Prima pagină » IT&C » Câți români din mediul urban utilizează televizoare inteligente

Câți români din mediul urban utilizează televizoare inteligente

Câți români din mediul urban utilizează televizoare inteligente
Aproape 20% dintre românii din mediul urban au auzit de televizoarele inteligente și le utilizează deja, în timp ce 70% dintre adolescenții cu vârste între 15 și 17 ani și-ar dori un smart TV, potrivit unui studiu al companiei GfK România privind utilizarea noilor tehnologii digitale.

Televizoarele inteligente sunt cele mai cunoscute și au cel mai mare grad de adopție.

Următoarele clasate, serviciile de stocare în cloud sunt utilizate de aproape 10% dintre românii din mediul urban, dar procentul crește la 25% pentru cei între 18 și 24 de ani.

Pe locul al treilea în top se situează plățile realizate de pe mobil, însă doar aproximativ 1 din 20 de români din mediul urban realizează plăți „în mișcare”, însă de trei ori mai mulți și-ar dori să o facă. Utilizatorii se dublează în rândul tinerilor între 18 și 24 de ani.

Rezistența cea mai mare în utilizare este întâlnită tot în rândul plăților de pe mobil (18%), dar și în rândul autentificării biometrice (18%). Puțin peste două procente au folosit până în prezent acest tip de autentificare, în vreme ce 14% ar folosi-o, iar aproape două treimi nici nu au auzit de ea.

După smart TV, produsul care se bucură de cea mai mare popularitate în perioada aceasta este smartwatch. În rândul utilizatorilor de internet din mediul urban, gradul de utilizare pentru ceasurile inteligente este sub 2%. Totuși, 34% dintre cei chestionați și-ar dori un astfel de dispozitiv.

„Ceasurile inteligente și accesoriile pentru fitness și sport au crescut în importanță în România în utlimele luni, drept urmare începând din aprilie 2015 am început monitorizarea vânzărilor lor lunar în panelul nostru de retail. Desigur, piața este încă la început și există potențial de dezvoltare pe toate canalele de vânzare”, a declarat Ileana Tîlvan, Head of Digital, Retail and Technology Client Service.

Studiul a fost realizat de GfK România pe un eșantion de 573 de respondenți din mediul urban, cu vârsta de peste 15 ani, în perioada 27 aprilie – 15 mai. Metoda folosită este cea a interviurilor față în față și are o marjă de eroare de +/-3%.

GfK România este prezentă pe piața din România de peste 14 ani. Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro. Activitățile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices și Consumer Experiences.

Recomandarea video

Mediafax
Marele pierzător al acestor alegeri
Digi24
George Simion: „Democrația a fost călcată în picioare”. Reacția liderului AUR după închiderea urnelor
Cancan.ro
Moartea Rodicăi Stănoiu, învăluită în mister! Semnul care a stârnit îngrijorare în rândul celor care o cunosc
Prosport.ro
FOTO. Parcă sunt surori! Cum arată mama Jaquelinei Cristian, jucătoarea română care a încasat peste 1 milion de dolari în 2025
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
EXIT-POLL Alegeri Primăria București 2025. CURS: Ciucu 32,7% Băluță 26,3% Alexandrescu 20,2% Drulă 12,8%. INSCOP: Ciucu: 31,7%, Băluță 26,1%, Alexandrescu 21,1%
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rezultate oficiale alegeri București 2025. Ciprian Ciucu și Anca Alexandrescu conduc la numărul de voturi
Cancan.ro
Motivul real pentru care Mirabela Grădinaru nu a votat. Răspunsul BIZAR oferit de Nicușor Dan
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Cel mai bătrân STRĂMOȘ al RECHINILOR înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Efectul surprinzător al gazului ilariant împotriva depresiei severe