Autoritățile bulgare BLOCHEAZĂ toate camioanele transportatorilor români încărcate cu marfă către Austria timp de șapte zile la frontieră 

Autoritățile bulgare BLOCHEAZĂ toate camioanele transportatorilor români încărcate cu marfă către Austria timp de șapte zile la frontieră 
Publicat: 14/02/2024, 14:11

Autoritățile bulgare blochează toate camioanele transportatorilor români încărcate cu marfă către Austria timp de șapte zile la frontiera bulgaro-română.

Transportatorii cer autorităților române și ambasadorului român la Sofia să stopeze controalele abuzive ale autorităților bulgare asupra camioanelor care transportă mărfuri către și din Austria.

„Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR face apel la intervenția urgentă a Prim-Ministrului României, Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Ministrului Afacerilor Externe și Ambasadorului României la Sofia  pentru stoparea controalelor abuzive ale autorităților bulgare asupra camioanelor înmatriculate în România care transportă mărfuri către și din Austria, blocate timp de șapte zile la frontiera BG-RO.

UNTRR a sesizat această problemă încă de la începutul anului Comisiei Europene precum și autorităților relevante din România și Bulgaria. Autoritățile bulgare își mențin practicile de a imobiliza timp de 7 zile vehiculele care transportă marfă pentru Austria. Menționăm că această practică nu vizează doar autovehiculele înmatriculate în România, ci toate autovehiculele care transportă mărfuri către Austria”, a transmis, într-un comunicat UNTRR.

UNTRR: Camioanale sunt reținute 7 zile

De la începutul acestui an, situația timpilor de așteptare la frontiera României cu Bulgaria s-a înrăutățit semnificativ, din cauza intensificării controalelor autorităților bulgare pentru mărfurile care circulă din și către Austria în toate punctele de trecere a frontierei BG-RO, precum și pe rețeaua rutieră a Bulgariei, în urma angajamentului luat de Bulgaria față de Austria de a spori controalele la frontierele terestre în contextul procesului de aderare la Schengen, conform sursei citate.

„Datorită acestor controale amănunțite ale autorităților bulgare se înregistrează perioade lungi de staționare a vehiculelor inspectate. Camioanele transportatorilor români încărcate cu marfă pentru Austria sunt blocate la Ruse, unde transportatorii se plâng că sunt reținute 7 zile, conform deciziei autorităților bulgare, fără a li se comunica în scris acest aspect și operatorilor de transport. Unui transportator român din Giurgiu nu i se permite să treacă frontiera pentru că are camionul încărcat cu mărfuri pentru Austria, dar nu este lăsat să treacă nici măcar cu capul tractor fără remorcă, doar pentru a ajunge la domiciliul său din Giurgiu.

Controalele excesive ale autorităților bulgare pentru mărfurile către Austria agravează și mai mult situația transportatorilor rutieri români la frontiera RO-BG, unde aceștia sunt puternic afectați de funcționarea netransparentă a noului sistem de coadă virtuală la trecerea frontierei introdus de autoritățile bulgare din vara anului trecut și gestionat abuziv de operatorul privat TIR Parking Ruse, “stăpânul absolut al frontierei Ruse” care gestionează după bunul plac atât coada virtuală cât și majoritatea locurilor de parcare pentru camioane de la frontiera BG-RO. Nu există nicio procedură de informare și raportare către publicul larg și nici pentru utilizatori. Transportatorii români sunt discriminați în parcările operate de TIR Parking Ruse, în care sunt obligați să plătească tarife de peste trei ori mai mari decât competitorii lor bulgari și să aștepte peste 30 de ore pentru a trece frontiera BG-RO, în timp ce transportatorii bulgari sunt lăsați să treacă mult mai repede frontiera. Toți operatorii de transport care aleg să utilizeze alte parcări din Ruse, așteaptă un timp considerabil mai mare să treacă frontiera decât dacă utilizează TIR Parking Ruse”, menționează Uniunea Transportatorilor.

Operatorii de transport români acuză un tratament discriminatoriu din partea autorităților bulgare

„Sesizăm un conflict de interese major prin împuternicirea unui jucător de a arbitra jocul, în speță prin acordarea dreptului TIR Parking Ruse de a gestiona coada virtuală pentru toate camioanele, în condițiile în care acesta este și operatorul a două dintre cele 8 parcări de camioane de la Ruse, dar care gestionează cca. 75% din capacitatea locurilor de parcare camioane din Ruse prin parcările proprii, fără nicio supraveghere sau monitorizare sau raportare către autoritățile din Bulgaria.

Astăzi operatorii de transport români acuză un tratament discriminatoriu din partea autorităților bulgare și operatorului cozii virtuale și parcărilor din Ruse, precum și favorizarea transportatorilor bulgari, care treptat preiau contractele dintre România și Bulgaria, pentru că pot face mai multe curse într-o săptămână, spre deosebire de transportatorii români care sunt limitați la o cursă pe săptămână”, potrivit sursei menționate anterior.

UNTRR solicită implicarea Guvernului României în acțiuni urgente pentru deblocarea camioanelor transportatorilor români care așteaptă zile întregi pentru a trece frontiera BG-RO, precum și intensificarea intervențiilor pentru eliminarea imediată a discriminării transportatorilor români la parcările din Ruse.

„În lipsa unor măsuri urgente de rezolvare a acestei situații grave semnalate încă de anul trecut și care s-a înrăutățit și mai mult anul acesta, transportatorii români solicită decuplarea României de Bulgaria în procesul de aderare la Schengen, având în vedere timpii extrem de ridicați de așteptare pentru camioane la trecerea frontierei BG-RO care și pe timpul verii au ajuns la 72 ore la toate punctele de frontieră comune. Transportatorii arată că dacă oricum așteaptă zile întregi să treacă frontiera BG-RO, aderarea României la Schengen fără Bulgaria, ar rezolva timpii de așteptare dintre România și Ungaria, timpi care se ridică de la 6 la 15 ore uzual, și în timpul sărbătorilor din Ungaria au înregistrat un maxim istoric de 4 zile”, potrivit sursei citate.

Carla Adamescu
Carla Adamescu este un jurnalist cu experiență în domeniul social. A lucrat în presa locală și, ulterior, la publicații din Capitală. S-a mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O olandeză cu depresie va fi eutanasiată, pentru că „nu mai poate face față”. Are...
Meteorologii Accuweather anunță o lună mai istorică, în România. Vreme extremă în București
FOTO. Cât de bine arată cea mai frumoasă hocheistă din lume!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Trupul unei tinere a fost turnat în beton în urmă cu peste 50 de ani....
BREAKING | Florin Piersic a fost operat de urgență, după ce i s-a făcut rău...
Dieta-minune lui Carmen Brumă: ce consumă iubita lui Mircea Badea de ani buni! Așa se...
Florin Piersic, operat de urgenţă. Marele actor s-a simţit rău în timpul unui spectacol la...
Florin Piersic, în stare gravă! Breaking news!
Incendiu de proporții în Capitală. O clădire din sectorul 1 a ars din temelii. Ce...
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Cum poți stinge martorul pentru sonda Lambda? Ce alte probleme indică „check engine”?
Gorghiu: Ministerul Justiţiei depune eforturi ca prinţul Paul să-şi execute pedeapsa în România
URMĂRI groaznice după un simplu transplant de organ! 89% dintre oameni...
A devenit COMPLET ILEGAL în România. Anunț de la Guvern chiar astăzi, 30 APRILIE: A...
Artist internațional, filmat într-o ipostază neașteptată, la Costinești. Este urmarit de zeci de milioane de...
Vlăduța Lupău, imagini ireale! Cum arăta cântăreața. Adevărul despre operațiile ei
Robi, hotărât să lupte pentru Roberta! Concurentul nu este impresionat de chimia dintre Roberta și...
"Nu există măreție fără familie". Visul lui Maluma a devenit în sfârșit realitate. Ipostaza emoționantă...
BANCUL ZILEI. Doctorul către Bulă: - Am o singură nelămurire… Dacă te-ai duce seara acasă,...
Test de cultură generală. Ce înseamnă acronimul NASA?