Autoritățile bulgare BLOCHEAZĂ toate camioanele transportatorilor români încărcate cu marfă către Austria timp de șapte zile la frontieră 

Autoritățile bulgare BLOCHEAZĂ toate camioanele transportatorilor români încărcate cu marfă către Austria timp de șapte zile la frontieră 
Publicat: 14/02/2024, 14:11

Autoritățile bulgare blochează toate camioanele transportatorilor români încărcate cu marfă către Austria timp de șapte zile la frontiera bulgaro-română.

Transportatorii cer autorităților române și ambasadorului român la Sofia să stopeze controalele abuzive ale autorităților bulgare asupra camioanelor care transportă mărfuri către și din Austria.

„Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR face apel la intervenția urgentă a Prim-Ministrului României, Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Ministrului Afacerilor Externe și Ambasadorului României la Sofia  pentru stoparea controalelor abuzive ale autorităților bulgare asupra camioanelor înmatriculate în România care transportă mărfuri către și din Austria, blocate timp de șapte zile la frontiera BG-RO.

UNTRR a sesizat această problemă încă de la începutul anului Comisiei Europene precum și autorităților relevante din România și Bulgaria. Autoritățile bulgare își mențin practicile de a imobiliza timp de 7 zile vehiculele care transportă marfă pentru Austria. Menționăm că această practică nu vizează doar autovehiculele înmatriculate în România, ci toate autovehiculele care transportă mărfuri către Austria”, a transmis, într-un comunicat UNTRR.

UNTRR: Camioanale sunt reținute 7 zile

De la începutul acestui an, situația timpilor de așteptare la frontiera României cu Bulgaria s-a înrăutățit semnificativ, din cauza intensificării controalelor autorităților bulgare pentru mărfurile care circulă din și către Austria în toate punctele de trecere a frontierei BG-RO, precum și pe rețeaua rutieră a Bulgariei, în urma angajamentului luat de Bulgaria față de Austria de a spori controalele la frontierele terestre în contextul procesului de aderare la Schengen, conform sursei citate.

„Datorită acestor controale amănunțite ale autorităților bulgare se înregistrează perioade lungi de staționare a vehiculelor inspectate. Camioanele transportatorilor români încărcate cu marfă pentru Austria sunt blocate la Ruse, unde transportatorii se plâng că sunt reținute 7 zile, conform deciziei autorităților bulgare, fără a li se comunica în scris acest aspect și operatorilor de transport. Unui transportator român din Giurgiu nu i se permite să treacă frontiera pentru că are camionul încărcat cu mărfuri pentru Austria, dar nu este lăsat să treacă nici măcar cu capul tractor fără remorcă, doar pentru a ajunge la domiciliul său din Giurgiu.

Controalele excesive ale autorităților bulgare pentru mărfurile către Austria agravează și mai mult situația transportatorilor rutieri români la frontiera RO-BG, unde aceștia sunt puternic afectați de funcționarea netransparentă a noului sistem de coadă virtuală la trecerea frontierei introdus de autoritățile bulgare din vara anului trecut și gestionat abuziv de operatorul privat TIR Parking Ruse, “stăpânul absolut al frontierei Ruse” care gestionează după bunul plac atât coada virtuală cât și majoritatea locurilor de parcare pentru camioane de la frontiera BG-RO. Nu există nicio procedură de informare și raportare către publicul larg și nici pentru utilizatori. Transportatorii români sunt discriminați în parcările operate de TIR Parking Ruse, în care sunt obligați să plătească tarife de peste trei ori mai mari decât competitorii lor bulgari și să aștepte peste 30 de ore pentru a trece frontiera BG-RO, în timp ce transportatorii bulgari sunt lăsați să treacă mult mai repede frontiera. Toți operatorii de transport care aleg să utilizeze alte parcări din Ruse, așteaptă un timp considerabil mai mare să treacă frontiera decât dacă utilizează TIR Parking Ruse”, menționează Uniunea Transportatorilor.

Operatorii de transport români acuză un tratament discriminatoriu din partea autorităților bulgare

„Sesizăm un conflict de interese major prin împuternicirea unui jucător de a arbitra jocul, în speță prin acordarea dreptului TIR Parking Ruse de a gestiona coada virtuală pentru toate camioanele, în condițiile în care acesta este și operatorul a două dintre cele 8 parcări de camioane de la Ruse, dar care gestionează cca. 75% din capacitatea locurilor de parcare camioane din Ruse prin parcările proprii, fără nicio supraveghere sau monitorizare sau raportare către autoritățile din Bulgaria.

Astăzi operatorii de transport români acuză un tratament discriminatoriu din partea autorităților bulgare și operatorului cozii virtuale și parcărilor din Ruse, precum și favorizarea transportatorilor bulgari, care treptat preiau contractele dintre România și Bulgaria, pentru că pot face mai multe curse într-o săptămână, spre deosebire de transportatorii români care sunt limitați la o cursă pe săptămână”, potrivit sursei menționate anterior.

UNTRR solicită implicarea Guvernului României în acțiuni urgente pentru deblocarea camioanelor transportatorilor români care așteaptă zile întregi pentru a trece frontiera BG-RO, precum și intensificarea intervențiilor pentru eliminarea imediată a discriminării transportatorilor români la parcările din Ruse.

„În lipsa unor măsuri urgente de rezolvare a acestei situații grave semnalate încă de anul trecut și care s-a înrăutățit și mai mult anul acesta, transportatorii români solicită decuplarea României de Bulgaria în procesul de aderare la Schengen, având în vedere timpii extrem de ridicați de așteptare pentru camioane la trecerea frontierei BG-RO care și pe timpul verii au ajuns la 72 ore la toate punctele de frontieră comune. Transportatorii arată că dacă oricum așteaptă zile întregi să treacă frontiera BG-RO, aderarea României la Schengen fără Bulgaria, ar rezolva timpii de așteptare dintre România și Ungaria, timpi care se ridică de la 6 la 15 ore uzual, și în timpul sărbătorilor din Ungaria au înregistrat un maxim istoric de 4 zile”, potrivit sursei citate.

Carla Adamescu
Carla Adamescu este un jurnalist cu experiență în domeniul social. A lucrat în presa locală și, ulterior, la publicații din Capitală. S-a mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
"Măcelarul din Teheran a murit! Drag popor al Iranului, bucură-te!". Cine sunt iranienii fericiți că...
Reacția virală a unei turiste din Marea Britanie când a văzut cât costă o cafea...
FOTO. Cea mai bogată româncă are o avere de peste 800.000.000 de euro și arată...
VIDEO „Vezi că te bat”. Miron Cozma s-a îmbrâncit cu liderul Asociației Victimelor Mineriadelor, după...
Oana Roman a făcut o gafă colosală şi a fost taxată imediat: 'Se vede clar...
Cum a aflat Monica Tatoiu că are CANCER! „Pierd un litru de sânge la trei...
ANIMAŢIE. "Nu pot să vă spun ce am văzut, băiatul ardea". Trei prieteni, cursă nebună...
Care este singurul tip de carne complet interzis în România! Ce pățești dacă mănâci așa...
Ce bust, ce posterioare! Divele sunt bine tare din cap până în picioare
Când intri pe autostradă, dai semnal STÂNGA sau DREAPTA? Ce semnale luminoase sunt impuse de...
Curtea Penală Internaţională solicită mandate de arestare pentru premierul Netanyahu şi Yahya Sinwar - liderul...
O PREDICȚIE extraordinară a lui EINSTEIN, tocmai a fost CONFIRMATĂ
Schimbare pentru cei care au CONT LA BANCĂ. Decizia finală a fost luată chiar acum...
Pensii mai mari începând din toamnă. Cum se calculează și de ce acte ai nevoie
Mesaje si felicitări de Sf. Constantin și Elena 2024 cu „La mulți ani”. Cele mai...
Bunicul Florentinei, fata ucisă la Sibiu, detalii șocante! "Nu a..."
Culiță Sterp a apelat de urgență la mama Geta! Cu ce bunătăți s-a dus femeia...
Ei sunt cei trei tineri care au murit în cumplitul accident din Iași. George și...
BANCUL ZILEI: - Bulă, cocoșul tău de ce nu cântă dimineața? - Pentru că este...
Victorie pentru Julian Assange! Decizia luată de judecători în procesul împotriva extrădării în SUA
×