A INVENTAT cea mai folosită armă din lume! „Era NEBUN, dar...
Mașinile mai vechi de 15 ani sunt interzise. Test obligatoriu de la 1 iunie 2024
Bela Urasi, milionarul care își afișează banii pe patru roți. Ce bolizi are siguraticul om...
Aceste zodii vor avea parte de iubire adevărată în săptămâna 6-11 mai 2024. Ce surprize...
Georgiana Lobonț a izbucnit în plâns! "Bebelușii mei..."
Roberta și Julia își aruncă săgeți în Casa Iubirii! Patrick, pe post de arbitru: „Diferența...
Carmen Tănase, la un pas de a rămâne paralizată. Ce diagnostic crunt i-au pus medicii
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
Turnul Eiffel împlineşte astăzi 135 de ani