Prima pagină » Sănătate » E dovedit: Renunțarea la alcool îți îmbunătățește starea mentală

E dovedit: Renunțarea la alcool îți îmbunătățește starea mentală

E dovedit: Renunțarea la alcool îți îmbunătățește starea mentală
Un nou studiu publicat în CMAJ a analizat date obținute de la aproape 10.400 de participanți din Hong Kong și peste 31.000 de participanți din Statele Unite ale Americii.

Rezultatele studiului au dezvăluit faptul că bărbații și femeile care au fost abstinenți în privința alcoolului de-a lungul întregii vieții au raportat cel mai ridicat nivel al sănătății mentale iar persoanele care îl consumau cu moderație au dezvăluit că starea mentală li s-a înmbunătățit după ce au renunțat la el.

„Studiul nostru reprezintă o dovadă care sugerează că recomandarea consumului moderat de alcool este una benefică pentru o dietă sănătoasă”, a declarat co-autorul studiului, Michael Ni, asistent profesor la Universitatea din Hong Kong.

„Renunțarea la alcool, chiar și atunci când e consumat moderat, reprezintă un factor favorizant în îmbunătățirea stării de sănătate atât în rândul chinezilor, cât și în rândul americanilor”, a continuat acesta.

Studiul nu a inclus și persoanele care consumau alcool în exces, ci persoane care consumau în mod moderat: în medie, 14 băuturi pe săptămână, în cazul bărbaților, și 7 băuturi pe săptămână, în cazul femeilor.

Femeile care au renunțat la consumul de alcool au arătat îmbunătățire mai mare a stării mentale comparativ cu persoanele care au fost abstinente întreaga viață, însă în cazul bărbaților nu a fost descoperit acest lucru.  

Foto: Pixabay

 
Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
România este în prima linie de apărare a graniței Uniunii Europene, spune ministrul Radu Miruță
Digi24
Mesaje de „La mulți ani” pentru Sfânta Maria 2026: Urări pe care să le trimiți sărbătoriților pe 15 august
Cancan.ro
Soțul Annei a ieșit la lumină! A ținut pasul cu pretențiile Julietei de pe Transfăgărășan până i-a ieșit fum din portofel
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Cum au reușit 24 de iepuri să cucerească un întreg continent și să provoace dezastre. „Invazia începută în 1859 continuă și astăzi”
Mediafax
Pagube uriașe după un cutremur puternic în Granada, resimțit în mai multe regiuni din Spania
Click
Destinul trist al Andei Călugăreanu: respinsă de 9 ori la Teatru și părăsită de soț pentru o altă artistă. 34 de ani de la moartea ei
Digi24
Cum a pregătit Rusia „trupe de șoc” care să creeze haos în Rep. Moldova: Un plan pus la cale din „Silicon Valley”-ul Kremlinului
Cancan.ro
Aceste pensii cresc cu 210 lei, de la 1 ianuarie 2027. Care sunt pensionarii din România care se vor bucura de această majorare
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Legumele din întreaga lume dispar. Iată cum ne afectează, fără să știm, alimentația
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare