Prima pagină » Știri externe » Consiliul UE confirmă noi STANDARDE de POLUARE pentru camioane și autocare, după ce Germania a renunțat la obiecții

Consiliul UE confirmă noi STANDARDE de POLUARE pentru camioane și autocare, după ce Germania a renunțat la obiecții

Consiliul UE confirmă noi STANDARDE de POLUARE pentru camioane și autocare, după ce Germania a renunțat la obiecții

Ambasadorii statelor din cadrul Uniunii Europene au confirmat, vineri, un acord preliminar în sensul reducerii emisiilor poluante generate de camioane și autocare, anunță Președinția belgiană a Consiliului UE.

”Astăzi, ambasadorii UE au confirmat un acord provizoriu în sensul diminuării emisiilor de dioxid de carbon generate de camioane și autocare / autobuze, așa-numitele Vehicule de Gabarit Mare (HDV). Obiectivul este reducerea și mai mult a emisiilor de dioxid de carbon în sectorul transporturilor rutiere și introducerea unor noi ținte pentru anii 2030, 2035 și 2040”, anunță Președinția belgiană a Consiliului Uniunii Europene.

Conform unor surse citate de publicația Frankfurter Allgemeine Zeitung, votul a fost posibil doar după retragerea obiecțiilor Guvernului Germaniei.

Volker Wissing, ministrul german al Transporturilor, a declarat că Berlinul a reușit obținerea unor facilități pentru dezvoltarea de motoare pentru vehicule de mare tonaj pe bază de combustibili sintetici.

”Primirea acestor facilități ne-a permis să votăm proiectul în final”, a explicat Volker Wissing.

Inițial, Partidul Liber-Democrat (FDP, liberal), care face parte din coaliția guvernamentală din Germania, exprimase obiecții privind înăsprirea standardelor ecologice pentru camioane și autocare. Proiectul UE prevede reducerea cu 90% până în anul 2040 a emisiilor de dioxid de carbon generate de vehiculele de mare tonaj.

În ianuarie, Consiliul UE și Parlamentul European au ajuns la un acord politic privind standardele emisiilor camioanelor și autocarelor. Propunerea, care va trebui aprobată formal, prevede diminuarea emisiilor de dioxid de carbon cu 45% până în 2030, cu 65% pînă în 2035 și cu 90% până în 2040 pentru vehiculele cu greutatea peste 7,5 tone. Actuala legislație UE prevede reduceri ale emisiilor poluante cu 15% până în 2035.

Foto: Profimedia

Citește și:

Bloomberg: BCE avertizează BĂNCILE europene asupra riscurilor generate de sectorul imobiliar

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Moș Nicolae se apropie: copiii își pregătesc ghetuțele. Tradițiile și obiceiurile dedicate Sfântului Nicolae
Digi24
JD Vance: UE nu ar trebui să atace companiile americane pentru „mizerii”. Elon Musk s-a grăbit să-i mulțumească vicepreședintelui
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
O ucraineancă dată dispărută a fost găsită în mansarda unui român. Ce au declarat cei doi poliției: „Ea a fost cea care a organizat totul”
Mediafax
Horoscop 6 decembrie 2025: Zodiile care pot face pași importanți în iubire, la muncă sau în decizii personale
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
VIDEO Trump vrea ca strategia de securitate a SUA să fie valabilă în toată lumea. Europa, în „declin civilizațional”, pusă pe planul do
Cancan.ro
Nuntă surpriză în Guvernul României. Premierul Ilie Bolojan s-ar fi căsătorit în secret
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
SINGURA diferență dintre Coca-Cola și Pepsi! Tu ȘTII?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Transpirația nu spune cât de mult muncești, de fapt, la antrenament